Pengikut-Pengikut Panglima7

Kalendar Islam

Oct 2, 2012

Mana Masjid Yang kamu Buat ??

Bismillahirrahmaanirrohim.




Isu kafir mengkafir nie…..berlaku lama dahulu sekitar tahun 80an dahulu…..lama dah.  Dah lebih 30 tahun lamanya.     Isu ini telah pun reda dan tidak berbangkit lagi.    Tetapi UMNO sengaja membangkitkan isu ini kembali …supaya jadi panas menjelang PRU 13 ini.

Sekarang dah terbalik la pulak……….UMNO pula yang mengkafirkan PAS, mengkafirkan Nik Aziz, mengatakan PAS, Parti Islam Sesat.  Lihat kenyataan Ustaz UMNO di atas tuu.  Tuduhan yang telah dikambus 30 tahun dahulu…….dikorek kembali dengan jawapan yang sangat pandir dan dangkal.

Pemerintah di negara-negara bukan islam pun membina surau dan masjid untuk rakyatnya yang beragama islam.  Justeru…..adakah itu tanda mereka juga beriman kepada Allah dan Rasul…wahai Ustaz Kazim ??
Adakah membina Masjid dan Surau itu sudah memadai bagi UMNO dalam beriman kepada Allah dan Rasul …..???   Bina masjid….bina jugak, Magnum 4 ekor pun dibeli jua.  Masjid dibina, kilang-kilang Carlberg pun turut dibina juga.    Yang haq mana mungkin boleh bercampur dengan yang batil.        Apatah lagi menghalang usaha PAS melaksanakan hukum Allah.  Bukan sahaja menghalang, tetapi menentang dan menghina hukum Allah ini.  Kalau UMNO tak nak buat…sudah laa…janganlah pula nak menghalang.

Masjid ko buat…sedang solat dan berjamaah amat jarang sekali.  Akhirnya…masjid jadi kosong, Cuma hari Jumaat ajer yg sesak  sampai melimpah keluar masjid.  (Sembahyang seminggu sekali kot!!)
Tiada kedengaran pun seruan dari pimpinan UMNO dalam menyeru umat Islam bersolat dan mengingati Allah.   Yang kedengaran hanya dendangan tarian seksi  K-POP untuk dihidangkan kepada rakyat.  

Jadi….atas dasar apa masjid dan surau dibina untuk rakyat selama ini….jika semata-mata untuk mengisi kantung dan perut masing-masing dari wang keuntungan projek pembinaan masjid dan surau tersebut.

Panglima7

2 comments:

Anonymous said...

untok mengkafankan serta menyembayangkan jenazah orang orang besar bn/umno.untok sultan ngan raja tunjok alim kat rakyat seminggu sekali,itu pun kalau ada dalam negeri.

Anonymous said...

Alahai ust, tugas membina masjid tu tugan parti memerintah lah, mcm tugas menagkap penjenayah juga tugas pemerintah yng telah dibayar gaji, tapi ikut pemerhatian aku time menderma ramai pulak orang2 pas berlumba2 menderma utk mendirikan masjid atau surau, betul sakit hati lah aku dengar kenyataan ust dangkal ni.

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara