Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Nov 12, 2008

PM : Cadangan Mahathir Menghancurkan UMNO & Melayu

Assalamualaikum wbr.

Bersua kembali setelah agak lama menyepikan diri. Terbaru malam tadi Tun Mahathir dalam ucapan beliau ketika berada dalam satu majlis, menyatakan Perdana Menteri Malaysia boleh dilantik dikalangan bangsa lain selain bangsa Melayu jika mendapat sokongan majoriti dari Parti Barisan Nasional. Jawatan Perdana Menteri bukannya hak mutlak orang Melayu sahaja tetapi boleh diisi oleh orang Cina atau India di dalam Barisan Nasional. Tidak ada dalam perlembagaan ujarnya yang Jawatan Perdana Menteri ini mesti dikalangan orang Melayu ujarnya.

Apa sudah jadi ??? Di mana penyokong penyokong Melayu khususnya orang Melayu yang totok UMNO apabila idolanya berkata demikian ??? Kata-kata beliau ini bukan sahaja boleh merosakkan dan menghancurkan Melayu tetapi juga Ketuanan Melayu yang di agung-agungkan oleh UMNO itu sendiri. Di mana kalau dalam kamus UMNO, Melayu di Malaysia ini hanya tinggal kuasa aje. Yang lain-lain dimonopoli oleh bangsa lain. Apabila kuasa politik sudah berpindah tangan dari Melayu ke Bangsa lain maka bagi UMNO slogan Takkan Melayu Hilang Di Dunia hanya tinggal slogan dan sejarah sahaja.

Kata-kata Mahathir yang telah menjelang senja ini hanya memendekkan umur politik kuasa UMNO yang sedang bertarung dengan SakaratulMautnya.

Nak dengar juga pendapat dari orang-orang Melayu UMNO....tentang cakap boss mereka yang bernama Mahathir ini. Takkan senyap ajer kot !!!! Mati akal ke?

Panglima7

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara