Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Sep 28, 2008

Anwar Bertempur Dengan UMNO, PAS Pula Yang Tersadung

Assalamualaium wbr.

Nampaknya isu pengambil alihan Kerajaan Baru oleh Pakatan Rakyat yang dicanang-canangkan oleh Anwar bukan sahaja meresahkan UMNO dan BN tetapi juga oleh Pas yang berada di dalam PAkatan Rakyat.

Pas sudah seakan-akan terbahagi kepada 2 kumpulan. Kumpulan Pertama, yang kebanyakkannya golongan muda bersetuju dengan pengambil alihan ini oleh PR dan ingin bersama-sama dengan Anwar, manakala yang kedua pula tidak setuju malah ingin keluar dari PR ini sekiranya tidak memenuhi syarat yang ditetapkan. Apa sudah jadi.?? Mengapa di saat UMNO sudah berdarah hidungnya dan mula terkeneneng iri dan kanan, dan disaat sinar kemenangan mula menampakkan cahayanya maka di saat itulah perpecahan mula berlaku?

Kumpulan kedua ada mengatakan bahawa semua ahli Pas patut menerima apa sahaja keputusan yang dibuat oleh Presiden Parti kerana ianya keputusan yang telah melalui Majlis Syura. Sebagai ahli parti, sepatutnya ahli Pas kena terima apa saja keputusan Presiden dengan hati yang tenang dan berbaiah dengan pucuk pimpinan.

Anwar telah pun bertemu dengan Pucuk Pimpinan Pas, menerangkan bahawa lebih 50% majoriti ahli Parlimen nanti terdiri daripada mereka yang beragama Islam. Kenyataan Anwar ini dilihat seolah-olah cuba menenangkan air yang berkocak dalam kolam buatannya itu.

Tetapi kocakkan ini tidak menampakkan tanda-tanda akan reda. Pertikaian masih lagi berlaku dan yang terbaru pertikaian di antara Ir Khalid Abd Samad Ahli Parlimen Shah Alam dengan Datuk Mustafa Ali, Pesuruh Jaya Pas Negeri Terengganu. Pada hemat saya, kalau ia pun janganlah sampai dibawa ke dada-dada akhbar. Kita jangan terikut-ikut cara UMNO. Masalah dalaman hendak lah dibawa berbincang tanpa tuduh menuduh di antara satu dengan yang lain. Selain itu juga banyak berlaku perselisihan pendapat dikalangan pemimpin Pas mutakhir ini yang kadangkala memeningkan kepala ahli-ahli pas sendiri. Payah kita nak jawab sheikh.

Adakah ini menandakan yang Pimpinan TG Haji Hadi Awang lemah dan tidak bisa mengawal apa yang berkocak dalam Parti Pas sekarang.???

Tuan-tuan tentu ada jawapannya.

Wallahualam.

Wallahulam.

3 comments:

Hamirdin b Ithnin said...

Saya suka tajuk anda. pandai kau menyusun kata kata.

Hamirdin b Ithnin said...

saya suka tajuk anda. pandai kau menyusun kata kata!

Anonymous said...

Terima Kasih Dr.

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara