Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Jul 28, 2011

Walaupun Tewas Malaysia Berjaya Mengangkat Memori Bolasepak yang Lalu..

Assalamualaikum Wbr.


We LOVE you all.  Kekalkan jurulatih K. Rajagopal.
Walaupun Pasukan Malaysia kecundang ditangan Singapura, TAHNIAH harus diberikan kepada Skuad Bolasepak Piala Dunia bimbingan Rajagopal yang membangkit semula fenomena yang tinggi terhadap bolasepak yang telah lama mati.

Perlawanan tadi yang berakhir dengan keputusan seri 1-1 menyaksikan kehebatan Fahmi menangkis rembatan dari penyerang-penyerang Singapura. Jikalau Fahmi bermain di Singapura tempohari sudah tentu kita layak ke pusingan yang ke 3.  Apa pun Fahmi telah berjaya menyelamat pintu gol dari dibolosi sebanyak 6 kali.  Tahniah kepada Tangan Emas Negara iaitu fahmi Che Mat.

Tidak menghampakan negara juga rakyat dan peminat bolasepak tanahair....Safee Sali yang berjaya menjaringkan gol tiapkali rakyat mengharapkannya.

Cuma....apa yang perlu dikaji di sini ialah teknik pengawalan bola oleh pemain-pemain Malaysia jika dibandingkan dengan Singapura.  Kitaharus banyak belajar dari perlawanan ini. Singapura hanya menyentuh bola untuk dihantar ke rakannya yang menunggu.  Mereka tidak perlu mengelecek seperti pemain Malaysia.  Mereka rebut dan passing dengan cepat kepada pemain mereka yang menunggu.  Malaysia harus belajar teknik ini.......kita harus tinggalkan teknik mengelecek dan mengelecek dan akhirnya bola tidak sampai ke kaki pemain kita yang menunggu di hadapan.  Akhirnya kita juga yang kepenatan.

Sekian dulu komentar dari Panglima7
Tahniah Pasukan Malaysia...walaupun sampai di sini sahaja...WE LOVE U ALL.
Kalian telah mengharumkan nama negara di Asia Tenggara dan menghiburkan kami semua. Kami tetap teguh menyokong Pasukan Bolasepak bimbingan Datuk K. Rajagopal.  hidup Bolasepak Malaysia.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara