tag:blogger.com,1999:blog-6187479622590622641.post149512366737259856..comments2023-09-03T19:42:49.516+08:00Comments on Panglima 7: Bas Bukan lagi Suatu Pengangkutan Yang Selamat...Setuju !!Panglima7http://www.blogger.com/profile/02568448502878050675noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-6187479622590622641.post-42108336936886768062010-12-23T09:12:17.254+08:002010-12-23T09:12:17.254+08:00hamba stj ngan tagline tuan hamba tu. for my opini...hamba stj ngan tagline tuan hamba tu. for my opinion, hrmkanlah bus double decker kat tempt tinggi.ia hanya sesuay kat jlan landai n lurus shj...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6187479622590622641.post-57458897783567330222010-12-22T23:42:29.709+08:002010-12-22T23:42:29.709+08:00Salam Tuan Daeing,
panjang lebar komen tuanhamba....Salam Tuan Daeing,<br /><br />panjang lebar komen tuanhamba. Bila dibaca komen tuan...terkejut hamba...apa taknya..penguatkuasa yang mengawal selia perkara ini boleh dijual beli. Agaknya kalau PR berjaya tawan PutraJaya dan mengambil alih kerajaan persekutuan..Nescaya banyak penyelewengan akan akan keluar kan !!! Kuat betul rasuah yang dibawah karpet di malaysia ini. TQ for your comments..Really appreciate that!Panglima7https://www.blogger.com/profile/02568448502878050675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6187479622590622641.post-33368792635491026192010-12-22T19:12:17.882+08:002010-12-22T19:12:17.882+08:00Setuju. Bas di Malysia adalah pengangkutan darat y...Setuju. Bas di Malysia adalah pengangkutan darat yang paling tidak selamat. Pertama; struktur badan bas. Teknologi terkini banyak badan bas hanya menggunakan keluli ringan dan fibreglass sebagai struktur badan bas. Bukannya kepingan besi dan keluli seperti dulu. Tak percaya pi kat bas express dan ketuk.<br /><br />Kedua, bas 2 tingkat memang tidak stabil. Ada rakan yang memandu bas tersebut beraitahu bas itu mudah bergoyang. Lihat nisbah tinggi/lebar. Tak samarata. Nampak macam tinggi semacam. <br /><br />Ketiga, paras tingkat bawah lebih rendah dengan paras kereta. Jadi, bila terjadi kemalangan di Ipoh (sani express) memang guardrail masuk di paras bawah melalui cermin macam pedang.<br /><br />Yang lain-lainnya adalah sebab rasuah. Pemeriksaan Puspakom boleh dijualbeli. JPJ pun sama. LPKP sama. MIROS dah jadi mitos. JKRJ, JKR semua sama. Rasuah.<br /><br />Sekarang ada pula SPAD (suruhanjaya pengangkutan darat) baik tukar jadi SPAM aje..Daeing Zackbeehttps://www.blogger.com/profile/02219786747864887009noreply@blogger.com