Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Mar 6, 2011

Garam Dan Ajinomoto...Mana Lebih Mudarat ??? Rugi Kalau Tak Baca.

Assalamualaikum Wbr.

Tanpa garam....tiada ertinya memasak lauk yang sedap.

Garam sangat penting dalam memperisakan makanan. Tanpa garam..lauk dan makanan menjadi hambar !!  Masaklah sesedap manapun...jika tiada dibubuhkan garam.......hampass rasanya.  Ajinomoto hanya sekadar penambah perisa dan penyedap makanan sahaja.  Tanpa Ajinomoto, lauk tetap terasa keenakkannya apabila dibubuh dengan garam.

Tetapi harus diingat..!!! Jikalau terlebih penggunaan garam dalam makanan........lama kelamaan kita akan mengidap Penyakit Darah Tinggi.  Kalau terlebih Ajinomoto dalam makanan...bagaimana pula ???

Penggunaan ajinomoto dalam makanan seperti dalam mee segera...bakal mengundang padah pada penggunanya dalam masa yang lama...terutamanya dalam melumpuhkan fungsi Buah Pinggang anda.  Panglima bukan cuba menakutkan anda semua.....tetapi hasil temubual dengan mereka yang lumpuh ini...rata-ratanya menyatakan akibat kerap mengambil atau memakan mee segera yang mengandungi kandungan ajinomoto yang tinggi..
Ok....Di antara kedua-dua penyakit ini...mana yang lebih membawa mudarat kepada manusia ???  hahaha.....tentulah ajinomoto bukan..!!! berbanding garam.  So hentikan mengambil ajinomoto....secara beransur-ansur.  Anda akan sihat InsyaAllah.


Menceritakan tentang garam dan ajinomoto dalam masakan....ianya tidak boleh lari dari isu politik semasa.

UMNO, MCA & MIC (BN) dan PAS, PKR dan DAP.(Pakatan Rakyat), Kesemua parti parti politik ini sangat penting dalam pemerintahan negara.  Seperti garam dan ajinomoto tadi.  Tanpa mereka negara tidak akan terpimpin.

Di antara kedua Parti-Parti ini......UMNO BN dan PAS PR.....yang manakah yang lebih membawa kesengsaraan kepada kehidupan rakyat di dunia dan juga di akhirat serta negara ???.  kenapa Panglima sentuh di akhirat...kerana kita ada kehidupan yang satu lagi ini...selepas hidup di dunia.  kehidupan di dunia penentu kehidupan kita di akhirat.


Islam sangat penting kepada kehidupan manusia dan juga bangsa Melayu.  Islam ibarat Garam...tanpa garam rosaklah lauk yg dimasak tadi.  Tanpa Islam....rosak binasalah aqidah bangsa Melayu dan umat manusia di dunia ini.  Tanpa Islam.....tiadalah SURVIVAL anda di alam yang kekal abadi.  Tapi.....TANPA MELAYU....ianya tidak mendatangkan apa-apa pun...Allah tak marah pun... seperti ajinomoto tadi..bilamana ISLAM diperjuangkan dan dijulang ke tempat yang tertinggi.  


Oleh itu....tinggalkan UMNO, kerana memperjuangkan bangsa tidak membawa apa-apa erti dan nilai di akhirat kelak.....bila mana Islam tidak diperjuangkan sebaliknya memperjuangkan yang lain dari apa yang dibawa oleh nabi SAW...maka jadilah mereka orang-orang yang rugi.


Ambillah mudarat yang kecil seperti kisah garam dan ajinomoto tadi berbanding mudarat yang sangat besar.    Fikirlah secara orang Islam yang beriman bukan secara Melayu.


Panglima7.
Ajinomoto....adalah bidalan untuk UMNO.
Ajinomoto hanya penyedap makanan sahaja..
UMNO hanya penyedap hidup orang Melayu di dunia sahaja.
Buanglah Aajinomoto dan ambillah garam,
Tanpa Garam...tiada maknalah lauk itu....
Tanpa Islam...tiada maknalah..MELAYU MU Itu....di sisi Allah yang maha Esa.

3 comments:

Panglima7 said...

Ada anonymous naik hangin....bila Panglima bukak citer Garam dan Ajinomoto ini. ermmm.....balik2 isu kenapa Pas tak laksanakan hudud kalau betul2 nak pejuang Islam. Kalaulah Kuasa itu berada di dalam Kerajaan Negeri bukan Kerajaan Pusat UMNO...dah lama dah Pas tegakkan hudud. Tak payah nak suruh2 pun. Tapi malaun Kerajaan UMNO nie...bukan sahaja melarang tetapi mengancam mcm ala ketenteraan kepada kerajaan Negeri Kelantan. Sampaikan Zaid Ibrahim sanggup saman Hukum Allah ini di Mahkamah suatu ketika dulu.

Heiii...UMNO !!!! Kalau engkau betul2 BUKAN MUNAFIK, KALAU BRTUL ENGKAU PERJUANGKAN ISLAM..Kuasa Di tangan engkau, ENGKAU YANG MEMERINTAH MALAYSIA SEKARANG INI...KENAPA ENGKAU TAK TEGAKKAN HUKUM ALLAH???? KENAPA ENGKAU SIBUK SURUH PAS YANG TAKDE KUASA INI UNTUK TEGAKKAN HUKUM TERSEBUT.

Tak guna punya Anonymous...Agama engkau letakkan dipunggung sahaja. Kalau lah Umar Al-Khattab ada lagi sekarang ini...nescaya dipenggalnya kepala engkau.

Kak Amy said...
This comment has been removed by the author.
Kak Amy said...

panglima amy datang melawat panglima..

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara