Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Sep 11, 2011

Tanah Melayu Tidak Dijajah : Kenyataan Tongong Dari AMENO.

Assalamualaikum Wbr.

Tanah Melayu....Peta dulu-dulu
AMENO sanggup buat apa sahaja untuk menipu rakyat supaya rakyat terus bodoh sehingga sanggup mengatakan Tanah Melayu tidak pernah dijajah oleh British.  Mana AMENO tak ghoyak lagu tuu...pasal AMENO memang jadi agen dan pegawai British masa tuu...mana dia rasa British menjajah...sebaliknya mereka merasakan bahawa British itu sebagai Majikan dan Tuan kepada Tanah Melayu ini...Jumpa jer British..."YES SIR".."Ya Tuan, Baik Tuan"  Pasal ko dijajah laa ko kena panggil dia tuan. Ikut jer cakap dia. Sepatutnya ko laa...yang British Panggil Tuan.  Bila ko jadi Tuan...kau la yang kutip cukai dari British yang datang kat sini.  Bukan British yang kutip cukai dari engkau.

Kenyataan Prof AMENO bagi pihak AMENO ini betul-betul menghina Pejuang-Pejuang Kemerdekaan Negara yang menentang penjajahan British seperti Tok Janggut, Datuk Maharajalela, Mat Kilau, dan lain-lain lagi.
Akhbar Berbahasa Jawi ketika itu...Tajuk Utama Merdekaaa....Merdekaaa...Merdekaa..!!!
Abis.....yang ko sambut Hari Kemerdekaan setiap 31hb Ogos tuu...gapo ???  Habis yang Tunku dok laung MERDEKAAA, MERDEKAAA, MERDEKAAA !!  tuu...apa?  Merdeka dari apa tuu...AMENO???  Berbuih-buih pelajar-pelajar sekolah dan rakyat menyanyikan lagu patriotik...dan lagu Jalur Gemilang menyambut hari kemerdekaan Negara...tapi hampeh...bila AMENO kata, negara tidak pernah dijajah !!! 
Sejarah : Sultan dan Pembesar Melayu ketika itu.
Abis... yang pelajar-pelajar sekolah diberi Buku Teks Sejarah yang namanya ...TAWARIKH (masa Panglima sekolah dulu) yang dok citer sejarah Perjuangan bangsa menuntut kemerdekaan tuuu...apa???

abis... yang TV dan filem serta Iklan dok tayang bagaimana penentangan rakyat semasa era pendudukan British di Malaya tuu...ape???  Iklan Patriotik tuu.....ape??

Itulah dia...jangan cuba memengongkan rakyat wahai AMENO...Yang Hak pasti datang dan yang Bathil pasti tenggelam.  Professor..!!! Engkau memang Professor Kangkung AMENO. Tapi kali ini, kelentong mu tidak menjadi.

Sila rujuk kenyataan PAS mengenai kenyataan Pak Pandir AMENO
Panglima7

2 comments:

MOH KEMBARA said...

Assalamualaikum Yob Panglima,

Dari Tawarikh jadi sejarah...tu jer deme kelentong sejak azali. Selamat Hari Raya Pang5!

Unknown said...

Salam Pang5

Susah bila berotak tak pakai otak, bermata tak melihat dengan mata dan bertelinga pula tak mendengar dengan telinga!

Lagi berat bila manusia yang diiktiraf berotak 'geliga'/prof. tetapi tapi rupanya otak depa ada kat lutut.

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara