Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Mar 6, 2010

Selagi Tidak Disebat Tiada Mungkin Terhapus Dosa, Walaupun Sultan Mengampunkan

Salam,

Kes Kartika yang merayu-rayu dan berulang alik agar dirinya disebat atas kesalahan meneguk arak menarik perhatian banyak pihak termasuklah sultan.

Yang menghairankan ramai pihak.  Yang tidak mahu disebat, disebat oleh pihak berkuasa tempatan tanpa dirayu.  Yang mohon disebat tidak pun disebat sehingga berita ini ditulis.  Tidakkah itu suatu yang sungguh pelik.

Sultan juga bersedia mengampunkan Kartika atas kesalahannya meminum khamar yang haram itu WALAUPUN Kartika tidak memohon untuk diampunkan.

Tetapi apa yang pasti.....selagi beliau tidak disebat atau dirotan mengikut cara dan kaedah Islam yakni hudud, tak kiralah siapapun yang mengampunkan waimah mahkamah atau sultan sekalipun, dosa beliau tetap tidak mungkin terhapus melainkan beliau dirotan mengikut syariat Islam.  Melainkan.... dengan kasih dan Rahmat Allah Swt.....beliau terlepas di akhirat kelak.

Panglima7 wrotes.

3 comments:

jebat_berani said...

RASANYA KES KARTIKA INI BOLEH DISENARAIKAN ANTARA BENDA PALING PELIK DI MALAYSIA...

SEORANG PESALAH RELA DIHUKUM DAN TAK MAHU MERAYU AKAN HUKUMAN ITU...TAPI PELIKNYA YANG MENJATUHKAN HUKUMAN PULA SIBUK DOK SURUH SI PESALAH MERAYU..DAN KINI TAMBAH MENJADIKAN IANYA PELIK APABILA ADA PULA YANG NAK MENGAMPUNKAN PESALAH INI WALAUPUN PESALAH TAK MAHU MERAYU AKAN HUKUMAN BELIAU DIAMPUNKAN...AJAIB-AJAIB..

Panglima7 said...

Islam Hadhari ala-ala UMNO macam itulah Kekanda Jebat. Ikut nafus nafsi bukannya ikut ajaran Islam sebenar.
Maka masyarakat Islam menjadi pelik dan bingung. kalau masyarakat Islam dah pelik dan bingung mentelaah lagi orang-orang bukan Islam. Tak gitu.?

positiveAlpha said...

insyaAllah, Allah ampunkan dosa Kartika kerana dia ternyata kelihatan buntu dgn masalah hidup, suami, dan mungkin kerana kurangnya penekanan pelaksanaan hukum agama semenjak kecil. Sejuk hati ini apabila melihat Kartika merendah diri dan mahu menerima hukuman untuk membersihkan dirinya.

TETAPI, kita sbgai masyarakat, dan pemerintah yg memerintah negara Malaysia ini lah yg patut berasa takut kerana BELUM melaksanakan FARDHU KIFAYAH iaitu Hukum Hudud ke atas ummat Islam di Malaysia.

PR ada baik dan buruk.. namun saya memilih untuk tetap menyokong PR dgn harapan Hukum Hudud boleh dilaksanakan di Malaysia - lantas selesailah satu Fardhu Kifayah pada diri saya (dan Muslim yg lain di Malaysia). nYa Allah, ampunkan kami semua...

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara