Pengikut-Pengikut Panglima7

Kalendar Islam

May 10, 2010

Siasatan SPRM Ke atas MP & ADUN PR Adalah Agenda UMNO


Salam,

SPRM begitu rancak menyiasat tuduhan ke atas MP-MP & Adun PR di atas aduan yang dibuat oleh orang-orang UMNO dan juga mereka-mereka yang mendakwa diri mereka sebagai Ngo-Ngo atau dalam bahasa yang lebih tepat - barua-barua UMNO.

Jika dilihat secara mendalam, sebenarnya SPRM ditubuhkan adalah bagi memenuhi agenda UMNO & BN bagi memperlihatkan kepada rakyat bahawa PR juga melakukan rasuah.   Ada tangan-tangan ghaib di belakang SPRM.  Bersih atau tidak bersih selepas siasatan itu tidak penting bagi UMNO.  Yang penting mereka yang didakwa ini perlu disiasat.  Samada betul atau tidak betul dakwaan rasuah atau penyelewengan yang dilakukan oleh MP & Adun PR, sudah cukup mempalitkan tahi hitam dan menjejaskan imej Pakatan Rakyat dimata Rakyat dan dapat mengekalkan sokongan mereka yang totok kepada UMNO & BN.  

Rakyat akan melihat PR sama sahaja dengan UMNO & BN, melakukan rasuah apabila berkesempatan memegang jawatan penting khususnya setelah menjadi Ahli Parlimen atau ADUN atau Menteri Besar di sesebuah negeri.  Hinggakan Nik Aziz pun dapat diseret sama.   Itu yang penting bagi UMNO setelah UMNO & BN tercemar teruk dengan rasuah daripada ahli bawahan hinggalah ke peringkat menteri.

Kenapa SPRM tidak menyiasat MP & ADUN-ADUN UMNO ????  Mengapa SPRM diam membisu...atau KIV setiap aduan yang dibuat oleh penyokong-penyokong PR.???
Kerana mereka tahu jika siasatan dibuat, bersih atau tidak bersih...nama MP atau ADUN atau MB UMNO itu pasti akan terpalit dan memberi kesan dalam pilihanraya yang akan datang.

Sekiranya adun tersebut di dapati bersih.... pun UMNO akan membuat gambaran....seolah-olah SPRM tidak cukup bukti bagi mendakwa mereka seperti mana yang berlaku dahulu dalam kenyataan SPRM yang menggugurkan kes terhadap ramai ADUN - ADUN & MP Pakatan Rakyat.

Beginilah UMNO menggunakan SPRM sebagai agenda politik mereka.  PR perlu peka hal ini dan berbincang sesama mereka dan mencari jalan bagaimana SPRM ini harus dihapuskan di negara ini dan mendesak ditubuhkan sebuah badan pencegah rasuah yang bebas bagi menggantikan SPRM yang ada kini yang terikat dibawah Jabatan Perdana Menteri milik UMNO & BN.

Selagi ada SPRM selagi itulah UMNO akan memperkosainya.

Hanya Pandangan Panglima7

1 comment:

Anonymous said...

Betul...hanya jauhari yang mengenal manikam...Hanya rakyat yang matang yang tidak tertipu omongan UMNO

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara