Pengikut-Pengikut Panglima7

Kalendar Islam

Mar 22, 2012

Seorang Isteri Yang Tidak Bekerja

Assalamualaikum Wbr.


Kaunselor : Apakah pekerjaan Encik Zainal?
Encik Zainal : Saya bekerja sebagai Akauntan di sebuah Bank.
Kaunselor : Halimah pula?
Encik Zainal : Dia tidak bekerja. Hanya suri rumah sahaja.
Kaunselor : Tiap-tiap pagi siapa yang sediakan sarapan pagi?
Encik Zainal : Halimah yang sediakan sebab dia tak kerja.
Kaunselor : Pukul berapa Halimah bangun untuk sediakan sarapan??
Encik Zainal : Pukul 5 pagi dia bangun kerana saya akan keluar bekerja pada pukul 6.30 pagi.
Kaunselor : Anak-anak encik Zainal ke sekolah bagaimana??
Encik Zainal : Halimah yang hantar sebab dia tidak bekerja.
Kaunselor : Selepas hantar anak-anak, Halimah buat apa?
Encik Zainal : Pergi ke pasar, kemudian balik rumah untuk memasak dan kemas rumah. Halimah kan tak bekerja.
Kaunselor : Petang hari selepas Encik Zainal balik rumah, apa yang Encik Zainal lakukan?
Encik Zainal : Balik berehat, kerana seharian saya penat bekerja.
Kaunselor : Apa Halimah buat?
Encik Zainal : Sediakan makanan, melayan anak, mengemas dan dia juga mengambil upah menjahit. Dia menjahit sehingga lewat malam kerana dia tidak bekerja.

Berdasarkan cerita di atas, anda rasa siapa yang lebih banyak bekerja?? Rutin seharian Halimah bermula dari sebelum Subuh sehingga lewat malam, itu juga dikatakan TIDAK BEKERJA?? Suri rumah memang tidak perlukan segulung ijazah atau pangkat yang besar, tetapi peranan suri rumah sangat penting!

Hargailah seorang isteri.. Kerana pengorbanannya tidak terkira..

Kiriman Sahabat
Panglima7

15 comments:

Anonymous said...

Berikan suri rumah anda RM700.00, lebih berbaloi dari bayar upah bibik Indon pemalas yang kerajaannya mahu mereka buat hanya satu kerja sahaja. Banyak cantik.... makan tidur ditanggung, berak boleh mencakung... itu dah macam bayar gaji bibik RM1,500.00 sebulan hanya untuk saja-saja mengajak tinggal bersama kita.

Hamirdin b Ithnin said...

bagus

MOH KEMBARA said...

Salam Yob',

Tu kita jangan panggil diorang Surirumah, suri tu maksudnya Raja...Raja tak keja. Tapi raja keja gak. 1000% setuju kita mesti hargai wanita yg bekerja dirumah sepenuh masa. Cuba para suami amik cuti dan amik alih tugas isteri sehari, let's see boleh dok?

Mama Gee said...

mohon share tuan....

Panglima7 said...

Terimakasih dengan komen anda semua. Pada Mama Gee yang nak share...dipersilakan.

Anonymous said...

i like komen moh kembara...

sbb betul...kebanyakan lelaki temasuk suami saya tidak mampu jaga ank2 saya jika pengasuh bercuti...

Norzie hany said...

Saya suka en3 ini.Tugas suri rumah tak pernah habis2.Time rehat cuma waktu tidor saje...siankan.

effysyazwani & adinashamiza said...

suka dengan n3 ni....=)

nisa1694 said...

susah saya nak gambarkan.....ooooooisteri ku

asmaaqasha said...

Mohon share yea..

asmaaqasha said...

Mohon share yea,suka dgn topik ni

asmaaqasha said...

Mohon share yea..

BudaK buKit Cari SimPang said...

huhuhu tepat sekali...

sbagai org yg waras kita harus menjaga hati seorang teman, isteri, atau sesiape sahaja yang rapat dengan kita...

bestnye kalau usaha kita dihargai n kita hargai usaha mereka..

redho org pun same penting...

sebab "Hab lu minnAllah, wa Hablu minnaNas" so, agak2 lah kalau nak hukum seseorang tu..

Islam itu indah yang mencakupi seluruh aspek kehidupan dari dunia hingga akhirat... bertuah kan kita sebagai seorang muslimin... mudah2an kehidupan kita diRedoi oleh Allah Azza Wajalla.....

Panglima7 said...

Asmaaqasha,

Tak perlu mohon .......kebenaran. Amil sahaja untuk disharekan.

Zamzalina Samsuddin said...

saya rasa dihargai kerana sya seorang osteri yang tidak bekerja

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara