Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Mar 9, 2010

Bila Utusan Meloya Cuba Jadi Hakim Malaya...Poorahh !!

Salam.....

Dah bertahun-tahun hamba tidak membeli Utusan Meloya.   Bukannya apa....hamba terasa loya dengan apa yang ditulis oleh mereka-mereka yang kaki bodek dan mengampu ini.   Tengahari tadi hamba terpandang lebihan akhbar Utusan Meloya yang memang tak pernah habis terjual di sebuah kedai mamak.

Daripada tajuk utama akhbar tersebut nyatalah Utusan Meloya merasakan dirinya hakim dalam membuat keputusan atas kejayaan PR yang memerintah 4 buah negeri di semenanjung Malaysia.

Sebenarnya yang patut menjadi hakim dalam menilai prestasi dan janji PR adalah rakyat bukannya talibarut-talibarut ini yang berselindung disebalik suara rakyat tetapi sebenarnya merupakan lidah UMNO dan BN dalam memesongkan fikiran rakyat. 

Maka tidak hairanlah laporan akhbar ini menunjukkan PR gagal dalam 2 tahun pemerintahannya.  Inilah propaganda.  Bak kata guru hamba Prof Dr. Hamirdin Ithnin....yang dirahmati dan dikasihi Allah hendaknya.  Jika akhbar ini melaporkan berita yang berlawanan seperti Kegagalan PR, maka anda mesti baca sebaliknya.  Apabila disebut PR gagal dalam 2 tahun pentadbirannya maka jawapan yang sebenarnya ialah PR telah berjaya dalam 2 tahun pemerintahannya.

Begitulah sepak terajang politik di malaysia bagaimana kita membaca senario politik semasa.

Panglima7 Wrotes.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara