Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Mar 20, 2011

US Bedil Libya Dengan 112 Peluru Berpandu

First wave of allied assault: 112 cruise missiles


This Saturday, March 19, 2011 photo provided by the U.S. Navy shows the Arleigh Burke-class guided-missile destroyer USS Barry (DDG 52) as it launches
AP – This Saturday, March 19, 2011 photo provided by the U.S. Navy shows the Arleigh Burke-class guided-missile …
WASHINGTON – U.S. 
Kapal-kapal perang British dan kapal-kapal selam melancarkan fasa pertama serangan peluru berpandu pada ruang udara Libya semalam dan pegawai pertahanan Amerika berkata dipercayai berlaku kemusnahan dan kerosakan yang banyak akibat dari serangan itu.


Dalam serangan, 112 peluru-peluru berpandu Tomahawk ditembak lebih daripada 20 sasaran di pesisir pantai bagi membersihkan ruang udara dan daratan daripada tentera udara Libya.
Manakala pegawai-pegawai pertahanan U.S. mengingatkan yang ia adalah terlalu awal untuk mengukur kesan seranganpegawai US berkata tenteranya memberi ketepatan mensasarkan peluru-peluru berpandu dan mereka merasakan bahawa tentera udara Libya menderita dan merupakan satu kerosakan baik untuk mereka.
Dalam mengumumkan misi semasa satu lawatan ke BrazilPresiden Barack Obama berkata dia keberatan mengambil jalan keluar dengan paksaan tetapi diyakini ia amat perlu bagi menyelamatkan nyawa orang awam.  Dia mengulangi yang dia tidak akan menghantar askar-askar Amerika ke Libya.

"Kami(US) tidak boleh tahan berdiri kaku sahaja apabila seorang penzalim memberitahu rakyatnya di sana(Libya) tidak akan ada belas kasihan," katanya di Brasilia.
Associated Press writer Lolita C. Baldor contributed to this report.
Untuk Berita lanjut, Sila Klik di SINI
Panglima.
Bila pemimpin Gila Kuasa...inilah jadinya.
Jika Pemimpin UMNO tidak mahu menerima kekalahannya dalam Pilihanraya Umum ke 13 nanti (jika ditakdirkan) dengan mengikuti perangai Gaddafi begini..... maka UMNO pun akan hancur seperti Libya nanti.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara