Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Mar 1, 2010

Rakyat Malaysia Memang Bebas Bersuara Tetapi.....


Salam,

Memandangkan Malaysia negara demokrasi, sewajarnya rakyat Malaysia bebas bersuara apa sahaja yang ingin mereka suarakan.
Ya benar, rakyat Malaysia bebas untuk bersuara tetapi tidak bebas selepas bersuara. Ku Li berhak untuk bersuara kata Menteri Perdaganagan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapha Mohamed dan menyuarakan pandangan berhubung isu tuntutan royalti minyak di Kelantan.

Tetapi tunggulah apa yang bakal berlaku selepas MT UMNO bermesyuarat dalam memutuskan tindakan yang perlu diambil terhadap beliau.

Bak kata orang "cakap lah apa yang nak ko cakapkan...cakaplah puas-puas..selepas ini ko tahulah nasib ko" begitulah kira-kiranya maksud perkataan Datuk Mustapha Mohamed. Hmmm...Nampaknya Amerika, Indonesia lebih terbuka demokrasinya dan bertamadun dari kita.

Panglima7 Wrotes

2 comments:

jebat_berani said...

bebaslah bersuara kalau memuji dan mengagungkan mereka puak-puak um-no/be-end...tapi kalaub membicarakan sesuatu yang memburukkan dan membuka pekung didada mereka pastinya kebebasan itu akan ditarik balik oleh kerajaan 1mongolia ini....sejak era pemerintahan tun dr mahathir kebebasan bersuara sudah terkubur...rakyat tidak dibenarkan menyatakan rasa tidak puas hati mereka dan juga salah laku kerajaan...rakyat hanya boleh menganguk walaupun hati sangatlah tidak berpuas hati...namun tidak bagi hamba..malah hamba yakin kanda panglima 7 juga begitu..erti takut hanya bagi orang yang tidak mempunyai roh dalam jiwanya..kebenaran mesti ditegakkan walau hamba digelar penderhaka!!!!

Panglima7 said...

Tuanhamba memang hebat dan memang layak dengan nama tuanhamba. Keberanian tuanhamba memang tiada calangnya.

Walaubagaimanpun kita perlu mengikut rentak dan tari perundangan 1Mongolia ini agar kita bebas bersuara sehingga bila-bila.

Sebenarnya saudaraku Jebat, yang kita hendak hadapi adalah petualang-petualang ini bukannya pengawal-pengawal beruniformnya serta orang suruhan mereka.

Hamba pasti Kekanda Jebat memang hebat dan bijak menembak mereka di dalam gelap tanpa perlu melanggar sempadan blogger dan mengelak dari masuk ke dalam jerat yang pengawal mereka pasangkan.

Tak begitu Dr. Hamirdin.?
Dr. Hamirdin adalah Guru Persilatan hamba bersama orang kanan beliau Al-Brangi. Hamba berguru dan bermastatutin di Bangi dan berhijrah 12 purnama yang lalu.

Panglima7 Wrotes

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara