Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Jun 22, 2012

Melayu Dan Semangat Kebangsaan

Bismillahirrahmaanirrohimm.
Assalamualaikum Wbr.
Saudaraku,



Orang Melayu yang memperjuangkan Melayu sebenarnya memperjuangkan prinsip yang berlawanan dengan Islam dan perjuangan Rasul. Nabi tidak memperjuangkan bangsa tetapi Islam. Memperjuangkan Melayu itu perkauman. Islam tidak perkauman. Sekiranya Islam itu perkauman...sudah lama Islam tidak sampai di Tanah Melayu ini. Sudah lama Islam tidak berkembang biak di dunia ini.

Memang kita patut bangga@ proud dengan bangsa kita.....tetapi berhati-hatilah agar kita tidak terjatuh didalam lubang "Racist@perkauman" di mana Nabi tidak mengaku umatnya mereka yang memperjuangkan Semangat Kebangsaan.

Kerana Semangat Kebangsaan inilah menyebabkan Kerajaan Islam terakhir iaitu Kerajaan Ottoman Jatuh tersungkur di awal kurun yang ke 19. Kalau tidak, sekarang ini negeri Melaka yang kini dlm Malaysia masih berada dalam pemerintahan Kerajaan Islam Ottoman. Sejarah mecatatkan....Orang orang kafir laknatullah di bawah Pemerintahan Perancis telah cuba menghancurkan kerajaan ottoman ini tetapi tidak berjaya. Berbagai usaha telah dilakukan tetapi malangnya masih gagal. Hingga lah mereka mendapat idea bagaimana untuk menghancurkan kerajaan Islam Ottoman ini.

Semangat kebangsaan ini berasal dari kerajaan kafir Perancis.  Mereka telah menanam semangat Kebangsaan di semua negeri-negeri yang berlainan bangsa di bawah takluk dan naungan Kerajaan Ottoman pada masa itu agar mereka menentang Khalifah Islam yang terdiri dari bangsa Turki. Kerajaan ottoman ini melangkaui dari timur dan barat. Dari Barat sampai ke Bosnia Hezegovinia dan dari timur sampai ke Melaka dan Indonesia.

Orang2 kafir berkata : Wahai kamu yang berbangsa Arab, berbangsa Mesir, berbangsa Kurdish, berbangsa Syiah, berbangsa Libya, kamu sendiri diperintah oleh mereka yang bukan dari kalangan bangsa kamu sendiri. Ini negeri kamu, tanah tumpah darahmu, tetapi mengapa kamu diperintah oleh Khalifah yang berbangsa Turki bukan dari bangsa kamu sendiri. Maka tiap tiap negara Islam, mereka mula meniupkan semangat kebangsaan bermula dalam diri dan masyarakat juga negara agar menentang Kerajaan Islam Ottoman ini.   Apabila ini berlaku, kerajaan ottoman menjadi lemah ekoran krisis dalaman dan pemberontakan dalam negara, maka Perancis dan Libya telah menggunakan peluang ini dengan menghantar tentera bagi menyerang Kerajaan Ottoman dan negeri negeri di bawah takluknya, maka tumbanglah Kerajaan Islam ini di mayapada pada awal kurun yang ke 19. Maka terpecah kerajaan ottoman menjadi kecil.... Libya di bawah jajahan Itali, Mesir di bawah jajahan Perancis dan sebagainya. Dan akhirnya Turki diperintah oleh kerajaan boneka iaitu Kamal Attartuk...Seorang pemimpin boneka yang sangat zalim dan kejam yg tak dapat dilupakan oleh org Islam di waktu itu dan menjadi sejarah di masa kini.

Itulah sebabnya nabi melarang kita memperjuangkan Semangat Kebangsaan, benar kita cintakan bangsa dan negara tetapi jangan racist. Kerana kalau Islam memperjuangkan perkauman maka Islam tidak akan berkembang dan tiadalah bangsa bangsa lain di dunia ini akan menganut Agama Islam termasuklah nenek nenek moyang Melayu kita dahulu.

Wallahualam.
Panglima7

3 comments:

Aisyah M.Yusuf said...

Semangat kebangsaan..Nasionalisme rekayasa para penjajah ..negara-negara bentukkan imperialis pemecah belah kaum muslimin.

angel said...

yap...betul.

angel said...

yap...betul.

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara