Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Sep 18, 2011

Kerakyatan Percuma Kepada Warga Bangladesh....Dah Gila Ke AMENO ???


Assalamualaikum Wbr.


Ameno menggunakan Jabatan Kerajaan untuk menjual kerakyatan kepada warga asing - Bangladesh bagi memberi undi kepada Ameno dalam pilihanraya yanag akan datang. Ini dimaklumkan sendiri oleh Perdana Menteri Bangladesh - Syeikh Hasina Wajed, namun kenyataan dilaman web tersebut telah pun dipadamkan.

Keratan laman web rasmi Pejabat PM Bangladesh
Naib Presiden KEADILAN, Fuziah Salleh mendesak siasatan dibuat terhadap pengakuan Perdana Menteri Bangladesh, Sheikh Hasina Wajed mengenai rakyatnya di Malaysia, mudah memperoleh status penduduk tetap (PR) dan layak mengundi.
“Kita desak tubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja bagi menyiasat kenyataan Perdana Menteri Bangladesh berkenaan perkara ini.
Beliau berkata demikiana apabila diminta mengulas pengakuan Sheikh Hasina yang dipetik dari www.ngoab.gov.bd – laman rasmi Hal Ehwal badan bukan kerajaan (NGO) Jabatan Perdana Menteri negara itu.
“Jika perkara ini berlaku, Najib perlu bertanggungjawab dan berani tampil memberikan penjelasan,” katanya kepada Keadilan Daily, hari ini.
Mengikut laman itu, Sheikh Hasina berkata pekerja Bangladesh di Malaysia diberi kewarganegaraan dengan mudah asalkan mengundi parti yang mewakili kerajaan pemerintah.
Beliau juga mengesahkan sebilangan pekerja Bangladesh dalam beberapa sektor di Malaysia, diberi taraf kewarganegaraan sejak tahun lalu.
Katanya, mereka juga diberi hak sebagai pengundi dalam Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.

Sila Klik di Sini Untuk Berita Lanjut.

Panglima7
Siapa Pengkhianat Negara sebenarnya.  Apabila diberi amanah dia khianat.

5 comments:

Anonymous said...

bkn gila tp dh trdesak.tk pduli bahana yg mnimpa jnji kkal kn kuasa

Anonymous said...

Bukan gila tapi nak kekalkan kuasa.Sebelum dijalankan projek bio-metric,memang sudah ramai orang Indon yang memiliki MyCard(status warganegara) walau pun baru 2-3 tahun masuk Malaysia.Sebab itu ramai yang boleh buka perniagaan,bawa teksi,memandu bas serta lori,sebab memiliki MYCard.Bagai mana depa boleh jadi warganegara secepat munkin,itu kena tanya Jabatan Immegresen.Sekarang tak cukup dengan Mat-Mat Indon,nak warganegarakan Mat Bangra pulak. Mahyuddin kata syaratnya ketat nak jadi warganegara.Mana ada ketat? Ada wang macam-macam boleh jadi.

Kak Amy said...

salam panglima, im back.. pamglima sihat ke , lame amy x ke sini..

MOH KEMBARA said...

Salam Yob,

bukan dah giler jer, dah meroyan pun...

Anonymous said...

bila Malaysia dah tergadai dia orang(UMNO yang kaya raya) mohon suaka politik di negara orang lain , bila dah ok balik ke Malaysia macam presiden Afganistan Hamid Karzai

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara