Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Sep 20, 2008

DS Abdullah Ahmad Badawi Kena Check Tapi Belum Check Mate

Assalamualaikum wbr.

Permainan politik DS Abdullah Ahmad Badawi -DSAA boleh diibaratkan seperti permainan catur(Chess), apabila diasak bertubi tubi oleh DS Anwar Ibrahim - DSAI. Beliau telah di "check" oleh DSAI hingga menyebabkan beliau merasa tidak selesa dan tidak selamat dengan keduduan beliau. Untuk menyelamatkan diri beliau telah menukar kedudukan dengan duduk bersama-sama dengan Castle. Justeru itu jika dilihat pertukaran jawatan di antara beliau dan DS Najib di dalam Kementerian Kewangan dan juga Kementerian Pertahanan bolehlah di samakan dengan permainan catur ini. Anda pernah atau tahu bermain catur ? Permainan catur ini merupakan satu permainan peperangan yang memerluan anda sentiasa berfikir dan menyusun strategi bagi menumbangkan pasukan lawan.

Kini kita sedang menunggu DS AA tersilap langkah dalam percaturan politiknya hinggakan DSAI berjaya membuat Check Mate ke atas beliau. Dengan check mate ini maka berakhirlah hayat pemerintahan UMNO dan Parti Barang Naik ini. Dalam menuju ke arah itu, berbagai strategi digunakan oleh DSAI agar dapat menggulingkan kerajaan yang sedia ada bagi menubuhkan Kerajaan baru dibawah Pakatan Rakyat.

Berbagai Plan A, B, C dan D cuba dilaksanakan oleh DSAI sehinggalah DSAA tidak dapat bergerak dari tempatnya sekarang. Beliau kini cuma dijaga oleh 2 Castle sebagai benteng pertahanan terakhir beliau. (MT & Kuasa BN)

Pasukan Berkuda DSAA telah pun dipatahkan kakinya (UMNO) dalam pilihanraya yang lalu manakala kedua-dua Bishop Pengiring sebagai sayapnya sudah tidak dapat bergerak ke mana mana lagi. (Gerakan, MCA & MIC). Masanya sudah sampai ke penghujung permainan....Kita tunggu dan lihat. Bagaimana DSAI akan membuat Check Mate ini ke atas DS Abdullah Ahmad Badawi. Plan A - Membuat perjumpaan dengan DSAA tetapi ditolak. Plan B - Mengesa dan mendesak DSAA mengadakan Persidangan Parlimen tetapi telah ditolak dengan alasan yang tidak boleh diterima oleh rakyat biasa. Plan C - Pertemuan dengan Yang Dipertuan Agung agar menasihati Perdana Menteri diadakan sidang Parlimen tergempar, Plan D - Menunggu Parlimen bersidang Pada 13hb Okt nanti.

DSAI berjanji sekiranya Pakatan Rakyat Memerintah, beliau akan menurunkan harga minyak keesokan harinya dan menghapuskan draconian law - ISA yang sangat zalim serta tidak bertamadun ini. Beliau juga akan membentangkan budget yang baru yang lebih mesra dan economic kepada Rakyat.

Tetapi harus diingat, kita belajar dari sejarah yang lepas, apabila Selangor-sebuah negeri yang paling kaya di Malaysia tumbang kepada Pakatan Rakyat, Menteri Besar Selangor - Dato' Khalid Ibrahim berjanji akan membantu golongan berpendapatan rendah yang berjaya ke Universiti dengan memberikan bantuan sebanyak RM1000 seorang pada mereka yang berjaya ke Universiti.

Malangnya setelah mengambil alih...perkara ini tidak dapat dilaksanakan. Mana taknya...kantung wang dalam khazanah Negeri Selangor tidak mencukupi untuk beliau berbuat demikian. Berjuta juta wang telah dilesapkan oleh kerajaaan pimpinan Khir Toyo sebelum ini. Berjuta-juta wang ini tidak diketahui mana perginya dan sebahagiannya dihabiskan ke tempat yang tidak sepatutnya. Hinggakan kos pemberian air percuma kepada rakyat Selangor hampir2 tidak menjadi kenyataan.

Saya rasa perkara ini juga akan berlaku kepada Negara Malaysia ini sekiranya Pakatan Rakyat mengambil alih pemerintahan negara.

Jadi, jangan terkejut sekiranya negara tida mempunyai cukup wang untuk membantu rakyat setelah hasilnya dirompak oleh Penyamun Penyamun UMNO dan Barisan Nasional. Wallahualam.

1 comment:

al-brangi Online said...

Tahniah kerana dah masuk ke alam bloggers.

tentang hit counter surf mana blog dan right-hand click ke atas hit counter yg sedia ada

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara