Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Jan 19, 2009

Bila UMNO & BN Kalah. SPR Adalah Telus& Adil, .

Assalamualaikum Wbr.

Apabila Parti UMNO & BN kalah dalam mana-mana pilihanraya maka berkumandanglah teori rekaan mereka kononnya Pilihanraya di negara ini yang dijalankan oleh SPR adalah telus dan adil, tidak ujud langsung pengundi hantu, mana ada hantu, ini semua adalah rekaan parti pembangkang semata-mata. Kalaulah tidak adil dan telus…BOLEH MENANGKAH Parti Pembangkang ????

Liciknya mereka memanipulasikan dakwaan Pakatan Rakyat dengan mempertahankan SPR habis-habisan yang memangnya berada di bawah TELUNJUK mereka.

Apa pun cakap-cakap mereka yang kalah ini…..Penyelewengan dan penipuan mereka TETAP berlaku dan tetap ada. Ini tidak dapat dinafikan. Ini sudah menjadi rencah atau sambal belacan buat mereka dalam setiap pilihanraya.

Alaaa…..pertandingan dalam UMNO, pertandingan sesama sendiri pun banyak duit mereka taburkan untuk membeli undi dalam Cawangan, atau Bahagian inikan pula pertandingan menentang parti pembangkang bagi mnerebut kawasan DUN atau Parlimen.

Samada Pas menang atau Pas tumbang di Kuala Terengganu atau di mana sahaja…..Penipuan dan penyalahgunaan badan-badan kerajaan dan SPR tetap berlaku. Tak akan berhenti hanya taktiknya sahaja yang berbeza.

Cuma apabila mereka kalah, ini membuktikan bahawa penipuan dan penyelewangan mereka telah dapat dihidu dan dipatahkan oleh Pas dan parti pembangkang yang lain dalam Pakatan Rakyat. Jadi untuk menutup dakwaan parti pembangkang dan agar rakyat tidak mengetahui penipuan mereka, mereka mengulang-ulang ungkapan “ Kalau lah SPR tak adil dan telus ….. BOLEH MENANGKAH Parti Pembangkang ????

Itulah jawapan pemimpin-pemimpin mereka bagi menutup aib yang sememangnya mereka amat malu menanggungnya. Malu besar beb !!!….Duit dah berjuta-juta habis…..entah berapa juta ditabur dalam pilihanraya KT. Media Perdana, radio dan TV disalah gunakan untuk kepentingan UMNO dan BN tanpa memperdulikan siang dan malam menghentam Pakatan Rakyat dari pelbagai sudut dan penjuru seolah-olah tiada kebaikkan langsung kepada Rakyat di Negara ini.

Tapi mengapa mereka masih kalah !!!…..Pelikkan.??? Mereka pelik mengapa UMNO kalah di KT. Bukan kalah sikit tapi BANYAK!! Segalanya telah digunakan, strategi menipu, teknik menunggang SPR, teknik borang 14, teknik pengundi hantu, teknik tindihkan daftar pemilih, teknik mengada-adakan alamat yang memang tiada, teknik menyamar sebagai Agen tempat mengundi…..Multimedia, TV , Radio dan internet…semuanya telah dijalankan. Harga Minyak pula telah diturunkan, subsidi minyak setiap kereta RM625 telah diagih-agihkan…..Tapi mengapa masih Kalah.???
UMNO dan BN merasa pelik.

Sila rujuk Sinar Harian Ms. 2, Ketua Penerangan UMNO Terengganu, Datuk Zubir Embong merasa pelik akan kekalahan UMNO di Kuala Terengganu.

Tepuk dada…Tanyalah Pengundi Kuala Terengganu.

Wassalam.
Panglima7.

2 comments:

Hamirdin b Ithnin said...

Apa pula dia nak terperanjat bila kalah?

PAS kalau kalah, biasa aje. Tiada peranjat peranjat.

Kalau PAS menang baru peranjat.

Anonymous said...

Betul tu Dr.

Pas kalau menang tuu yang dia orang semua terperanjat....sebulan citer tak habis-habis sampai berdendam.

Panglima7

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara