Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Sep 8, 2011

Ko yang Buat Buku tuu..Sekarang Ni Ko Pulak Kata..Ianya Lemah !!!

Bismillahirrahmaanirrohimm.


Assalamualaikum wbr.
Bukti yang didakwa lemah oleh AMENO dan dikutuk oleh AMENO sendiri..hahaha....baik jangan ko terbit dan simpan sebagai Khazanah Kerajaan Johor.

Buku inilah yang diterbitkan oleh Kerajaan Negeri Johor iaitu 'Pengukir Nama Johor' diterbitkan Yayasan Warisan Johor (YWJ) yang dinaungi sendiri oleh Menteri Besar Johor, Datuk Abdul Ghani Othman.

Malah Abdul Ghani turut memberi kata-kata aluan pada buku terbitan 2004 itu sekali gus, kata-katanya membuktikan penerbitan buku tersebut mengiktiraf Mat Indera dan direstui oleh Kerajaan Negeri Johor.

Tetapi sekarang....Abdul Ghani ini.....yang dahulunya mengiktiraf Mat Indera sebagai Pejuang Kemerdekaan telah berpusing 180 darjah, bila mana beliau mengatakan Mat Indera bukan seorang Pejuang Kemerdekaan sebaliknya Pengganas yang kejam dan zalim.

Inilah dia....manusia berperangai Biawak. Lidah bercabang.  Macammana engkau boleh jadi Melayu.?   Engkau yang menulis kata aluan dibuku itu...sekaligus iktiraf dia sebagai pejuang, tapi sekarang engkau juga yang menafikan dia sebagai Pejuang......Tak pernah ako jumpa orang berperangai sedemikian.  Hanya kxling ajer yang berperangai demikian.


Dipetik dari Mat Sabu
"Buku Pengukir Nama Johor diterbitkan oleh Yayasan Warisan Johor pada tahun 2004. Di dalam buku ini terdapat 22 biografi ringkas tokoh-tokoh ternama Johor dan salah seorang daripadanya ialah Mat Indera sendiri.

Yayasan Warisan Johor meletakkan nama Mat Indera sebaris dengan Almarhum Sultan Ismail dan Tun Sulaiman Ninam Shah, bekas pengerusi tetap UMNO. Malah foto Mat Indera juga menjadi sebahagian daripada kulit hadapan buku ini.

Buku ini adalah hasil karya pelbagai penulis, tetapi biografi Mat Indera ditulis oleh Ismail Adnan, bekas guru kanan yang pernah menjadi Timbalan Pengarah, Institut Kepimpinan dan Latihan Semangat Dato' Onn.

Buku ini juga telah disunting oleh Profesor Datuk Abu Bakar A. Hamid, bekas Profesor di Jabatan Pengajian Media, Universiti Malaya dan Md Ismail Zamzam, Tokoh Guru Berjasa Johor 2002.

Prakata buku ini pula ialah daripada Menteri Besar Johor sendiri, Dato' Abdul Ghani Othman. Pendek kata, penerbitan buku ini mendapat restu kerajaan Johor. "

Panglima7

Bila UMNO dah bau Hapak, tunggulah pepecahan UMNO Johor kepada dua bahagian...sebahagian besar menyokong Mat Sabu yang mempertahankan Mat Indera...satu lagi mempertahankan AMENO.
Saksikanlah bagaimana UMNO Johor tumbang dalam PR umum nanti.

4 comments:

scootster said...

Salam Pang5,

Tak baik menyamakan MB dgn bewok. Ini kerana bewok lagi baik dari manusia yg berperangai mcm tu.

Kak Amy said...

pening kepala yang mane satu fakta dan yang mane satu auta...adoi la

azmie said...

tu yang azmil kata bodo

azmie said...

kata pi lah takpa, pindaan akta binatang belum diluluskan. kalu dah lulus nanti susah plak nak mengata kat mnatang ameno ni

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara