Pengikut-Pengikut Panglima7

Kalendar Islam

Oct 25, 2012

Kau Ingat Ini Main-Main Ke???

Bismillahirrahmaanirrohimm.




Berapi-rapi Perkasa meminta umat islam dan Melayu jangan mengundi MCA yang telah menghina Agama Islam dan hukum hudud.  Adalah haram umat Islam mengundi MCA, kata Perkasa.  Tetapi 3 hari kemudian....lain pula jadinya bila Perkasa menyeru ahlinya mengundi BN yang komponennya dari UMNO, MCA dan MIC.

Ko ingat perkara ini boleh main-main ke??
Memang bangsat bila Melayu menukar dirinya jadi biawak atau Kaf Lam Ya Nga.

Read more...

Oct 24, 2012

Yang Mana Satu Menghina Islam..??

Bismillahirrahmaanirrohimm.



Biarkan gambar ini berbicara .....bukan TV3 suku atau Utusan meloya yg berbicara.

Panglima7

Read more...

Oct 17, 2012

Lihat...Si Lahanat Ini Belum Kena Peluru Lagi.

Bismillahirrahmaanirrohim.

Budak perempuan ini dipijak Tentera Israel Laknatullah.  Kelihatan berdarah jarinya.

Apakah perasaan anda bila si lahanat ini...berbuat demikian terhadap kanak-kanak yang lemah. Tak dapat Panglima tahan perasaan ini bila melihat kurang ajarnya dan biadapnya tindakan zionis ini memijak badan anak perempuan yang masih kecil ini.  Ini baru anak saudara seagama dengan kita, kalau anak anda sendiri bagaimana.?

Nescaya bergeruh Panglima di masa itu, hina Panglima jika tidak berbuat sesuatu bila anak-anak ini diperlakukan demikian. Samada Panglima yang mati...atau Tentera Israel ini yang mati.


DIMANA BUMI DIPIJAK, DISITU ISLAM KITA JULANG,
BIAR MATI BERGALANG TANAH, DARI HIDUP BERCERMIN BANGKAI,
BIAR PUTIH TULANG, JANGAN PUTIH MATA,

Takbirr....Allahuakbar.!!!
Read more...

Oct 15, 2012

Siapa Lebih Zalim : UMNO atau DAP ??

Bismillahirrahmaanirrohimm.



Siapakah yang lebih jahat dan zalim di sini??  Jangan cerita pasal Melayu la...Kerana Nabi Muhammad SAW tidak pernah melaungkan "Hidup Quraisy"!!!  Nabi SAW hanya memperjuangkan ISLAM.

Fakta ini sahaja sudah cukup menunjukkan UMNO memang terpesong dari jalan yang lurus yang dibawa dan diperjuangkan oleh Nabi SAW dan para sahabat ajmaen.

Ingat.....ini bukan main-main.   Tidak diterima Allah amalan dari mereka yang mencari selain dari Islam.

Firman Allah dalam Surah al-Maidah ayat 5.

Pada hari ini dihalalkan bagimu yang baik-baik. Makanan (sembelihan) orang-orang yang diberi Al Kitab itu halal bagimu, dan makanan kamu halal pula bagi mereka. (Dan dihalalkan mengawini) wanita-wanita yang menjaga kehormatan di antara wanita-wanita yang beriman dan wanita-wanita yang menjaga kehormatan di antara orang-orang yang diberi Al Kitab sebelum kamu, bila kamu telah membayar maskawin mereka dengan maksud menikahinya, tidak dengan maksud berzina dan tidak (pula) menjadikannya gundik-gundik. Barang siapa yang kafir sesudah beriman (tidak menerima hukum-hukum Islam) maka hapuslah amalannya dan ia di hari akhirat termasuk orang-orang merugi.

Ayat ini menerangkan bahawa orang-orang Islam yang kafir sesudah beriman (kerana menentang atau tidak menerima hukum Allah) maka tidak akan diterima amalan mereka di dunia ini dan di akhirat mereka termasuk orang-orang yang rugi.  Wallahualam.

Panglima7
Aku hanya menyampaikan sahaja.

Read more...

Oct 9, 2012

Najib Gelabah...Punca Pemberian BR1M

Assalamualaikum Wbr.



Puas aku berkira2...berkalkulator.....macam salah je aku kira....

tuan yg bijak pandai boleh betulkan kesilapan tu erk???

RM500 (BR1M) + RM500 (BR1M 2.0) = RM1000

RM1000 / 55TAHUN MEMERINTAH = RM18.18 SETAHUN
RM18.18 / 12BULAN = RM1.51 SEBULAN
RM1.51 / 30HARI = RM0.05 SEHARI

SEHARI RM0.05 ghupernya. 

NILAI YANG UMNO BN UMPAN UNTUK COVER 55THN PEMERINTAHAN??

BETUI KA??ACU KONGSI CIKIT

Panglima7 Dari Sahabat,
Read more...

Oct 4, 2012

Kematian Yang Terbaik

Bismillahirrahmaanirrohimm.

Gambar Hiasan : Tersenyum seraya memandang......hanya Allah yang mengetahui

Sesungguhnya semua makhluk akan mati dan kita juga akan mati.... tetapi inilah kematian yang terbaik
Inilah kematian yang terbaik.  Inilah kematian yang terbaik...daripada mati di atas katil.


Rasulullah Shallallahu 'Alaihi Wasallam bersabda : "Ketahuilah bahwasanya surga itu berada di bawah kilatan pedang." (HR. al-Bukhari dan Muslim)

Dan kematian itu tidaklah sakit bagi orang-orang yang syahid dan dia tidak menjumpai rasa sakit kecuali sakitnya cubitan. Tirmidzi Nasa'i, dan Ibnu Majah meriwayatkan dari Abu Hurairah Radhiyallahu ‘anhu dari Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wasallam : “Orang yang  mati syahid tidak akan merasakan sakitnya kematian kecuali seperti seseorang di antara kalian merasakan cubitan”. (Dikeluarkan oleh Tirmidzi:3/109, Nasa'i:6/36, Ibnu Majah)

Maka para syuhada senantiasa hidup disisi Rabb-nya dengan mendapatkan rizki, mereka tidak akan merasakan takut dan sedih, mereka bergembira dan bergirang hati dengan karunia yang di berikan Allah kepada mereka. Ruh-ruh mereka berada dalam tembolok burung hijau, terbang bebas di 'illiyyin. Maka sejauh manakah perbedaan antara terbunuh yang mulia ini dengan kematian yang menyakitkan??!!


WAllahi... Sesungguhnya perbedaan antara keduanya adalah jauh sekali dan orang-orang yang dianugerahi petunjuk adalah orang yang berbahagia.



Panglima7
Semoga kita dikurniakan mati yang terbaik ini. aaminn.
Read more...

Oct 2, 2012

Mana Masjid Yang kamu Buat ??

Bismillahirrahmaanirrohim.




Isu kafir mengkafir nie…..berlaku lama dahulu sekitar tahun 80an dahulu…..lama dah.  Dah lebih 30 tahun lamanya.     Isu ini telah pun reda dan tidak berbangkit lagi.    Tetapi UMNO sengaja membangkitkan isu ini kembali …supaya jadi panas menjelang PRU 13 ini.

Sekarang dah terbalik la pulak……….UMNO pula yang mengkafirkan PAS, mengkafirkan Nik Aziz, mengatakan PAS, Parti Islam Sesat.  Lihat kenyataan Ustaz UMNO di atas tuu.  Tuduhan yang telah dikambus 30 tahun dahulu…….dikorek kembali dengan jawapan yang sangat pandir dan dangkal.

Pemerintah di negara-negara bukan islam pun membina surau dan masjid untuk rakyatnya yang beragama islam.  Justeru…..adakah itu tanda mereka juga beriman kepada Allah dan Rasul…wahai Ustaz Kazim ??
Adakah membina Masjid dan Surau itu sudah memadai bagi UMNO dalam beriman kepada Allah dan Rasul …..???   Bina masjid….bina jugak, Magnum 4 ekor pun dibeli jua.  Masjid dibina, kilang-kilang Carlberg pun turut dibina juga.    Yang haq mana mungkin boleh bercampur dengan yang batil.        Apatah lagi menghalang usaha PAS melaksanakan hukum Allah.  Bukan sahaja menghalang, tetapi menentang dan menghina hukum Allah ini.  Kalau UMNO tak nak buat…sudah laa…janganlah pula nak menghalang.

Masjid ko buat…sedang solat dan berjamaah amat jarang sekali.  Akhirnya…masjid jadi kosong, Cuma hari Jumaat ajer yg sesak  sampai melimpah keluar masjid.  (Sembahyang seminggu sekali kot!!)
Tiada kedengaran pun seruan dari pimpinan UMNO dalam menyeru umat Islam bersolat dan mengingati Allah.   Yang kedengaran hanya dendangan tarian seksi  K-POP untuk dihidangkan kepada rakyat.  

Jadi….atas dasar apa masjid dan surau dibina untuk rakyat selama ini….jika semata-mata untuk mengisi kantung dan perut masing-masing dari wang keuntungan projek pembinaan masjid dan surau tersebut.

Panglima7

Read more...

Oct 1, 2012

Realiti Kehidupan Di bawah UMNO BN


Bismillahirrahmaanirrohim


Inilah realiti kehidupan rata-rata rakyat Malaysia di bawah Kerajaan UMNOBN yang cukup gemar memberi dan menaikkan cukai ke atas rakyat, kemudian rakyat digula-gulakan melalui pembentangan budget akhir tahun....kemudian dicukainya pendapatan rakyat melalui aspek-aspek lain.  Apa yang tinggal...untuk rakyat yang gaji ciput.   Nak bayar duit sekuriti pun......sampai nak bergaduh dan bermasam muka dengan Persatuan..

Panglima7
Rasa-rasanya depa kena mintak bantuan Pusat Zakat.
Read more...
Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara