Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Oct 4, 2012

Kematian Yang Terbaik

Bismillahirrahmaanirrohimm.

Gambar Hiasan : Tersenyum seraya memandang......hanya Allah yang mengetahui

Sesungguhnya semua makhluk akan mati dan kita juga akan mati.... tetapi inilah kematian yang terbaik
Inilah kematian yang terbaik.  Inilah kematian yang terbaik...daripada mati di atas katil.


Rasulullah Shallallahu 'Alaihi Wasallam bersabda : "Ketahuilah bahwasanya surga itu berada di bawah kilatan pedang." (HR. al-Bukhari dan Muslim)

Dan kematian itu tidaklah sakit bagi orang-orang yang syahid dan dia tidak menjumpai rasa sakit kecuali sakitnya cubitan. Tirmidzi Nasa'i, dan Ibnu Majah meriwayatkan dari Abu Hurairah Radhiyallahu ‘anhu dari Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wasallam : “Orang yang  mati syahid tidak akan merasakan sakitnya kematian kecuali seperti seseorang di antara kalian merasakan cubitan”. (Dikeluarkan oleh Tirmidzi:3/109, Nasa'i:6/36, Ibnu Majah)

Maka para syuhada senantiasa hidup disisi Rabb-nya dengan mendapatkan rizki, mereka tidak akan merasakan takut dan sedih, mereka bergembira dan bergirang hati dengan karunia yang di berikan Allah kepada mereka. Ruh-ruh mereka berada dalam tembolok burung hijau, terbang bebas di 'illiyyin. Maka sejauh manakah perbedaan antara terbunuh yang mulia ini dengan kematian yang menyakitkan??!!


WAllahi... Sesungguhnya perbedaan antara keduanya adalah jauh sekali dan orang-orang yang dianugerahi petunjuk adalah orang yang berbahagia.



Panglima7
Semoga kita dikurniakan mati yang terbaik ini. aaminn.

3 comments:

Unknown said...

A'kum Panglima

Saya kurang tahu, siapa dia Assyahid ini, dan apakah peranannya?

Panglima7 said...

Waalakumsalam Wbr.
Panglima tidak menyentuh secara khusus siapa yang Syahid dalam gambar itu. Gambar ini hanya hiasan sahaja. Panglima hanya menyentuh tentang kematian yang terbaik melalui Jihad Fisabillillah menegakkan agama Allah. Itu sahaja. Harap maklum.

Anonymous said...

itu gambar assyahid tengku abdullah syafi'e panglima gerakan aceh merdeka (gam)

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara