Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Sep 29, 2008

Apabila Gerakan Meniti Jambatan Ke PKR

Assalamualaikum wbr.

Berita terbaru adalah kemasukan pemimpin dan ahli GERAKAN Wilayah Persekutuan yang mengisytiharkan keluar parti dan masuk Parti Keadilan Rakyat. Berita ini bukan sahaja menyebabkan Tan Sri Koh Tsu Koon dalam persimpangan tetapi mengoyangkan Sayap Barisan Nasional. Dengan Keluarnya Gerakan ini akan membuka satu lembaran baru dalam sejarah politik negara dan bakal menarik parti parti komponen yang lain berpaling tadah.

Apa yang ingin saya ketengahkan di sini ialah Parti Gerakan adalah sebuah parti yang mempunyai grassroot dan jentera yang seimbang dan mantap. Merea berkerja dalam kumpulan. Apabila mereka memasuki parti baru seperti PKR maka situasi gerak kerja akan berlainan. PKR adalah sebuah parti yang hebat dalam mencipta gelombang mengkucar kacirkan pihak lawan. Lihat sahaja bagaimana gelombang Psycology yang dibuat selepas 8 Mac yang lalu menyebabkan UMNO dan BN serta politik negara dalam keadaan yang sangat kucar kacir dan tidak menentu. Dengan memberikan beberapa deadline sudah cukup meresahkan UMNO & BN hingga mereka tidak mampu bernafas dengan baik hingga ke tahap " Mintak Nyawa" - Mintak Nyawa"

Walaupun PKR sebuah parti yang mahir memainkan sentimen gelombang psycology ini tetapi harus diingat, parti ini lemah dari segi grassrootnya. Seperti kiambang yang hebat di kali dan di tasik tetapi akarnya tidak jejak ke bumi. Jangan Temberanglah...PKR sangat mengharapkan Pas sebagai sekutunya bagi membantu melicinkan perjalanan gerak kerja diperingkat Grassroot. Apabila Gerakan memasuki parti ini mereka seharusnya tidak terkejut dengan situasi ini. Lihat sahajalah ahli-ahli parlimen di bawah PKR yang sukar untuk menjalankan tugas mereka setelah menang dalam pilihanraya yang lalu apabila akar umbi tiada bersama-sama bagi meninjau masalah rakyat. Ini akan melambatkan bantuan dan keberkesannya kerja. Terkontang kantinglah YB-YB ini. Akhirnya banyak berita satu persatu mengenai ketidak puasanhati rakyat akan keluar di dada akhbar terhadap perhidmatan mereka. Lihat sahaja apa yang berlau di Lembah Pantai.

Oleh itu PKR tidak harus mendabik dada, memperkecilkan dan melupakan sekutunya terutamanya Pas dalam hal ini. Tidak dapat dinafikan kemenangan PKR dalam Pilihanraya yang lalu banyak didokongi dan dibantu oleh Petugas-petugas dan Unit Amal Pas.

Sekiranya Pas dilupakan, jangan terperanjat jika YB-YB PKR ini mungkin hanya sepenggal sahaja menjadi ahli parlimen atau ADUN di kawasan masing-masing.

Oleh yang demikian, bekerja dan bergeraklah dalam pasukan dan anda akan dirahmati juga anda akan dapat segala-galanya nanti.

Wallahualam

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara