Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Jan 28, 2009

Mengapa ADUN Bota Sertai Pakatan Rakyat.???

Assalamualaikum Wbt.

Baru-baru ini saya dikejutkan oleh sahabat baik saya yang dahlunya penyokong kuat Parti Keadilan tetapi entah lagu mana dia berubah dan mula mengikut dan menari mengikut rentak dan gendang UMNO. Percakapan turut berubah sedikit demi sedikit. Kalau dahulu apa yang saya katakan beliaulah yang akan membenarkan dengan semangat yang berkobar-kobar. Tapi kini segala-galanya berubah. Apa yang diperkatakan, cuba dipatahkan dan dijawab dengan alasan dan nada yang cukup sinis. Saya agak terkejut, sedangkan dahulu, 10 tahun yang lalu, kami sama-sama berdemonstrasi di Jalan Tunku Abdul Rahman melaungkan "REFORMASI....TURUN KAU MAHATHIR"

Saya mencari-cari jawatan mengapa beliau condong kepada UMNO sekarang...dan akhirnya saya mendapat jawapannya.
Pengaruh kawan-kawan sekeliling mempengaruhi ideologi pemikirannya lebih-lebih lagi selepas beliau mendapat pekerjaan di sebuah Majlis Perbandaran di ibu kota. 10 tahun tempoh yang cukup untuk pemikiran beliau di "brainwash" oleh pekerja-pekerja Majlis Perbandaran yang rata-rata agak totok dengan UMNOnya.

2-3 hari yang lepas...beliau ada sms saya dengan soalan yang bernada sinis. Begini bunyinya.
" Apa cite dtk Nasarudin , ADUN Bota, Perak keluar BN masuk Keadilan. "

Kalau saya menjawabnya..tentunya tidak akan habis-habis sms dengan pendapat dan hujah masing-masing.
Untuk sahabat seperti ini....Jawapannya mudah sahaja. ini jawapannya.

Beliau(Datuk Nasarudin Hashim) sudah Insaf.
Selepas itu saya tidak menerima balasan jawapan sms saya itu.

Fikir-fikirkan.

Wassalam.
Panglima 7.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara