Pengikut-Pengikut Panglima7

Kalendar Islam

Mar 11, 2012

Semakin Lama UMNO Perintah Negara...Semakin Mengarut Jadinya

Bismillahirrahmaanirrohimm..
Assalamualaikum Wbr.

Janganlah nak free ajer... jika anak bertunang pun nak songlap wang Rakyat.....apatah lagi dengan menteri-menteri UMNO dan Peringkat Tertinggi hingga ke kawasan dan bahagian. Bapak Borek anak rintik.  Bapak kencing berdiri..anak kencing berlari.

Jika dilihat bagaimana Kerajaan UMNO BN di bawah pimpinan Najib Altantuya memerintah negara... semakin hari semakin mengarut tindakan mereka.  Apa yang diminta oleh rakyat tidak ditunaikan.  Apa yang tidak diminta oleh rakyat itu didahulukannya.  Tiada kata yang dapat aku katakan di sini.....Hanya kalian kuburkanlah UMNO secepatnya.  UMNO dah jadi seperti DAJAL dah.  UMNOlah yang merosakkan masyarakat, perosak negara, perosak sistem dan budaya dan ekonomi rakyat..   Sembah UMNO barulah duit berhamburan.  Sembah Dajal barulah.....Hujan diturunkan.

Baru-baru ini....Kerajaan di bawah pimpinan Najib Altantuya mengurniakan BRIM RM500 pada semua rakyat yang berpendapatan dibawah RM3000.  Ermmm...walaupun ada yang bergaji dibawah seribu hengget...namun tak dapat pun duit BRIM RM500 ini. Di mana hak mereka seperti yang dilaung-laungkan.  Macam kucing kurap mereka terpaksa mengisi borang semula dan melutut bagi mendapatkan cop daripada ketua-ketua UMNO Bahagian agar diberi recommendation agar permohonan mereka diluluskan sedangkan tiada cacat cela pun borang permohonan mereka yang terdahulu.   Sedangkan mereka yang menipu status keluarga dan bergaji diatas paras RM3000 hengget dapat pula duit BRIM RM500 hengget ini. Beribu yang layak tak dapat....yang tak layak...dapat. Pelik kan cara UMNO menguruskan !!!


Dan sekarang.....Kerajaan PANDIR BN UMNO ini dibawah pimpinan Perdana Menteri yang tersangat Pandir ini.....memberikan kenaikan gaji sebanyak 7-13% kepada pekerja pekerja kerajaan.   Bukan tak bagus....memang Bagus.....  Cuma nya......kenaikan gaji ini melibatkan pekerja tertinggi kerajaan terutamanya peguam negara hinggalah ke despatch atau drebar...yang mana dengan kenaikan ini gaji peguam yang sememangnya tinggi naik mencanak sebanyak RM80,000. Pinjam kata-kata dari Nurul Izzah. Wow.....banyaknya.  Kaya lah macam nie. 
Sedangkan gaji despatch dan drebar kerajaan....yang gajinya ciput hanya naik beberapa hengget ajer. 

Bukankah ini akan melebarkan jurang di antara orang kaya dengan orang miskin. ???? Bukankah harga barang akan naik mencanak-canak lagi....yanga gaji macam RM80,000 tuu tak heranlah dengan harga barangan....tapi bagaiman dengan mereka yang mendapat kenaikan sebanyak RM1.40 ini.  Tidakkah tindakan Kerajaan UMNO BN ini...mengkayakan orang yang dah memang kaya....dan memiskin rakyat yang dah tentu susah dan Miskin.   TUMBANGKANLAH KERAJAAN UMNO BN YANG BODOH INI

Seperkara lagi......mana kerajaan dapat duit sebanyak itu dalam menaikkan gaji pekerja kerajaan...kalau tidak berhutang. 

Sekiranya PAKATAN RAKYAT....menang dalam pilihan raya umum ini dan memerintah negara....maka akan Suffer laa...Pakatan Rakyat dalam membayar semula hutang piutang yang dibuat oleh UMNO BN yang mangkuk hayun ini yang membuatkan negara kita hampir MUFLIS.  Tetapi sekiranya UMNO BN menang dalam pilihanraya Umum ini....MAKA yang terlebih suffer dan menanggung padah kebrobokan ini adalah rakyat itu sendiri.  Kita laa....sape lagi.

UMNO BN dibawah pimpinan Najib akan menaikkan cukai termasuklah Minyak Petrol, TOL, GST dan apa sahaja yang tak terfikirkan oleh rakyat bagi membiayai semula hutang mereka bagi mengelakkan negara TERUS BANGKRAP.  Silap-silap....Motosikal pun kena bayar Tol. Lepas Pilihanraya ni..Kalau UMNO BN masih lagi perintah Malaysia...ko tengok....Ko beli barang kat kedai runcit pun...ko kena cukai.  6% dari kerajaan UMNO BN Malaysia. Itualh GST Tax...yang sekarang ini hanya dikenakan kepada mereka yang makan di KFC dan MC Donald. Percaya laa....  Nah...sekarang siapa yang menanggung padahnya apabila kita mengundi dan memenangkan BN.   Bukankah rakyat yang akan Suffer...Rakyatlah yang akan MERANA......kerana disogokkan dengan BRIM RM500 dan kenaikan Gaji baru-baru ini bagi UMNO BN memperoleh sokongan yang bakal menjahanamkan rakyat.


Ehhh...kalau Pakatan Rakyat diberi peluang memerintah Malaysia...jangankan BRIM RM500.....lebih dari itu
Pakatan Rakyat boleh beri tanpa perlu berhutang dengan mana-mana bank dunia.....InsyaAllah.....asalkan rakyat dapat hidup aman dan sejahtera.


Panglima7

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara