Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Feb 4, 2009

Seperti Ketam Mengajar Anaknya Berjalan Betul



Assalamualaikum Wbr.

Bekas Naib Presiden UMNO, Tan Sri Isa Abdul Samad berkata, UMNO sebuah Parti berpengaruh, namun kelemahan pemimpin dan ahli yang terbuai dengan sikap teruja mengejar pangkat dan jawatan cukup mengecewakan.

Orang yang jarang atau tidak pernah kita tolong, semangat membantu kemenangan kita (UMNO) tetapi orang yang yang hari-hari kita tolong, hilang tak Nampak sebab, kecewa tak jadi calon. Sudahlah, buanglah sikap macam tu, UMNO tu bagus, yang tak betul cara menguruskannya. Orang kata UMNO kena ‘reform’ bagi saya orang dalam UMNO yang kena buat macam tu, kita kena baiki kelemahan, perangai kena ubah dan belajar untuk tidak terus membuat silap. Katanya.

Isa berkata demikian ketika berceramah berkenaan topic Dilema Politik Melayu Abad 21 di Dewan Majlis Bandaraya Shah Alam di sini, Malam Kelmarin.

Pada pandangan Panglima, ada ke sesiapa dari UMNO yang ingin mendengar nasihat dari Bekas Naib Presiden UMNO ini apabila beliau sendiri telah melakukan kesalahan dan telah dihukum oleh Lembaga Disiplin UMNO kerana memberi rasuah kepada pengundi-pengundi ketika bertanding merebut jawatan sebagai Naib Presiden UMNO.???

Kita masih ingat lagi pristiwa itu hingga terlucutnya jawatan sebagai Menteri Wilayah Persekutuan. Sekarang setelah pembebasan, beliau mempersoalkan kelemahan dan masalah nilai dalam UMNO yang dahulunya beliau mengamalkannya.

Begitulah... jika semua orang dalam UMNO ingin bercakap dan cuba menonjolkan diri sebagai pemimpin dan kononnya bahawa mereka semua adalah baik dari orang lain.

Sepatutnya orang lain yang lebih layak perlu berkatakan demikian....bukan beliau. Tapi siapakah yang Layak untuk berkata seperti ISA Samad ??? Adakah pemimpin yang layak untuk berkata demikian di dalam UMNO??? Justeru itu memang wajarlah peribahasa di atas.

Dalam PAS ramai yang layak.
Panglima7

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara