Pengikut-Pengikut Panglima7

Kalendar Islam

Oct 4, 2011

MasyaAllah: Rezeki Melimpah Ruah Sampai Ke Jiran Tetangga

Bismillahirrohmaanirrohimm.


Assalamualaikum Wbr.

Pada Ahad lepas 2hb Oktober 2011....Panglima pergi memancing di sebuah alur sungai menghala ke tasik di sekitar perumahan Panglima selepas Solat Asar.  

Sekonyong-konyong.....dengan takdir Allah SWT....Ikan memakan umpan Panglima tanpa henti.  Panglima memperolehi ikan yang tidak pernah seumur hidup Panglima dapat sebanyak ini.  MasyaAllah !!...Maha Suci Allah, Segala puji hanya untukmu Ya Allah.  Subhanallahi Wabihamdih, Subhanallahil Azimm.  Hanya 1 jam 30 minit.....Panglima memancing....Panglima mendapat ikan sebanyak lebih 60 ekor Ikan Talapia Merah sebesar tapak tangan Panglima, 2 ekor Ikan Haruan dan 2 ekor Ikan Puyu.  Allahu Akbar.  Subhanallahi Wabihamdih, Subhanallahil Azimm.   Tak putus-putus Panglima bertasbih memuji Allah.

Tak menang tangan Panglima menaikkan ikan yang kadang-kadang naik sekali 2 ekor.  Menitik peluh membasahi muka, sehingga Panglima keletihan.  Tak sampai 1 jam 30 minit...dah lebih 60 ekor.  Panglima tak dapat bayangkan ....dan tak boleh nak fikir, bagaimana lubuk yang sekecil itu....boleh mengandungi ikan sebanyak ini dengan izin Allah...atau mungkin lebih dengan izin Allah Taala.   

Jika Panglima meneruskan pancingan Panglima hingga masuk waktu Maghrib....InsyaAllah..ratusan ekor ikan Panglima akan dapat.  Ikan itu seolah-olah tidak pernah melihat umpan cacing. cecah aje umpan di air..terus disambarnya....Subhanallah. Tapi cukuplah sebanyak ini Panglima dapat.  Panglima tak mahu lagi. Cukup la setakat hari tuu.    Hari dah nak masuk waktu Maghrib. Masuk jam 7.00ptg...Panglima pun pulang.    

Ikan sebanyak ini....banyak mana Panglima sekeluarga dapat memakannya.  justeru itu bagi mensyukuri nikmat Allah, maka Panglima bahagi-bahagikan kepada abang Panglima dan jiran tetangga.

Sujud syukur Panglima ke hadrat Allah pada malam itu.

Inilah dia ikannya....Maaf camera gambar agak kabur.

Panglima7  
Sebuah catatan kenangan untuk diari Panglima7

10 comments:

MOH KEMBARA said...

Assalamualaikum Yob Pangllima,

Banyak tu! Dulu Sg Perak pun banyak ikan tp sekarang dah korang!

Anonymous said...

Syukran Panglima.. Moga D limpahi rezeki d lain masa.. Kat mana mancing ikan talipia merah makan umpan cacing ni..

Amy Syaquena said...

wah banyaknyaaa..alhamdulillah rezeki..

fadzliabuhanifah said...

alhamdulillah sheikh panglima, rezeki yang tidak disangka-sangka,bertambah rezeki bertambah pahala...

Amy Syaquena said...

salam panglima, apa perkhabaran hari ini... x de update pun

IsmailDotCom said...

Syukur Alhamdulillah, rezeki dari Allah

Panglima7 said...

WalaikumSalam Moh Kembara. memang banyak...hehehe Senyum sokmo bila tengok ikan

Panglima7 said...

Anonymous,
Terima kasih mendoakan panglima...aminn. Panglima mancing di Rawang.

Panglima7 said...

Waalaikumsalam Amy....Alhamdulillah, rezeki dari Allah. Panglima baik hari nie...tapi pasal Mem besar nak pakai komputer....tak dapat Panglima nak update blog...huhuhu. Jgn kecewa yea..sat lg Panglima update.

Panglima7 said...

Fazdli...mudah-mudah kita semua dimurahi dan ditambahkan rezeki oleh Allah.

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara