Pengikut-Pengikut Panglima7

Kalendar Islam

Dec 31, 2008

Pengerusi SPR : Lepas Bersara Meludah Pula.

Assalamualaikum Wbr.

Biasanya apabila seseorang itu mula bersara, mereka tidak mahu diganggu. Inginkan kedamaian dan tidak mahu terlibat dalam apa-apa yang mengikat kebebasan yang mereka kecapi sekarang.

Lain pula halnya dengan Pengerusi SPR kita nie......Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman yang mencabar pemimpin pembangkang kononnya akan mengambil tindakan undang-undang berupa saman kerana menfitnah beliau sepanjang menerajui suruhanjaya itu.

Kenapa tak saman atau ambil tindakan undang-undang ketika menerajui SPR ???? Pelik kan.!!!

Beliau berkata lagi, semua bukti akan dikumpulkan dan beliau tidak menolak keungkinan ada ahli parlimen yang akan hilang kerusi nanti.

Wah..!! sombong dan takburnya lepas sehari bersara ya.

Kalau benda ini bersifat peribadi....Saya syorkan Tan Sri Rashid masuk politik laa...atau tubuh Parti lain kalau benar dia tak bukan penyokong UMNO.

Wallahualam
Panglima7
Read more...

Dec 30, 2008

Parlimen K.Terengganu : Ngapa Nenek Tarik Diri dari Bertanding Tiket Bebas ???

Assalamualaikum Wbr.

Agak terkejut juga mendengar berita dari corong radio hari ini yang melapurkan bahawa Calon Bebas Pn. Maimun Yusof 89, akhirnya menarik diri dari bertanding di Pilihanraya Kecil Parlimen Kuala Terengganu. Kenapa jadi lagu tu...? Itu hari berkobar-kobar semangat.

Isyyhh..!!!
Mungkin...Tak dapat cukup duitkah atau bayaran kurangkah dari pihak-pihak tertentu....

Tentunya ada sebabnya kan? kalau tak ada angin masa kan pokok beroyang.

Berikan komen atau pendapat anda atau anda sendiri tahu apa sebabnya "Mengapa nenek tersebut menarik diri.???

Wallahualam.
Panglima 7
Read more...

Mengapa Takut Hudud ? Ini Hukum Untuk Orang Islam. Orang Bukan Islam Terkecuali.

Assalamualaikum wbr.

Memandangkan isu hudud makin panas menjelang Pilihanraya Kecil Parlimen Kuala Terengganu, sukacita dimaklumkan di sini kepada mereka yang bukan Islam juga ahli-ahli UMNO yang menentang hukum hudud agar merenung kembali kepada hukum yang datangnya dari Tuhan kamu yang juga Tuhan aku, Tuhan kepada seluruh Manusia iaitu Allah, Tuhan Pencipta Alam Semesta Ini.

Apabila disebut akan hukum hudud yakni Hukum Islam, maka perlaksanaan undang-undang ini tidak lari dari dikenakan ke atas umat Islam sahaja. Bagi yang bukan Islam, undang-undang ini dikecualikan MELAINKAN jika orang bukan islam itu sendiri yang memilih untuk diadili berdasarkan undang-undang hudud.

Justeru itu, apa yang sangat ditakutkan, dirisaukan dan ditentang oleh mereka dari kalangan bukan Islam. Hukum ini tiada kena mengena dengan mereka malah hukum ini menjaga dan menyelamatkan keselamatan diri mereka, harta benda, maruah, keturunan, jiwa raga dan ahli keluarga mereka dari kejahatan dan pengainayaan manusia.

Bagi yang bukan Islam, kita fahamlah mengapa mereka menentang hukum ini, tapi yang susah nak faham dan tambah membingungkan ialah mereka yakni UMNO dan para penyokongnya yang pagi petang siang malam menyembah Allah pun menentang hukum yang datang dari tuhannya sendiri.

Mereka beriman sebahagian dan menolak sebahagian. Pengabadian yang tidak 100%.

Wallahualam.
Panglima 7.
Read more...

Dec 29, 2008

Mengenal Islam - Pendahuluan

Assalamualaikum Wbr.

Sesungguhnya agama (yang diridhai) di sisi Allah hanyalah Islam.
(QS. 3:19)

Pendahuluan

Islam berasal dari kata "aslama" ertinya tunduk, menyerah diri.
Dalam Al-Quran digunakan beberapa kata yang memiliki akar yang sama, yaitu :
- silm (damai, 2:208),
- aslama (menyerah diri, 3:83),
- istaslama (penyerahan total, 4:65),
- salim (suci, 25:89),
- salaam (sejahtera (39:73).

Jadi, Islam merupakan agama yang mengajarkan perdamaian, penyerahan diri kepada Allah, kesudian, dan kesejahteraan.

Secara istilah, Islam merupakan agama yang diturunkan Allah, bersumber Al-Quran dan Sunah Rasul, baik berupa perintah, larangan dan petunjuk kebaikan umat manusia dunia dan akhirat. (Versi Majelis Tarjih Muhammadiyah)

Sumber Ajaran IslamSumber ajaran Islam, baik dalam mempelajari, mengkaji dan mengamalkan adalah :
Al-Quran
Sunah Rasul (Hadits)

Sebagian ulama menambahkan dengan Ijma’ (kesepakatan para ulama) dan qiyas (analogi). Sedang ulama lain menganggapnya bagian dari metode dalam ijtihad, disamping metode lain.

Charactristic Ajaran Islam

Islam memiliki karakter khas, yang menjadi ciri-cirinya, di antaranya :

1. Islam merupakan agama universal untuk seluruh umat manusia, bahkan untuk jin dan seluruh alam (34:28, 21:107 25 ;1, 7:178)
2. Islam merupakan agama untuk sepanjang zaman, berlaku hingga akhir zaman (33:40)
3. Islam merupakan agama yang sempurna,mencakup seluruh aspek kehidupan baik aspek lahir, batin, pribadi maupun masyarakat. (5:3, 6:38, 6:115)
4. Islam merupakan agama fitrah. Sesuai dengan fitrah manusia (30:30), tidak bertentangan dengan fitrahnya.
5. Islam merupakan agama ilmu. Islam menjunjung tinggi ilmu (14:1, 35:28)


Struktur/Aspek Ajaran Islam
Secara garis besar, ajaran dikelompokan ke dalam 3 aspek :

Aqidah, yang berhubungan dengan masalah keimanan atau keyakinan

Syariah, yang berhubungan dengan masalah hukum, baik ibadah maupun muamalah

Akhlaq, yang berhubungan dengan masalah moral, etika, budi pekerti, sikap lahir/bathin.

Ketika aspek tersebut bisa dibedakan namun merupakan satu kesatuan yang tidak dapat dipisahkan. Aqidah harus diwujudkan dengan melaksanakan syariah dan bertindak sesuai akhlaq Islam. Syariah juga harus dilandasi oleh aqidah dan dilaksanakan sesuai akhlaq Islam. Kita tidak boleh hanya mementingkan salah satunya saja.

Secara ringkas kaitan antara ketiganya adalah :

Aspek Ilmu yang mempelajari Manifestasi
Aqidah Ilmu Aqidah/Aqa'id Iman
Syariah Fiqh Islam
Akhlaq Tasauf/Ilmu Akhlaq Ihsan

Kewajiban kita terhadap Islam
Mengimani kebenaran Islam (2:23, ), tidak menolak meski hanya sebagian (

Mengilmui (mempelajari ajaran Islam (9:122, 47:24)

Mengamalkan ajaran Islam secara keseluruhan menurut kemampuan(2:208, 2:286)

Mendakwahkan dan memperjuangkannya (3:104,110)

Wallahualam.
Read more...

Dec 28, 2008

Kini Giliran Khir Toyo Untuk Dikutipkan Derma.

Assalamualaikum wbr.

Umum sudah tahu, Khir Toyo dan Utusan disaman 30 juta oleh MP Seputeh yang Sassy iaitu Teresa Kok. Maka berlumba-lumbalah cawangan Umno seluruh negara mengutipkan derma untuk Utusan Malaysia bagi mempastikan utusan akan terus hidup.

Tapi bagaiman dengan Khir Toyo ??? Takkan takde sesiapa atau mana-mana Bahagian UMNO yang nak kutip derma untuk Si Pembela Melayu nie....siapa lagi kalau bukan Khir Toyo. Jasa beliau yang membela melayu ni bukan calang-calang..... Kalau utusan boleh dibela mengapa tidak si pembela melayu ni, yang memang hidup sekarang ini dan ingin terus hidup. Bekas Menteri Besar Selangor tuu....!!!

Belum pun selesai isu saman Teresa Kok timbul pula isu penduduk Desa Kerayong yang menyaman Khir Toyo sebanyak RM14 Juta disebabkan projek perumahan yang terbengkalai. Apa dah jadi Khir ???

Sila Klik Khir Toyo Disaman 14 Juta oleh Penduduk Desa Krayong Di Kuala Selangor.

Klik lagi ke Laman Web Anti Khir Toyo.

Wallahualam
Panglima7

Kalau takut bermain ombak
Jgn berumah ditepi pantai
Read more...

Dec 26, 2008

Seruan Sertai PAS Berlagu Merdu Di Dataran Shah Alam - Sabtu 27hb Disember 2008

Assalamualaikum Wbr.

Masa telah tiba pada mereka-mereka yang masih tidak berparti - Muslim or non muslim, Tak kira apa pun bangsa atau keturunan atau pada mereka yang masih tidak tahu untuk menyertai parti mana, atas pagar, atau ahli-ahli UMNO juga ahli-ahli parti yang sewaktu dengannya untuk menyertai PAS.

Inilah masanya untuk menyertai parti yang benar-benar memperjuangkan ISLAM dan keadilan untuk semua bangsa dan juga kaum bukan sahaja dalam kehidupan seharian tetapi juga dalam semua aspek kehidupan dan pemerintahan, mudah-mudahan kita semua berjaya dan selamat dengan kehidupan di dunia dan juga di akhirat.

Presiden PAS, DS TG Haji Hadi Awang akan merasmikan Kempen Jom Sertai Pas pada 27hb Disember, Sabtu Jam 3:00petang di Dataran Shah Alam. Datanglah beramai-ramai dengan azam baru dan Parti Baru.

Panglima7,
Tekadkan Azam Untuk Tahun Baru & Dengan Parti Baru.
Read more...

Gajah Penakut Menjadi Berani - Tunggu 15hb Februari 2009

Assalamualaikum wbr.

Telah banyak pihak mempertikaikan kewajaran Kerajaan BN mengekalkan pengajaran Subjek Sains & Matematik dalam Bahasa Inggeris. Idea asal perlaksanaan ini datangnya dari Tun Mahathir dalam era pemerintahannya dahulu.

Walaupun telah hampir 6 tahun Tun Mahathir berada di luar kabinet negara dan sering dikritik oleh kawan mahupun lawan namun bab pengajaran subjek Sains & Matematik ini mengapa masih UMNO atau kerajaan pertahankan? Jangankan orang Melayu yang merasa resah dengan subjek ini bahkan kaum Cina juga tidak selesa.

Telah banyak bantahan diketengahkan tapi kerajaan seakan ingin memiliki telinga yang tebal. Jadilah telinga kuali....besar dan capang. Dengarkan kami.

NGO iaitu GAPENA yang pernah digelar Gajah Penakut suatu ketika dahulu, akhirnya menjadi berani pula kali ini untuk membuat perhimpunan (bahasa lembut) dalam bahasa kasarnya demonstrasi laa..pada 15hb Februari ini bagi membantah perlaksanaan pengajaran subjek Sains & Matematik dalam Bahasa Inggeris.
Saya tak nampak kebaikkan subjek ini dalam bahasa Inggeris. Pada saya, kalau iya nak menjadi baik dalam bahasa Inggeris, belajarlah bahasa Inggerisnya. Bukannya dengan belajar Matematik & Sains dalam bahasa inggeris anda akan menjadi hebat dalam bahasa Inggeris dan sekaligus akan hebat dalam Matematik dan Sains.

Ubah kaedah atau Methodology pengajaran dalam bahasa Inggeris, analisis dan analisa mengapa pelajar Melayu tak mahir dalam Bah. Inggeris. Bagi penekanan khas dalam bahasa Inggeris ini. Gunakan semuanya apa yang ada sehabis-habisnya, apa jua dari segi audio, video, Cd , visual, TV dan apa benda dan bentuk lagi bagi membantu Melayu mahir dalam bahasa Inggeris. Be extra ordinary la...

Matematik perkara lain, Bahasa pula perkara lain. Orang Melayu ni, rata-ratanya memang kedua-dua subjek mereka lemah. Kalau dicampurkan keduanya untuk dipelajari dan dimahirkan.....saya rasa akan menjadi lebih lemah.

Mungkin saudara ada jawapan atau komen yang tersendiri kot!

Wallahualam.
Panglima7

Kasihan tengok Guru-guru Matematik & Sains yang tak mahir dalam bahasa Inggeris, terkulat2 dengan broken Inggerisnya depan murid-murid.
Read more...

Dec 23, 2008

Isu Hudud : Apa Disebalik Perlaksanaannya.

Assalamualaikum wbr.

Nampaknya isu pilihanraya kecil Parlimen KT dihangatkan lagi dengan isu Hukum Hudud. Najib Tun Razak mencabar supaya hukum hudud dilaksanakan dulu di Kelantan di bawah pimpinan Pas lantaran kenyataan Datuk Husam Musa yang Pas akan melaksanakan hukum hudud sekiranya diberi mandat memerintah negara.

Sebenarnya isu ini dah lama berkumandang atau dah lama diapi-apikan oleh UMNO dan BN sejak Pas memerintah Kelantan lagi hingga la ni. Dah lebih 20 tahun dah. Ini bukan isu baru. Saya rasa.... ramai yang dah maklum akan kisah sebenar disebalik perlaksanaan ini.
Bagi yang belum maklum lagi....ceritanya macam ni. saya pun bukan mahir sangat. Pada yang mahir bole tambah dalam komen dibawah nanti.

Ok. Negara merupakan tulang belakang dalam membuat sesuatu dasar. Manakala negeri merupakan cabang yang berfungsi sebagai anggota badan kepada negara tadi. Walaupun beberapa negeri di dalam Malaysia ini milik atau diperintah oleh Pembangkang, sesuatu dasar atau hukum tidak boleh dibuat tanpa pengetahuan atau dirujuk terlebih dahulu sebelum diluluskan oleh kerajaan pusat. Siapa Kerajaan Pusat sekarang??? Rasanya laa.....Kerajaan BN nak luluskan ke??? Kalau saya tak silap Al-Marhum Ustaz Fadhil Noor pernah menghantar / memohon agar Hukum Hudud ini diluluskan untuk dibahaskan di parlimen kepada Bekas PM Tun Mahathir Mohamed. Tapi apa yang beliau dapat hanyalah penghinaan terhadap hukum Islam itu sendiri.

Lagi Contoh mudah. Nak buat rapat umum, ceramah atau demonstrasi, mesti mendapatkan permit dari Polis. Kalau tak, perhimpunan tersebut akan dipanggil perhimpunan haram. Tetapi malangnya, apabila permit cuba dipohon atau diminta oleh pihak penganjur ianya tak pernah diluluskan oleh Pihak Polis ini.

Kemudian Pihak Polis cuba untuk menggagalkan rapat umum, ceramah atau demontrasi yang bakal berlangsung ini kononnya tidak ada permit. Hantar FRU untuk menyuraikan demontrasi, tak cukup dengan itu tembak dengan water canon. Apabila dah belasah rakyat marhaen, cabar Penganjur agar pohon permit.

Tapi apa yang berlaku adalah sebaliknya, permohonan permit dibakulsampahkan.

Begitu jugalah dengan hukum hudud ini. Dalam surat khabar boleh lah cabar Pas laksanakan hukum hudud....tapi bila diparlimen semuanya kecut. Semuanya tak berani nak luluskan. jangankan nak luluskan, nak bahaskan pun tak berani.

Panglima7
Read more...

Dec 22, 2008

2009 – Tiada Bonus Untuk Swasta - Cabaran Besar Kepada Ekonomi Negara -

Assalamualaikum wbr.

2-3 bulan kebelakangan ini, banyak syarikat-syarikat besar di negara ini mengeluh kerana mengalami penurunan hasil jualan dan bisnes yang sangat drastik. Permintaan yang kurang dan banyak produk yang tidak dapat dijual. Kalau syarikat besar sudah mengeluh bagaimana pula nasib syarikat-syarikat kecil mahupun sederhana atau yang lebih kecil iaitu enterprise.

Kalau dulu pada tahun 1997, iklim kewangan dan ekonomi negara masih dapat diramal akan kepulihannya, tetapi kali ini melibatkan dollar Amerika di mana seluruh dunia mengalami kesan terjejas yang menyeluruh.. walupun Kerajaan BN(Malaysia) menafikan..

Ada diantara syarikat- syarikat di negara kita sudah mula menjalankan kerja 3 kali seminggu dan 4 kali rehat, ada kerja ada gaji, tak kerja tiada gaji. Especially kepada pekerja Indonesia dan Bangladesh yang mereka ambil sebagai pekerja kontrak bagi menjimatkan kos.. Manakala pekerja-pekerja tempatan, syarikat-syarikat telah mula membayangkan untuk melaksanakan VSS . (Perberhentian Kerja Secara Sukarela).

Di syarikat yang saya bekerja, pihak majikan telah mengeluarkan memo hari ini kepada regional company in South East Asia, agar segala bonus (gaji yang ke 13) dibekukan pada tahun hadapan sehinggalah ekonomi pulih semula. Ini bermaksud tiada bonus untuk semua pekerja sehinggalah ekonomi pulih. Bila pulih ??? Tak tahu lagi – setahun, 2 tahun, 5 tahun, 10 tahun atau ….tidak dapat dipastikan.

Manakala bonus prestasi melalui KPI (Key Performance Indicator) akan dipertimbangkan dan hanya diberikan kepada individu-individu yang tertentu atau terpilih sahaja bergantung kepada budi bicara syarikat. Bukan kepada semua sedangkan KPI untuk semua. Begitu juga dengan kenaikan tahunan – akan dipertimbangkan.

Pada hemat saya, apa yang dilakukan oleh syarikat ini tentunya setelah mendapat khidmat nasihat dan pandangan dari FMM (Federal of Malaysian Manufacturers) yang merupakan wakil jurucakap kepada syarikat-syarikat di Malaysia mengenai suasana ekonomi dunia yang semakin teruk.

Apabila ini berlaku, maka secara tidak langsung, MALAYSIA akan mengalami pengurangan pendapatan hasil dari cukai dan ekonomi melalui eksport dan import dari syarikat-syarikat yang bertapak di sini.

Kerajaan BN bukan sahaja perlu kepada amalan Berjimat Cermat dan berhemah dalam segala bentuk perbelanjaannya tetapi juga berusaha mengelakkan pembaziran, rasuah dan “misjudgement” dalam membuat sesuatu keputusan lebih-lebih lagi yang melibatkan pembangunan dan kewangan..

Teringat Mimpi Nabi Allah Yusof,
7 Tahun adalah tahun-tahun Subur - Senang
7 Tahun kemudian adalah tahun-tahun Kering – Kemarau.

From
Panglima7.
Read more...

Dec 9, 2008

Bencana : Antara Orang Kaya Vs Orang Miskin

Assalamualaikum wbr.

Apabila dilihat, perkataan "bala" bagi yang beriman kepada Allah swt dan "bencana alam" menurut orang kebanyakkan yang tidak bersandarkan kepada kekuassan Allah swt, kebanyakan berlaku di bulan Disember. Kenapa ???

Ribut Greg berlaku pada 26hb Disember, Tsunami berlaku pada 26hb Disember juga dan bala-bala lain seperti gempa bumi rata-rata berlaku di bulan Disember. Mengapa ?? Suatu soalan yang perlu kita semua fikirkan. Mungkin tuan ada sebabnya mengapa Allah memilih bulan Disember ini?

Apa yang ingin saya utarakan di sini ialah,apabila berlaku kejadian tanah runtuh baru-baru ini di bukit Antarabangsa yang merupakan penempatan orang yang kaya atau dalam istilah lain golongan yang berada. Kita dapat lihat bagaimana layanan pihak kerajaan terhadap golongan berada ini apabila ditimpa malapetaka jika dibandingkan dengan mereka yang miskin.

Untuk golongan yang berada, cukup istimewa, Helikopter disediakan untuk mengangkut mereka ini ke hospital walaupun bukannya kritikal mana pun. Makanan seperti sarapan pagi, makan tengahari, petang dan malam dalam kategori mewah. Siap sponsor oleh Restoran yang agak terkenal. Liputan berita siang dan malam. Suratkhabar sampai 5 ke 6 pages. Sampai ada dikalangan mangsa banglo runtuh ini sibuk bertanya kepada petugas..." Sarapan Apa Pagi ini? " Dah kena bala pun boleh sibuk bertanya sarapan apa yang dihidangkan. Ada nafsu lagi tuu.... Biasanya orang seperti ini dah tak lalu makan dah....sekadar renungan.

Tapi bagaimana dengan nasib yang menimpa keluarga tanah runtuh di Hulu Yam Selangor selang seminggu sebelum kejadian bukit antarabangsa ini hingga mengorbankan 2 orang anaknya. Begitu juga dengan nasib kemalangan maut bas ekspress di Tangkak Johor, banjir di Johor, Trengganu dan lain-lain lagi sebelum ini.

Saya bukan hendak mebanding-bandingkan layanan ini....Semuanya rakyat Malaysia dan mesti dibantu. tetapi janganlah "double standard". Sampai ada satu badan kerajaan yang bertindak mengutip derma bagi penduduk bukit antarabangsa ini yang rata-ratanya mempunyai 3-4 buah rumah mewah selain rumahnya sekarang ini di Bukit Antarabangsa.

Untuk komen selanjutnya Klik blog dari ISA

Geleng-Geleng,
Angguk-angguk,
ikut telunjuk...


Panglima 7 Wrotes.
Read more...

Dec 6, 2008

Meneroka Kawasan Baru

Assalamualaikum wbr.

Sejak beberapa hari saya berpindah rumah. Saya telah bertemu dengan seorang jiran terhampir yang cukup istimewa. Mempunyai daya ingatan yang kuat dalam mengenali setiap jiran-jirannya. Walaupun baru, beliau mengetahui jirannya itu siapa dan siapa.

Bagi saya ini cukup menarik dan mengkagumkan. Maklumlah bukan mudah mengingati nama-nama mereka dengan jumlah yang banyak atau dengan kata yang lain, mudah lupa akan nama mereka yang lebih-lebih lagi yang tinggal agak jauh dari kawasan perumahan kita.

Saya teringat bagaimana strategi gerak kerja Pas Kelantan dalam membantu culaan semasa pilihanraya. Strategi ini akan digunakan di sana nanti.

Panglima 7 wrotes.
Read more...

Selamat Menyambut Hari Raya Aidil Adha

Assalamualaikum wbr.

Di kesempatan ini saya ingin mengucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Aidil Adha kepada semua rakan taulan juga Muslimin dan Muslimat di mana jua anda berada.

Walaupun saya baru berpindah rumah dan ketiadaan internet line di kawasan baru ini buat masa kini, saya akan cuba menulis di waktu lunch di pejabat. InsyaAllah.

Bertemu lagi selepas Raya Korban nanti.
Pada mereka yang pulang ke kampung, pandulah dengan cermat dan moga dapat kita bertemu kembali. Aminn.

Panglima7
Read more...

Dec 1, 2008

Selamat Bertemu Lagi Bandar Baru Bangi....

Assalamualaikum wbr.

Malam ini adalah malam terakhir saya di Bandar Baru Bangi. Berbagai kenangan ligat bermain-main di benak saya. Berbelas tahun sudah, saya tinggal di sini di BB Bangi dan saya tidak pernah menduga atau terlintas bahawa suatu hari nanti saya akan meninggalkan daerah ini bersama-sama dengan sahabat seperjuangan yang saya kasihi lagi ingati dalam memperjuangkan Daulah Islamiyah dalam sebuah saf kepimpinan yang cukup mantap yang terbit dari sinaran Bulan Purnama.

Kita mampu merancang hanya tuhan yang menentukan.
Semoga sahabat-sahabat di sana, juga saf-saf kepimpinan cawangan BB Bangi 1, Cawangan saya di BB Bangi 2, BB Bangi 3, BB Bangi Perdana, BB Bangi 4, BB Bangi Jln 6, BB Bangi Seksyen 15, dan terutama sekali kumpulan usrah pimpinan Prof. Dr, Hamirdin Ithnin, yang terdiri daripada Tuan Haji Amir Hamzah Shafie, Tuan Haji Rahman, Tuan Haji Mokri, Dr. Fauzi, Sdr Azlan Jabar, Sdr Azmi, Sdr Mat Nor, Sdr Sabri dan tak lupa juga Al-Brangi.

Saya menyusun sepuluh jari memohon Ampun dan Maaf, Salah dan silap dan jika ada tersalah bahasa, harap dimaafkan. Juga halalkan makan dan minum.

Selamat Maju Jaya kepada sahabat semua semoga Allah mencucuri Rahmat ke atas kalian. Segala tunjuk ajar, nasihat dan ilmu, InyaAllah menjadi bekalan untuk saya di bandar Country Homes Rawang. Apa pun saya tetap mengundi di Bandar Baru Bangi.

Walaupun saya berpindah ke Rawang, Rumah saya masih lagi ada di BBB.

Salam Kasih dari ana
Panglima7.
Read more...

Sudah Lahir Manusia Khinzir.

Assalamualaikum Wbr.

Kebelakangan ini kita selalu dikejutkan dengan lahirnya bayi-bayi yang pelik, terlebih dan terkurang sifat juga bayi yang sebahagian tubuhnya adalah binatang. Tapi boleh dikatakan mereka-mereka ini tidak panjang umurnya di dunia ini.

Apa yang ingin saya kongsikan di sini bagaimana kerana kebingungan segelintir manusia yang dah takde kerja lain, cuba menyatukan sperma manusia dan khinzir untuk melahirkan specisis manusia kinzir. Manusia jenis ini yang Allah kurniakan ilmu dan pengetahuan jugalah yang merosakkan umat manusia. Nauzubillah.

Dan ini telah pun berlaku di Ukraine. Sila klik untuk besarkan attachment dari keratan akhbar ini.



Kasihan kepada bayi tersebut. Apa pandangan sahabat sekalian...???

Wallahualam
Panglima7
Read more...

Apa Dah Jadi Dengan Pas Selangor ???

Assalamualaikum wbr.

Pas Selangor perlu menjadi seperti Pokok yang besar lagi rendang, di mana Pokoknya menjulang ke langit dan akarnya jauh mencengkam hingga ke dasar bumi. Ranting-ranting yang kuat dan daun-daunnya yang lebat serta rendang menjadi tempat berlindung dari panas dan hujan pada sesiapa sahaja yang lalu dan menumpang di bawahnya. Buah-buahnya pula cukup manis untuk mereka menghilangkan lapar ketika perjalanan menuju destinasi seterusnya.

Bukan menjadi seperti KIAMBANG. Berselerak di seluruh Tasik tapi akar tak jejak ke bumi.
Macammana boleh buat keputusan, jika kuasa yang ada hanya ciput. Ana pinjam kata-kata Dr. Hamirdin dalam usrahnya...hanya "Tumpang Tui"
Tumpang Tui dalam apa??....menumpang Tui dalam Kerajaan Selangor.

Teringat lagu Kiambang. Begini lebih kurang lagunya laa...yang ana ingat. Nyanyian Cifu M. Nasir.

Kiambangggg.....
Kau mekar di pinggir kali, (cuma menang beberapa DUN Di Selangor)
warna daunmu berseri, ( Tapi Pas memang berseri)
namun kau tak seharum mawar, ( Tapi jadi Junior Partner PR)
hanya berteman cahaya rambulan. ( Hanya Bulan Purnama jadi teman )

Nasibmu kiambang dipinggir kali,(Sudah Nasibmu la PAS di Selangor, tak seperti Kedah atau Kelantan)
sedang kau mekar menghiasi desa, ( menguasai beberapa DUN)
kemarau panjang pun tiba, ( Bila beberapa isu atau masalah timbul )
keringlah dikau dalam dahaga. ( Longlai nak jawab beb )

Oleh yang demikian, Pas selangor perlu matang dalam membuat keputusan lebih-lebih lagi isu melibatkan pelbagai kaum. Pas perlu berhemah dan merujuk dulu dengan Pakatannya yang lain. jangan bersendirian apabila membuat keputusan.

Sila rujuk posting Pemerhati Politik yang cukup mahir dalam rencam politik semasa tanahair. Sila klik Tempat Rujuk Hamba. untuk butiran lanjut.

Wallahualam
Panglima7
Read more...
Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara