Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Nov 13, 2008

Apabila Harga Petrol Diminimumkan...Semuanya akan Jatuh

Assalamualaikum wbr.

Kerajaan oh Kerajaan.....
UMNO oh UMNO......
Shahir oh....Samad...

Apabila harga minyak semakin turun dengan mendadak...Kerajaan UMNO di bawah Kementerian Hal Ehwal Pengguna mula kelam kabut. Bila harga minyak naik, menteri-menteri UMNO duk kata...kita simpati dengan beban yang ditanggung oleh rakyat dan negara....tapi bila harga minyak turun dipasaran dunia.... pun dia masih lagi duk kata, ia membebankan kerajaan untuk membayar subsidi dan merugikan pengusaha station minyak seluruh negara. Alahai....macam-macam.

Menterinya Shahir Samad memaklumkan 2 hari lepas dan masih dibawa percakapannya hingga ke hari ini...bahawa kerajaan menimbang akan meminimumkan harga petrol ke paras minimum. Berapa minimumnya...masih lagi menjadi tandatanya.

Kemungkinan kembali ke paras harga asal iaitu RM1.92 seliter atau RM2.00 seliter jika harga minyak masih lagi turun non stop. Sebelum ini kenaikan gila babi yang dibuat oleh Kerajaan Gila ini adalah selepas berlalunya pilihanraya yang ke 12.

Kenapalah hendak diminimumkan harga minyak ??? Rakyat akan hidup lebih susah. Tatkala harga minyak dipasaran dunia menjunam, rakyat tidak merasa penurunan ini apabila kerajaan BN beria-ia ingin mengikat harga minyak dipasaran tempatan(dalam negara) dengan harga minimum. Macam tambatan Ringgit laa...

Tetapi sekiranya harga minyak melambung kembali,saya percaya....Menteri ini akan terus membatalkan harga minimum dan menaikkan kembali harga minyak mengikut nafsu serakah mereka.

Kenapa bila harga minyak melambung melangit dulu....tak terfikir pula oleh Pak Lah dan menteri ini untuk mengikat harga minyak ???

Perlu diingat....kantung negara, Petronas juga kantung menteri-menteri ini sudah mula kekeringan. Ditambah pula dengan krisis kewangan dunia, juga penurunan harga Petrol, Harga Besi dan jatuhnya pasaran saham serta merudumnya permintaan Kelapa Sawit semakin membuatkan Malaysia Pitam. Duit subsidi petrol yang diterima dari petronas mula berkurangan, Kelapa Sawit tidak dapat dieksport, Permintaan ke atas pembelian rumah baru makin berkurangan, hasil eksport negara semakin mengecil. Pelabur tidak datang melabur.

Tapi Malaysia yan dipimpin oleh UMNO dan BN masih lagi mendabik dada di Parlimen kononnya Malaysia tidak terjejas. Ekonomi negara masih kukuh dan mantap. Meraka dah lupa ker....inflasi meningkat sebanyak 9%. Pasaran saham negara pun tak stabil dan jatuh dengan teruknya sehingga Kerajaan UMNO ini terpaksa menggunakan wang Rakyat dalam KWSP untuk Bailout pasaran saham negara sebanyak RM5 Billion. Dan sekarang ada ura-ura dan cadangan agar Kerajaan membeli kesemua Kelapa Sawit yang tidak dapat dieksport untuk menstabilkan harga kelapa sawit di pasaran.

Tahun depan dividen KWSP dijangka jatuh. Pelaburan Insuran Takaful yang biasanya menerima dividen sebanyak 20-32% akan jatuh. Semuanya akan jatuh....dan kerajaan UMNO dan Barisan Nasional pun akan Jatuh juga.

Lu pikirlaa sendiri......

Panglima7

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara