Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Feb 20, 2011

Ko Dah Memang Melayu Dah. Sampai Mati Pun Tetap Melayu. Pejuangkanlah Islam Pula. !!

Assalamualaikum Wbr.

Berjihad Pada Jalan Allah Itu Jalan Kami, Mati Pada Jalan Allah Cita-Cita Kami.
Negeri Akhirat.... adalah... Matlamat.......dan kesudahan kami.

Engkau dah memang Melayu dah. Yang ko nak genggam Kemelayuan itu sampai Mati buat apa???  Sampai mati pun engkau dah tentu Melayu,  Tetapi...belum tentu engkau ISLAM sepenuh-penuhnya.

Oleh itu orang Melayu ambillah ISLAM dan Pejuangkan ISLAM sebagaimana yang nabi pejuangkan.  Kata cinta nabi, ikut cara nabi, Maulud Nabi sambut sana sini, berarak berkilo-kilometer,.....Tetapi alih-alih, engkau pejuangkan Ketuanan Melayu.... ikut cakap UMNO BN...tak ikut cakap Nabi Muhammad SAW yang dicintai untuk pejuangkan ISLAM.  Macammana citer nie !!!  Cakap tak serupa dengan bikin.......Kata... Cinta giler kat Nik Aziz, tak boleh tidur siang malam, sanggup berjalan berkilometer semata2 nak jumpa Nik Aziz...alih-alih ko kahwin dengan Najib.  (Contoh la a nie).  Itu lah perumpamaannya.

Ada satu ungkapan dari Rasulullah yang menarik untuk kita perhatikan. Seperti yang tercantum dalam hadis ke-28 dari hadis arbain.

Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi Wa Sallam bersabda yang artinya : “Aku berwasiat kepada kalian untuk bertaqwa kepada Allah dan mendengar serta taat (kepada pemerintahan Islam) walaupun yang memimpin kalian adalah seorang hamba sahaya dari negeri Habasyah. Sesungguhnya barangsiapa hidup sesudahku niscaya dia akan melihat banyak perselisihan, maka wajib atas kalian berpegang dengan sunnahku dan sunnah Khulafaur Rasyidin yang mendapat petunjuk sesudahku. Berpeganglah kalian dengannya dan gigitlah ia dengan gigi gerahammu serta jauhilah oleh kalian perkara agama yang diada-adakan karena semua yang baru dalam agama adalah bid’ah dan semua bid’ah adalah sesat.” HR Ahmad,Abu Dawud,Tirmidzi,Dzahabi dan Hakim, disahihkan oleh Syaikh Al-Albani dalam Shahih Al jami’ no. 2549 Baca entri selengkapnya »


Pandangan TG Haji Hadi Awang - Orang Melayu Wajib Perjuangkan Islam.   Klik di Blog Sahabat...... Kayu VS Batu.

Panglima7

7 comments:

Anonymous said...

Sunday, 20 February 2011
Saya Tidak bangga jadi Melayu: Nik Aziz terpaksa jilat semula



Pengakuan "Saya tidak bangga jadi Melayu'terpaksa Nik Aziz jilat semula. Nik Aziz merasa sangat angkuh kerana parti Pas menguasai 28 kawasan Parlimen, merampas Kedah dan mempertahankan Kelantan semasa PRU-12 lalu.

Nik Aziz juga merasa angkuh-bahawa melalui 8 PRK awal selepas PRU-12 Pakatan Rakyat yang dianggotai DAP-PAS-PKR menang.

Namun, sejak PRK Bagan Pinang di mana calon PAS kecundang dengan teruknya, PRK Galas-PAS terpaksa menyerahkan kawasan kepada BN kerana kalah teruk, demikian juga PRK Tenang, calon PAS langsung tidak bermaya-maka Nik Aziz terpaksa berfikir semula.

Kawasan-kawasan yang disebutkan adalah kawasan majoriti melayu-dimana Nik Aziz tidak bangga dengan suku bangsa itu.

Semua kita tahu bahawa di PRK Manek urai Kelantan-dimana kawasan itu merupakan majoriti melayu- Pas hampir kalah. Calon Pas hanya berjaya mempertahankan kawasan itu dengan 65 undi.

NIk Aziz tahu bahawa semua calon PAS yang bertanding pada PRK selepas PRU-12 kalah, kecuali pada awal-awalnya mereka menang-yakni di Bukit Gantang dan Hulu Terengganu, serta satu dun Di Pulau Pinang, namun selepas itu, calon PAS menjadi calon belasahan.

Nik Aziz mennyadari PRK DUN Merlimau dan Kerdau- merupakan kawasan majoriti melayu-mungkin atas dasar itu NIK AZIZ menjadi Melayu semula,, bangga menjadi Melayu, dan kini mempelagiat perjuangan UMNO, bahawa Melayu itu perlu diutamakan di negara ini, kerana Melayu adalah penduduk asal.

Pelikkan!!! kerana politik Nik Aziz berubah- namun, kerosakan imej Nik Aziz yang tidak bangga menjadi melayu- masih terpahat didahi TOK Guru Pas itu.

Anda mungkin juga meminati:

Akibat Hari Valentine:Taktik Bawa anak kecil untuk memadu ...
Zaharin Dedahkan: Zaid Ibrahim Satu Hotel Dengan RPK Di ...
Anwar Gagal Lucutkan Hakim YA Mohammad Zabidin Mohd Diah LinkWithin
Posted by mrakunman at 13:42
Labels: Nik Aziz jadi melayu semula

Anonymous said...

MEMANG BETOL PERJUANGKAN ISLAM,,, AKU SOKONG.... TAPI JANGAN GUNEKAN AGAMA UNTUK KEPENTINGAN POLITIK.... KLO BETOL,,,PAS NI BETOL MENEGAKKAN AGAMA,,,KATE UMNO O BN JAHAT,,TAPI KENAPA BESUBAHAT DENGAN DAP?????? AKU XSOKONG MANA2,,,JUZ,,KLO PAS DE PEGANGAN SENDIRI,,, B ALONE.... COZ,,,CINE PN DA BERSATU D BWH PAYONG DAP,,,SO KNAPE MESTI TLONG DAP LG????

Panglima7 said...

Aduhai engkau...apasal la tak bagi nama. Suka bebenor pakai nama anonymous. Takde telor ke. Jadilah jantan bro. ermmm...nasiblah ako ni rasa tak sampai hati nak biarkan komen ko.,....ako siarkan jugak komen ko...so layan jugaklah.

Anonymous....!!! belajarlah sirah Nabi Muhammad SAW. Pasal kita tak belajarlah ....maka kita tak tahu. Jangan dok... menjadikan TV3 dan Utusan Meloya sebagai kitab....jadi faham ko dah ke lain. Kena temberang sikit...ko dah ikut ajer akan fahaman yang salah.

Begini, bergabung dengan non muslim untuk menegak Islam tak salah. Nabi pun berbuat begitu, bergabung dgn org kafir ketika menghadapi peperangan dgn org musyrikin Quraisy. Dibolehkan pasal nabi pernah buat. Hah... ko nak cakap ape nie...!!! Ko nak bantah pasal nabi pernah buat.???

UMNO bergabung dgn MCA & MIC....yang sememangnya UMNO memang dah kaki dlm menentang negara Islam apatah lagi MCA & MIC memang tak nak pada Islam, nak kuasa ajer, dan UMNO pula nak juang Melayu. Nabi berjuang Islam bukan bangsa Arab. Itu yg jadi haram.

Dan seperkara lagi, kenapa pas bergabung dgn DAP, kerana DAP tidaklah sezalim UMNO, MCA & MIC dalam tindakan dan penentangan mereka yg sangat keras terhadap Islam.
DAP memang mereka menentang tetapi tidaklah seperti tentangan UMNO, MCA & MIC. Memang mereka tentang....tetapi PAS tidaklah sampai mengadai Prinsip memperjuangkan Islam seperti UMNO yang mengadaikan Hukum Islam kepada MCA & MIC.

Harap pabila engkau baca ini...engkau perlahan-lahan mendapat hidayah Allah. aamin.

Pasal komen anonymous yg kat atas tuu...Nik Aziz jilat semula.....ako malas nalk layan ko...pasal...takde maknanya Nik Aziz nak jilat balik. Ko laa yang jilat balik.

gunung stone said...

salam...nak mintak sokongan sedara untuk link kan blog saya dlm blog sedara.terima kasih.

Panglima7 said...

Assalam Sir, blog tuan telah Panglima7 linkkan dalam blog hamba dibawah "Blog2 Sahabat 3." Mohon linkkan blog hamba juga. Terima Kasih.

Anonymous said...

masalahnye,,kenapa mau bersubahat dengan DAP,,,ko sendiri kate,,, DAP menentang gak kn???? dalam ISLAM boleh ka kite bersubahat????? selain itu,, kate xnk jd balachi UMNO???? tp knape snggup jd balachi DAP o anwar?????? Sedangkan dalam pakatan,,pas owg ke-3,,,owg bawahan,,,dieowg gune pas utk cukopkan majoriti utk menang.... sedangkan anwar,,mengaku hendak jd kan timbalan PM adalah cina,,,ke mana pas???? better,,,kite sokong n wat satu perubahan,,,PAS kua dari pakatan,,,tegakkan pegangan dan de prinsip tersendiri!!!!!! HIDOP PAS!!!!! TAKBIRRRRRRRRRRR

Anonymous said...

"DAP tidaklah sezalim UMNO, MCA & MIC...."

tapi zalim jugak kan??? kire bersubahat???????????

Ayuh PAS,,lakukan perubahan!!!!!! aku sokong PAS jika de pegangan sendiri!!!!! Kita kena sygkn bangsa kite juge,,,,mahupun pentingkan agama.... ibarat,,,Rasulullah sendiri sebagai contoh,,,pentingkan dunia mahupun akhirat rite??????...

sebar2 kan la.... AMIN........

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara