Pengikut-Pengikut Panglima7

Kalendar Islam

Nov 8, 2008

Caruman KWSP : Arahan Kaduk Siapakah Ini ?

Assalamualaikum wbr.

Saya ingin menarik perhatian anda mengenai caruman KWSP yang diumumkan Najib kononnya ianya satu berita yang menggembirakan rakyat Malaysia setelah kerajaan UMNO & BN mengambil 5 Billion Ringgit duit rakyat dalam KWSP untuk bailout pasaran saham Negara yang tak stabil ini.

Najib mengumumkan akan pengurangan caruman KWSP dari 11% yang dipotong sekarang ke 8% yang satu tarikh yang ditentukan. Potongan 8% ini akan dibuat secara automatik manakala pada mereka yang ingin mengekalkan 11% caruman seperti yang ada sekarang perlu mengisi borang.

Idea siapakah ini??? dan siapakah the culprit yang membuat arahan mangkuk ini ??? Sepatutnya mereka yang ingin carumannya dikurangkan, dialah yang perlu mengisi borang pengurangan caruman dan manakala mereka yang ingin mengekalkan potongan caruman 11% ini tidak perlu mengisi mana-mana borang, dan potongannya akan dibuat secara automatik. Ini terbalik punya arahan. Menyusahkan rakyat juga mereka meraka yang terlibat di dalam Pengurusan Sumber Manusia terutamanya HR Dept.

Di saat-saat mereka mengumum dan menghebahkan rakyat supaya berjimat cermat, bijak membeli tetapi sekarang mereka menyuruh rakyat berbelanja dan membeli dengan mengurangkan caruman KWSP. Ada contradiction di sini. Ini menunjukkan EKONOMI negara bermasalah. Cakap pemimpin UMNO & BN tak serupa bikin. Kata ekonomi Malaysia bagus dan tak effect kepada negara....tetapi mengapa caruman KWSP rakyat dikurangkan dan kenapa pinjam duit KWSP untuk bailout Pasaran Saham Negara???

Suruh rakyat berjimat cermat tetapi mengurangkan caruman KWSP untuk rakyat berbelanja. Pandir sungguh menteri-menteri UMNO & BN ni yang dipilih oleh mereka yang kaduk dalam election yang lepas.

Wallahualam
Panglima7

1 comment:

al-brangi said...

itulah pak andir dan mak andir

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara