Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Jun 1, 2011

Sunnah Apakah Yang DiLestarikan Oleh UMNO ??


Assalamualaikum Wbr.


Sabda Rasulullah saw "Bermula Islam itu asing dan kelak akan kembali asing seperti semula. Maka berbahagialah orang-orang yang terpencil yang tidak banyak kawannya, iaitu orang yang melestarikan sunnahku yang sudah dirosakkan oleh manusia" (Muslim dan Tarmidzi)

Bila sebut Sunnah....ianya tidak lari dari perbuatan dan tingkahlaku Nabi Muhammad SAW seperti dalam pemakaian, penggunaan dan lain-lain.

Kalau dalam berpakaian...Sunnah Nabi SAW ialah Nabi berjubah, berkopiah, berserban dan menyimpan janggut.  tetapi sekarang.....orang yang berserban diangkat orthodok, berfikiran sempit, tidak maju dan mundur ke belakang, bahkan dianggap pengganas dan sesat. 

Mereka yang bersongkok pula dianggap Melayu dan Islam.  Justeru....kelihatan ada yang tak mahu meninggalkan songkok dikepalanya semata-mata tidak mahu memakai kopiah atau serban.  

Untuk masuk TV....peraturan baru.....semua kena pakai songkok, berkod dan bertali leher, ala-ala barat begitu.  Tak mahu janggut-janggut yanga ala-ala Dr. Hamirdin..  Tanpa songkok tak dibenarkan berceramah di TV.  Songkok bagi mereka lebih kepada menampakkan KeMelayuan dan bukannya Islam yang hendak mereka tonjolkan di sini.. justeru itu Pakaian Sunnah Rasullullah SAW tertolak.   

Itulah UMNO.....konon pencinta Islam dan Nabi SAW...buat Maulud Nabi, sabak tahun berarak sana sini...kita tidak tahu motif sebenar mereka suka berarak masa Maulud Nabi...apakah kerana ada makanan free kaa atau apakah....tetapi masih tidak mahu meletak di sisi, songkok tinggi mereka demi kopiah dan serban.  Mungkin, pada mereka memakai serban dan kopiah tidak 100% Islam.....bagi mereka itu pakaian bangsa Arab...sepertimana Nabi memakainya.  Mereka lupa...atau tak belajar...bahawa Malaikat-Malaikat itu berserban.  Adakah Malaikat itu berbangsa Arab???

Panglima7
Pakai kopiah dapat pahala....Pakai serban....lagi besar pahalanya dalam bersolat.  Pakai songkok kalau niat nak tunjuk kemelayuannya.....kau fikirlah sendiri. 

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara