Pengikut-Pengikut Panglima7

Kalendar Islam

Feb 20, 2011

Kenapa Pas Bergabung Dgn DAP??? UMNO Pula Hanya Ingin Menganut Agama Islam Sahaja.

Assalamualaikum Wbr.


Kepada penyokong dan ahli2 UMNO, rujuk dan fahamilah sirah Nabi Muhammad SAW.  Pasal kita malas dan  tak nak belajarlah ....maka kita tak tahu. Jangan dok... menjadikan TV tiga suku dan Utusan Meloya sebagai kitab....jadi faham ko dah ke lain.  UMNO temberang sikit...ko dah main ikut ajer akan fahaman yang salah. Macammana nak berhadapan dengan Dajal kalau macam nie...!!!  Dajal tuu boleh turunkan hujan...boleh hidupkan dan bangkitkan nenek moyang ko yang telah mati nanti....supaya ko percaya dan beriman dan mengaku bahawa Dajal itu tuhan.  Kalau TV tiga suku dan Utusan Meloya sekarang ini boleh tipu engkau.....senang sangatlah...kacanglah bagi Dajal nak menipu dan menjadikan korang semua pengikutnya.

Begini, bergabung dengan non muslim untuk menegak Islam tak salah.  Nabi pun berbuat begitu, bergabung dgn org kafir ketika menghadapi peperangan dgn org musyrikin Quraisy.  Dibolehkan pasal nabi pernah buat. Hah... ko nak cakap ape nie...!!! Ko nak lawan dan bantah pasal nabi pernah buat.???....Tapi ada la syarat-syarat yang dibenarkan oleh Nabi SAW.

  UMNO bergabung dgn MCA & MIC....yang sememangnya UMNO memang dah kaki dalam menentang negara Islam apatah lagi MCA & MIC, semua sekepala dan memang tak nak pada Islam, nak kuasa ajer, dan UMNO pula nak juang Melayu ajer. Perlu faham, Nabi perjuangkan Islam.... bukan bangsa Arab. Sebut berjuang untuk bangsa ajer...dah haram dah.  Pasal Islam itu Universal.(antarabangsa)  dan lagi... Perlu diingat, UMNO bersekongkol dgn MCA & MIC sampai tergadai Prinsip Islam.....itu yg jadi haram.

Dan seperkara lagi, kenapa pas bergabung dgn DAP, kerana DAP tidaklah sezalim UMNO, MCA & MIC dalam tindakan dan penentangan mereka yg sangat keras terhadap Islam.  Tengok UMNO sahaja laa....bagaimana bila disebut hududallah., Mereka kata hukum Allah hanya sesuai di zaman dulu ajer.  sekarang dah moden..

DAP memang mereka menentang tetapi tidaklah sehebat tentangan UMNO, MCA & MIC. Memang mereka tentang....tetapi PAS tidaklah sampai mengadai Prinsip memperjuangkan Islam seperti UMNO yang mengadaikan Prinsip Islam kepada MCA & MIC. Atas sebab itulah Pas mengambil tentangan yang ringan berbanding tentangan yang besar dalam MCA & MIC.

UMNO mengikut sahaja telunjuk mereka, pasal UMNO pun tak hingin pada Islam.  UMNO ingin menganuti agama islam sahaja.  Sepatutnya mereka (MCA & MIC) yang mengikut telunjuk kita.  Mereka tentang...kita lawanlah. Umno tidak......2 x5 dgn MCA & MIC.

DAP pula sudah mula mendekati dan mula perlahan2 faham akan Islam.

Harap pabila engkau baca ini...engkau perlahan-lahan mendapat hidayah Allah.  aaminn.

Panglima7

19 comments:

Anonymous said...

DAP memang mereka menentang tetapi tidaklah sehebat tentangan UMNO, MCA & MIC.

menentang jugak kan???? dalam ISLAM kire bersubahat?

-hamba ALLAH

Panglima7 said...

Bodohnya..jawapan engkau ni Anonymous...Budak sekolah pun lagi paham cakap ako. Engkau memang memperbodohkan diri engkau sendiri. Sia-sia ajer la Allah kurniakan engkau akal fikiran. Alangkah baiknya engkau dijadikan lembu oleh Allah Taala, supaya boleh aku sembelih dan makan engkau.

2 comments engkau lagi ako aku tak tahu kenapa dia tak mahu keluar walaupun aku dah cuba addkan..ako tak delete pun. Mungkin pasal komen2 bangang engkau ni... sistem ni pun tak mahu nak terima, takut memalukan engkau hingga ke tahap lembu...hahaha

Amy Syaquena said...

tak perlu di layan dia panglima kalau dia berani kenapa x nak guna identiti kenapa perlu guna anon tue..

Panglima7 said...

Terima Kasih Amy. Memang dah malas nak layan puak-puak yang menolak kebenaran ini. Dan terima kasih kerana memahami panglima.

Amy Syaquena said...

hehe..kalau perkara yang benar buat apa kita nak nafikan betul tak..

Anonymous said...

Salaam,
Dan kalau Kami bukakan kepada mereka mana-mana pintu langit, kemudian mereka dapat naik melalui pintu itu (pada siang hari yang membolehkan mereka menyaksikan segala kenyataan yang ada):Tentulah mereka akan (mengingkari kenyataan yang benar itu dengan) berkata: “Hanya mata kami telah disilapkan penglihatannya bahkan kami adalah kaum yang telah disihirkan (oleh Muhammad)”.
(Al Hijr 14-15)

Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk neraka jahanam banyak dari jin dan manusia yang mempunyai hati (tetapi) tidak mahu memahami dengannya (ayat-ayat Allah), dan yang mempunyai mata (tetapi) tidak mahu melihat dengannya (bukti keesaan Allah) dan yang mempunyai telinga (tetapi) tidak mahu mendengar dengannya (ajaran dan nasihat); mereka itu seperti binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi; mereka itulah orang-orang yang lalai.
(Al Araf 179)

Pada masa muka mereka dibalik-balikkan dalam neraka, mereka berkata (dengan sesalnya): “Alangkah baiknya kalau kami dahulu (semasa di dunia) taat kepada Allah serta taat kepada Rasul Allah. Dan mereka berkata lagi: “Wahai Tuhan kami, sesungguhnya kami telah mematuhi kehendak ketua-ketua dan orang-orang besar kami, lalu mereka menyesatkan kami dari jalan yang benar. “Wahai Tuhan kami, berilah mereka azab sengsara dua kali ganda, dan laknatkanlah mereka dengan laknat yang sebesar-besarnya!(Al Ahzab 66-68)

Dan Kami jadikan mereka ketua-ketua (dalam kesesatan) yang mengajak ke neraka (dengan kekufurannya), dan pada hari kiamat pula mereka tidak mendapat sebarang pertolongan.. Dan Kami iringi mereka dengan laknat di dunia ini, dan pada hari kiamat pula adalah mereka dari orang-orang yang tersingkir (dari rahmat Kami) dengan sehina-hinanya.(Surat al-Qasas, 41-42)

Dan sesiapa yang tidak mengindahkan pengajaran (Al-Quran yang diturunkan oleh Allah) Yang maha Pemurah, Kami akan adakan baginya Syaitan (yang menghasut dan menyesatkannya), lalu menjadilah Syaitan itu temannya yang tidak renggang daripadanya.
Dan sesungguhnya Syaitan-syaitan itu tetap menghalangi mereka dari jalan yang benar, sedang mereka menyangka bahawa mereka orang-orang yang mendapat hidayah petunjuk.Sehingga apabila ia (yang terjerumus dalam kesesatan itu) datang kepada Kami (pada hari kiamat), berkatalah ia (kepada Syaitannya): “Alangkah baiknya (kalau di dunia dahulu ada sekatan yang memisahkan) antaraku denganmu sejauh timur dengan barat! Kerana (engkau) adalah sejahat-jahat teman”.
(Lalu dikatakan kepada mereka): “Pada hari ini, setelah nyata bahawa kamu telah menganiaya diri sendiri, (maka apa yang kamu cita-citakan itu) tidak sekali-kali akan memberi faedah kepada kamu, kerana sesungguhnya kamu dan teman-teman kamu itu tetap menderita bersama-sama di dalam azab”. (Surat az-Zukhruf, 36-39)
Kalau setakat dgn bebudak tadika, bolehlah diputar-belitkan..!
alItrah alTahirah.

Saya Sarah said...

Salam, Saya nak tnye ni..ehm..saya fhm sekarangkan ada ahli DAP yg masuk islam, dan penentangn dr DAP bukanlah seteruk MCA n MIC terhadap islam..tp tadi kawan saya tanya, "adakah PAS xtakut, kalau tibe2 DAP menindas dan menindih PAS, sebab umum tahu, sebelum bergabung ni, PAS hanya menang samaada kt kelantan xpun kat terengganu je, bila dah bergabung, bnyk lak tempat yg menang. SO, tidakkah ini akan membesarkan kepala DAP? maaf, soalan sy mungkin agak tak cerdik, tapi, saya perlukan jawapan utk soalan ini..mohon bantu untuk senang pemahaman politik.
dari saya yang masih belajar dan cuba memahami.

Saya Sarah said...

thank you..

Panglima7 said...

Cik Sarah....Nanti malam saya balas. Pasal malam saya ada masa.

Panglima7 said...

Waalaikumsalam Wbr...Sarah. Terima kasih dengan soalan Sarah. Pas tak perlu takut dalam hal ini...kerana DAP sangat memerlukan PAS dalam meraih undi orang Islam terutamanya Melayu. Begitu juga Pas, sangat berharapkan undi dari orang Cina. Pas dan DAP saling mengharapkan undi diantara satu sama yang lain. Tanpa undi Melayu....dari PAS, DAP tak akan menang. Sekiranya DAP menang dan DAP bertindak menindas PAS dinegeri yang DAP kuasai nescaya undi Melayu tidak akan berpihak kepada DAP lagi dan ini sangat merugikan DAP dan inilah yang sangat ditakuti oleh DAP. Oleh yang demikian DAP memerlukan undi Melayu supaya mereka boleh menang di beberapa negeri dan ianya bergantung kepada kerusi yang mereka menangi.. Maka ditubuhnya Cawangan DAP Melayu di Perak dan Pulau Pinang sekarang ini. Kenapa DAP meletakkan Melayu sebagai ahli dan calon bertanding di dalam Partinya??? Kerana calon DAP yang terdiri dari orang Cina tidak boleh menjadi Menteri Besar sekiranya menang di negeri yang mempunyai Sultan...seperti mana yang berlaku di Perak dulu. Akhirnya Dato Seri Nizar menjadi Menteri Besar di Perak walaupun kerusi DAP lebih banyak dari PAS. Ini menunjukkan walaupun mereka memenangi banyak kerusi, tetapi Melayu tetap menjadi ketua (Menteri Besar.) Jadii meeka tak boleh nak besar kepala atau pijak kepala. Harap saya telah menjawab soalan Cik Siti Sarah. Terima Kasih.

Saya Sarah said...

terima kasih..

Anak Malaysia said...

" Tanpa undi Melayu dari PAS, DAP tak akan menang" ??

kata2 encik ni seolah2 nya memperlihatkan DAP menggunakan PAS utk djadikan batu loncatan utk menang.

saye lebih suka kalau PAS berdiri atas kaki sendiri tanpa perlu bergabung dgn DAP..

DAP mcm ada byk agenda tersembunyi je. PAS berhati-hati lah!

Panglima7 said...

Anak Malaysia...

Tanpa Undi Cina Dari DAP, MCA dan MIC, UMNO dan juga PAS tak akan menang. Setuju ??? So janganlah berlagak....bahawa undi org Melayu sahaja boleh menyebabkan UMNO dan PAS Menang. Tanpa undi orang Cina...UMNO pun boleh bungkus dalam pilihanraya. Justeru itulah UMNO bergabung dengan MCA dan MIC. Nak suruh PAS berdiri di atas kaki sendiri....nape tak suruh UMNO berdiri di atas kaki UMNO sendiri yea....??? Lainkali Cakap biarlah serupa bikin...

enasalleh said...

Skrg ni en.panglima boleh la ckp d negeri yg ada sultan, menteri bsr mesti org melayu..tp bila org cina yg naik jd perdana menteri, sultan entah ke mana perlembagaan entah ke mana..sesuka ati diorg boleh ubah dasar..x pe..teruslah b'pegang pd prinsip en.panglima..sy x menyokong umno n x jgk menyokong pas..1 ari nnt klu negera kita x lg dpt mengamalkan kebebasan beragama spt ari ni, ank2 akn slhkn org yg mcm en. lah..sy arap org mcm en. hny gologan minoriti d malaysia ni

Panglima7 said...

Cik EnaSalleh yg dihormati. Cik telah tidak sengaja diprovok oleh UMNO. Kenyataan Cik EnaSalleh menjurus kepada sokongan kepada UMNO walaupun Cik EnaSalleh mengatakan yang Cik tidak menyokong mana-mana pihak. Satu sahaja jawapan saya pada Cik enaSalleh.... Tak payah pergi jauh laa....Singapura yang diperintah oleh orang Cina kerana baiknya UMNO ketika itu menyerahkan negeri Singapura kepada orang Cina.... dan sekarang UMNO menghasut jangan berbaik dengan orang Cina. Lihat...orang Islam di Singapura..bebas mengamalkan ajaran Islam di sana...tak kena bunuh pun. Mereka bebas beragama dan mendirikan masjid di sana...walaupun orang Melayu adalah Majoriti. Seperkara lagi..bukankah najib telah berkata....khazanah org Melayu (hak-hak orang melayu) tersimpan kemas di dalam peti yang dikunci mati dan tidak boleh disentuh oleh mana-mana pihak. Jikalau benar..kenapa Cik Enasalleh perlu takut.??

Anonymous said...

Sy setuju dengan pendapat enasalleh.

en panglima, sy juga setuju dengan pendapat en panglima. tp harus diingat, kemungkinan sentiasa ada. andai nasi sudah menjadi bubur, ia seakan sesuatu yg mustahil unt kembalikan bubur td menjadi nasi seperti sedia kala. tq

Anonymous said...

sy guna nama anonymous bkn sbb nk sorok identiti, tp sbb xda akaun gmail. malas nk create sbb tenet pun mcm siputtt je...huhu~

Panglima7 said...

Anonymous, Apa nak dirisaukan bila PM kata....khazanah Melayu tersusun kemas dan dikunci mati. maksudnya org Cina tak boleh jadi PM tanpa perkenan Sultan. Sepertimana yang berlaku di negeri Perak, DAP tak boleh jadi menteri Besar..terpaksa lantik Nizar menjadi Menteri Besar Perak. Seperkara lagi....apa yg takut sangat.....jika tak puas hati dalam pemerintahan Pakatan Rakyat, 5 tahun kemudian...undilah UMNO semula. tapi kalau puashati....terhadap Pakatan rakyat, tak payah tukar lah.

saifulnizam zain said...

Bukan orang tak suka pas...tapi kerana DAP.....aku paling benci dap hina melayu....kalau dap menang mungkin melayu di hapus kan....seperti mane terjadi kat pulau pinang.....aku orang pulau pinang rasa tak selamat....

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara