Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Jan 25, 2009

MCA Berang Apabila Banner Kong Xi Fa Chai Diturunkan

Assalamualaikum Wbr.

MCA cawangan Sungai Besar berang apabila banner ucapan "Kong Xi Fa Chai" yang dipasang setiap kali menjelangnya Tahun Baru Cina diturunkan oleh PBT kerana didakwa tiada Permit.

Menurut MCA Cawangan itu...telah bertahun-tahun Banner seperti itu dipasang sebelum ini tanpa memohon permit tetapi tidak pernah diturunkan oleh PBT. Sekiranya hendak diturunkan pun berilah notis terlebih dahulu. Ini bukan isu politik kenapa PBT menurunkannya. Bertimbang Rasalah sedikit.

Apa yang penulis ingin utarakan di sini ialah, PAS telah merasa asam garam penurunan Banner ini berpuluh ribu kali apabila PBT menurunkannya...walaupun permit telah dipohon. Hari ini pasang...esok dah hilang...dah diturunkan. Pantang nampak logo atau apa pun mesyuarat atau majlis....Pasti ada celaka yang membuangkannya. Tetapi Pas tidak pernah merungut hingga berdemonstrasi.

Masalahnya di sini ialah pohonlah permit...Pasti PBT membenarkannya walaupun MCA cawangan tersebut meletakkan logo MCA dan BN dalam ucapan tersebut.
Kalau PAS yang letakkan logo jangan haraplah.........kerajaan UMNO atau BN yang double standard ini akan membenarkannya.

Dah kena batang hidung sendiri baru nak tengadah.
Apa pun kita tidak zalim seperti mereka.......cuma ikutlah undang2. Pohonlah permit.

Cuma yang dikesalkan berpuluh tahun mereka tak mohon permit dalam memasang banner, siap lambang dan logo Parti lagi tapi dibenarkan pasang banner oleh PBT UMNO & BN. Kita masa jadi pembangkang dahulu....tidak pernah diberikan permit walaupun beribu kali memohon. Ada logo ke..lambang parti ke....Bila pasang terus dihumban ke dalam lori keesokkan harinya.

Siapa zalim sebenarnya.....???
Dan Kerajaan Siapakah yang lebih adil sebenarnya di sini.

Panglima7.

2 comments:

Hamirdin b Ithnin said...

betul. Kami pernah letak banner mesyuarat hari Ahad jam 9:00 pagi. Jam 10:00 tak tiada.

Begitulah cekapnya mereka bekerja. Hariahad pun sanggup buat kerja kalau nak sabotaj PAS!

Anonymous said...

Begitulah Dr. Kita sama-sama merasai azab kezaliman Kerajaan UMNO & BN.

Panglima7

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara