Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Sep 25, 2008

Kerana Mulut Malaysia Binasa

Assalamualaikum wbr.

Pagi tadi saya ada menerima email bertajuk " Kerana Mulut Malaysia Binasa" dan kemudian menerima email itu pula yang diforwardkan oleh kawan-kawan tetapi telah diubah tajuknya kepada "Siapa Teresa Kok"

Walau apa pun tuduhan di lontarkan ke atas beliau, beliau berhak membela diri. tak kiralah dia Kristian ke, dia Yahudi ke, dia bukan Melayu ke, bukan islam ke....dia ada hak membela diri. Islam itu adil.
Bukannya main tangkap dan sumbat dalam ISA tanpa bicara. Itu bukan cara Islam dan Islam itu tidak zalim. Kita tidak boleh menghalalkan cara. Kalau UMNO dan pengikut-pengikutnya mengaku kononnya negara ini negara Islam dan diperintah oleh orang Islam, mengapa mengguna pakai Hukuman Hutan ini yang orang non-muslim pun kata ianya tak adil dan zalim. Macammana kita nak kata Islam itu indah dan cantik pada mereka.

Penahanan tanpa bicara. Ini tidak di ajar oleh Nabi SAW. You are not guilty until it is proven. Anda tidak bersalah selagi dibuktikan terlebih dahulu. Itu prinsip dan kata-kata hampir keseluruhan pemimpin-pemimpin UMNO. Tetapi mengapa dalam hal ini perkara ini diketepikan. Siasat, dakwa dan bicaralah dia yakni Teresa Kok di Mahkamah sekiranya ada cukup bukti. Janganlah kita memainkan sentimen perkauman demi kepentingan politik orang tertentu. Bahayanya tidak tertanggung anak-anak kita nanti.

Penyebaran email yang berprangsangka jahat oleh pihak-pihak tertentu yang berlegar-legar sekarang ini akan lebih memburuk lagi keadaan antara kaum kerana sebarang tuduhan tanpa bukti yang kukuh tanpa beliau dapat menjawabnya perlulah dihindari. Saya orang Melayu juga tapi saya tahu hak mereka yang bukan Islam kerana kita hidup, bekerja bersama-sama dan berjiran dengan mereka.

Wallahualam.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara