Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Sep 9, 2011

Barang Semakin Mahal..Kasihan Generasi Yang Akan Datang.

Bismillahirrahmaanirrohimm.


Assalamualaikum Wbr.

Harga barang dan makanan semakin mahal. Pergilah ke pasaraya-pasaraya...seperti TESCO, GIANT, NSK, CAREFOUR dan yang sekufu dengannya.  Pasar-pasaraya ini..memang lagi murah harganya daripada kedai runcit.  Jika ada pasaraya ini..."for sure" kedai runcit tak boleh cari makan dan gulung tikar.  Begitulah nak menunjukkan murahnya harga barang2 di pasaraya ini.   Tetapi sejak UMNO menjadi gila naikkan kos elektrik dan minyak ini.....harga barangan di pasaraya yang murah ini..naik mencanak-canak...melambung tinggi. Terkejut ako.  kalau dulu harga kicap RM2.50 sebotoi...laa nie....amik kau...RM6.50. itu baru satu contoh.  Belum lagi UMNO nak laksankan GST. (Government Service  Tax) Jika UMNOBN menang dalam pilihanraya Umum ini nanti...confirm...GST akan dilaksanakan.  Masa tuu....kita rakyat jadi bubur laa.


Kalau dah pasaraya murah pun dah jadi mahal...apatah lagi kedai runcit di kampung-kampung.  Kasihan mak bapak kita kat kampung noo...di kampung mana ada TESCO, dan GIANT bagai. Banyak kedai runcit sekeliling kampung.  Bayangkan bagaimana..mak bapak kita hidup dikampung kalau hangpa semua..anak-anaknya hulur hanya RM50 atau seratus hinggit sebulan....huhuhu

Lagi kasihan kat generasi-generasi yang akan datang..yakni anak-anak kita.....dah la rumah mahal giler masa tuu.....semua main setengah juta, harga barang keperluan pun....memang tak masuk akai.  Lihat ajer Raya tahun nie...banyak rumah senyap jer lepas cuti raya...kalau tidakk...Open house sana..open house sini...hahaha.

Itulah hadiah dari Pemerintahan UMNO kepada rakyat yang mengundi mereka.  PANDIR betul pemimpin UMNO....kawal harga barang dan makanan dengan menaikkan harga minyak.  Betul-betul Pemimpin UMNO Pandir...eh Pandai ke Pandir ..hahaha..!!!

Tukar jer laa....Kerajaan UMNO BN ini nanti dalam Pilihanraya ni....buat apa pilih UMNOBN yang menyusahkan rakyat.  Rasuah pilihanraya RM100 hinggit...bangga korang dapat duit, tapi impaknya.....Seratus hinggit yang ko dapat tuu...takkan dapat menurunkan harga minyak yg dinaikkan dan harga barang keperluan dipasaran yang naik....dan duit yang  ko kena keluar belanja selepas menangnya UMNOBN adalah dua kali lipat dari seratus hinggit.

Panglima7
Lepas tuu nak tuduh DAP yang naikkan harga...hahaha..ko memang Pandir.

1 comment:

Anonymous said...

Tadi singgah pasaraya beli dryer anak, beli pack kecil sebab budget dah kurang. ingat diri ni je semput tapi bila intai barang2 yang dibeli orang lain...2x5 jugak. dalam trolly yang besar cuma ada 4,5 kerat barang. semua budget.b budget dah kurang. ingat diri ni je semput tapi bila intai barang2 yang dibeli orang lain...2x5 jugak. dalam trolly yang besar cuma ada 4,5 kerat barang. semua budget.

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara