Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Nov 3, 2008

BPR - Badan Penebus Rasuah Kerajaan

Assalamualaikum wbr.

Selamat bertemu kembali. Baru semalam Ketua Pengarah BPR mengumumkan akan menyiasat pembelian Eurocopter oleh dan hari ini siasatan terhadap pembelian ini telah pun selesai. Terkejut beruk juga rakyat Malaysia agaknya, bila siasatan ini mengambil masa tidak sampai pun sehari. Cepat dan pantas BPR menjalankan siasatannya. Mana takknya, kalau sesebuah syarikat yang diaudit oleh badan bebas seperti KPMG atau Price Water House, ia mengambil masa yang agak lama untuk kita mengetahui keputusannya. Begitu juga dengan SIRIM atau BVQI, paling lama pun audit yang mereka buat untuk ISO 9001 14001 atau 18001, paling lama pun memakan masa 2-3 hari bergantung pada besarnya syarikat tersebut.

Tapi apabila BPR menjalankan siasatan pembelian Eurocopter dengan cepat lagi pantas dilihat seolah-olah ingin membersihkan nama kerajaan UMNO dan Barisan Nasional yang telah tercemar dengan tuduhan rasuah oleh pelbagai pihak. Begitu juga dengan siasatan ke atas penganjuran Monsun Cup. Cukup mudah mencapai keputusannya. Akhirnya keputusan berakhir dengan kata-kata " Tiada Penyelewengan."

Telus dan bebaskan BPR ??? Saya ulangi Telus dan Bebaskan BPR dari Cengkaman Kerajaan UMNO dan Barisan Nasional juga Perdana Menteri..????Jawapannya cukup mudah. Duduk pun di bawah Jabatan Perdana Menteri manakan ada ketelusannya. Jadi kuda tunggangan Abdullah lah jawabnya.

Menghabiskan boreh dan duit rakyat ajer....membela kuda hitam ini.

Wallahualam.
Panglima7.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara