Pengikut-Pengikut Panglima7

Kalendar Islam

Jan 18, 2013

Pesatuan Silat / Pendekar Malaysia Bakal Buat Demonstrasi Besar-Besaran ???


Camner Pendekar boleh tak bersunat...ishh..ishh...ishh.

UMNo dah Sewel…..Macam Takde orang Melayu Lagi dah !!!
Pengerusi Pendekar Silat Malaysia yang dilantik oleh UMNo ialah seorang Cina…….
Kah kah kah kah kah………
Agak-agak laa wei…….macam takde Melayu dalam UMNo…….Silat adalah seni pertahan diri orang Melayu, camner orang Cina boleh jadi ketuanya…….meroyan ker ape…UMNO nie…bila nak PRU 13 nie.  Atau itu petanda ajal UMNo dalam PRU13 nie??
Cina nie……..Jangan katakan silat……….Kungfu pun belum tentu dia tahu…kah kah kah kah.
Alih-alih jadi ketua Pendekar orang-orang Melayu.   Malu beb !!  hehehehe.
Tunggulah…….Persatuan Silat / Pendekar Malaysia buat demonstrasi besar-besaran.

Panglima7
UMNo laa…perosak bangsa Melayu.

Read more...

Jan 17, 2013

Bila Org Kampung Dah Mula Baca Surat Khabar Cina

Bismillahirrahmaanirrohim.

Posted by Telok Bakong

 

                        Sekarang ini orang orang sebelah Lambor Batu 16 dan Bota sudah mula membaca surat khabor Cine.Nampaknya surat khabor Cina telah meningkat permintaannya akibat pertambahan pembacanya.Ini telah  dinyatakan sendiri  oleh Cina Tanjung Tualang dan Pekan Parit.Peniaga peniaga surat akhbar ini menyatakan keheranan mereka dengan gelagat pembaca Melayu yang ganjil ini.Biasanya pembeli Melayu ini membeli dengan kuantiti yang besar.

                      Pihak TBO (Telok Bakong blogspot) telah melakukan siasatan terhadap fenomena baru tersebut.Mengapakah terjadinya suatu perkara yang mustahil itu.TBO telah pergi ke pusat pusat tuisyen di sekitar Bota dan Seri Iskandar,meninjau kemungkinan wujud kelas kelas bahasa Cina yang diikuti oleh pelajar Melayu.Didapati tiada pusat tuisyen yang menganjurkan kelas bahasa Cina disini.


                       Siasat punya siasat,rupa rupanya gelagat orang ramai ini berpusu pusu mendapatkan surat khabor cina ini ialah untuk mendapatkan gambaran yang sebenar mengenai Himpunan Rakyat KL122.Mereka terpaksa mendapatkan naskah Nanyang Siang Pau,Sin Chew Daily dan Guang Ming ini kerana mendapati lapuran dari akhbar berbahasa Melayu seperti Utusan dan Berita Harian adalah penuh dengan penipuan dan data data yang dikeluarkan adalah diragui dan boleh dipertikaikan kebenarannya.


                       Untuk menangani permasalahan ini,maka mereka terpaksalah membaca naskah berbahasa Cina yang lebih telus dan benar dalam melaporkan berita berita negara.Oleh kerana tidak boleh membaca tulisan mandarin,maka penduduk terpaksalah meminta rakan tionghua mereka untuk membuat terjemahan.Mana mana yang tak ade rakan tionghua tu,terpaksa lah mereka meneka dan mengagak isi cerita berdasarkan gambor..hi..hi..Walaupun terpaksa berbuat demikian,mereka tetap berpuashati daripada terus diperbodohkan oleh surat akhbar-surat akhbar Melayu.

Dipetik dari Telok Bakong.

telokbakong.blogspot Posted by Telok Bakong 



Panglima7

Read more...

Jan 15, 2013

UMNo Bela Melayu...Bela Kalimah Allah ??? atau Kroni nie ???.

Bismillahirrahmaanirrohimm...

Nak Kata UMNo bela Melayu.........Ini hape????  .

Petik kata Macai-Macai UMNO yang terlebih pandir.

"Sekarang baru saya sedar UMNO lah yang sebenarnya menegakkan Islam. PAS hanya memperalatkan Islam untuk kepentingan kuasa di dunia."

Iye laa tuu....macai-macai UMNo.......!!!!

Bukan Agama Islam yang UMNO pertahankan......tetapi Melayu. Tapi nak kata UMNo bela Melayu...tak jugak..ramai Melayu merempat walaupun lebih 50 tahun perintah negara.   Bukan semua Melayu..Islam pun.....Ramai Melayu yg baca Bible sebelum kes kalimah Allah ini.   UMNO tak kisah pun.....Pergi ke Masjid pun jarang...camner nak kisah Melayu baca Bible.   berapa puluh ribu Melayu Kristian di Sabah dan Sarawak sekarang...UMNO rileks jer.,..tak kisah pun.....Aishah Bokhari masuk kristian, tak kisah pun........saudara baru sekeluarga yg kena sembelih lepas masuk Islam dalam kontena lebih 10 tahun lalu...UMNO buat bodoh dan bangang jer.....Kad Pengenalan.....UMNO buat bodoh bila rakyat komplen kenapa agama Islam dihilangkan dalam Kad Pengenalan....UMno buat macam dia bukan islam.    Mana Islam yg UMNO perjuang dan pertahankan.   ????

     Itu sebab UMNO hanya pertahan kalimah Allah dari ditukar ke Bahasa Melayu ajer......kalau tukar dalam bahasa selain Melayu..UMNO tak ambik pusing...tak amik kisah pun. Lantak pii laa.      Itu menunjukkan UMNo nie......bukan perjuang Islam tetapi perjuangkan Melayu........... Yang Nabi SAW tidak mengaku umat.   UMNO ingat perjuangkan Melayu....boleh mati dalam islam

Panglima7..

Read more...

Jan 13, 2013

Himpunan Sejuta Rakyat KL112. 3000 org ajer yg Hadir ???

Bismillahirrahmaanirrohim

Panglima7 turut turun bagi memanaskan badan dan membakar semangat dalam menghadapi pilihanraya yang ke 13 ini.
Moga perhimpunan ini bakal mencipta sejarah dalam kemerdekaan Negara kali ke 2.iaitu "Merdekakan Rakyat."
Lihatlah bagaimana hebatnya sambutan rakyat bagi menghadapi Pilihanraya umum yang ke 13.  Petualang Negara wajib ditumbangkan.

Panglima sempat bergambar kenang-kenangan bersama ribuan rakyat yang membanjiri stadium Merdeka.

Padang stadium sudah hampir tidak dapat dimasuki lagi dengan ribuan masih berhimpun diluar stadium.

Panglima7 tidak berseorangan.  Inilah sahabat Panglima yang Panglima cari selama ini.  Alhamdulillah Allah sudah makbulkan doa dan telah ketemukan Panglima dengannya.  Beliau sama tangkas dan sama hebat dalam pencak silat politik negara.  Beliau seorang sahaja sudah menyamai dengan kekuatan 5 orang. 

Bila berhadapan dengan musuh.....pihak lawan pasti kecundang.  Takbirrr !!!


 Bersama isteri beliau...Srikandi muslimat yang sangat memberikan semangat dan dorongan.

Panglima7.Amaran : Jika PRU13 ini SPR & BN menipu.......Tunggu.....Rakyat pasti akan humbankan kamu.


Read more...

Jan 11, 2013

Boleh Guna Kalimah ALLAH Tapi Jangan Salah Guna!!!

Bismillahirrahmaanirrohimm.

Kecoh pasal Kalimah Allah oleh puak-puak UMNo nie.....mereka nak tunjuk mereka bela Islam tetapi pada masa yang sama menolak sebesar-besar hukum yang ada di atas dunia ini iaitu Hukum Allah.
Tapi puak2 ni tak bising pulak bila lambang Polis guna kalimah Allah kemudian dipakai oleh Non-Muslim hingga masuk ke jamban dan tandas. Mana fatwa ...dari Fathul Bari....yang hebat mebat tuu.

Ikuti kenyataan TG Haji Hadi Awang berkenaan penggunaan Kalimah Allah ini oleh non muslim.

BOLEH GUNA KALIMAH ALLAH TETAPI JANGAN SALAH GUNA!!!

PETALING JAYA, 8 DIS: Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang melahirkan kekesalan terhadap Umno-BN yang terus menjadikan kalimah Allah sebagai polemik dalam kempen pilihan raya tanpa mempedulikan salah faham berbagai agama dalam masyarakat majmuk di negara ini.
Dalam isu penggunaan kalimah ‘Allah’, PAS kata Hadi mempunyai pendirian yang konsisten dalam isu ini.
Ia merujuk kepada kenyataan medianya pada 4 Januari 2010 yang disertakan kertas kajian dalam seminar anjuran Institut Kefahaman Islam (IKIM) pada tahun 2010 yang diterbitkan sebagai buku kecil yang bertajuk: “Allah: Kalimah yang Benar, Tujuan yang Salah”.

Menurutnya, kalimah ‘Allah’ adalah satu perkataan yang mengikut asal bahasa Al-Quran (Dia Sahaja Tuhan Yang Maha Esa) adalah tidak boleh diterjemahkan ke dalam mana-mana bahasa secara tepat.
“Kalimah ‘Allah’ tidak wajar disalah gunakan oleh pihak lain terhadap masyarakat Islam sehingga menimbulkan kekeliruan.

“Oleh itu penganut Islam berbagai bangsa tetap menyebut perkataan Allah (tanpa terjemahan) apabila menterjemah Al-Quran dalam bahasa masing-masing dan ketika beribadat,” katanya pada sidang media selepas Mesyuarat Pimpinan Pakatan Rakyat.

Ujarnya lagi, Al-Quran menyebut penggunaan kalimah Allah oleh kalangan bukan Islam dengan penjelasannya dalam surah Ali-Imran ayat 64:

“Katakanlah (Wahai Muhammad): “Wahai ahli kitab, marilah kepada satu kalimah yang bersamaan antara Kami dengan kamu, iaitu kita semua tidak menyembah melainkan Allah, dan kita tidak sekutukan sengannya sesuatu jua pun; dan jangan pula sebahagian dari kita mengambil akan sebahagian yang lain (Par paderi, sami dan pemimpin ) untuk dijadikan orang-orang yang dipuja dan didewa-dewakan selain dari Allah”. kemudia jika mereka (Ahli Kitab itu) berpaling (enggan menerimanya) maka katakanlah kepada mereka: “Saksikanlah kamu bahawa sesungguhnya kami adalah orang-orang Islam.” (Ali-imran:64)

Perkara ini kembali diputarbelitkan Umno-BN apabila menuduh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mengesa perkataan Allah dibenarkan digunakan oleh penganut Kristian di Malaysia

cuba rujuk dan bukak penjelasan dari ustaz azhar idrus / tok guru hj hadi / tok guru nik aziz mengenai isu KALIMAH ALLAH....
Panglima7.


Read more...

Jan 8, 2013

Majlis Malam Mesra Polis - Separuh Bogel ??

Bismillahirrahmaanirrohimm.

Polis merupakan ikon masyarakat yang menguatkuasakan undang-undang agar rakyat mematuhinya.  Bila mana Polis bertindak sebaliknya.... seperti yang kecoh diperkatakan di dalam Facebook dan blog2 dalam negara, maka.....Jadilah Polis seperti "Ketam yang mengajar anaknya berjalan betul."

Apabila Parti politik yang memerintah negara juga secara terang ataupun sembunyi menganjurkan K-POP kepada anak-anak bangsa negara.......dan diikuti oleh Pihak Polis, maka jadilah mereka seperti bidalan Melayu......atau pepatah Melayu...."Bapa borek anak rintik."   Bapak kencing berdiri, anak kencing berlari. 

Perkara ini sudah berlaku....tetapi kejadian ini mencemarkan imej Polis dan imej UMNo parti yang memerintah negara.  Inikah Islam yang mereka mahu untuk diamalkan di dalam kehidupan mereka dan anak-anak bangsa yang merdeka.  Beginikah cara UMNO mendidik generasi muda ke arah ISLAM.   Patutlah mereka menentang dan menolak hukum Allah dan Hudud agar mereka bebas sebebas bebasnya melakukan apa sahaja maksiat dan tidak dapat dihukum.

Mana Ulamak UMno...mana Fathul Bari, Mana HarusHaram Sani...mana Hassan Akidah, mana Jakim, Jais...nape tak bersuara???  Semuanya penyokong UMNO BN.....patutlah takut nak bersuara....nanti periuk nasi terjejas.  Takut lah pada Allah.....bukan pada pemimpin yang mengamalkan maksiat.


Untuk cerita lanjut sila klik  Dari Sungai Derhaka

Panglima7


Read more...
Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara