Pengikut-Pengikut Panglima7

Kalendar Islam

Aug 11, 2011

MAIS..MAIS!!! Kutip Zakat Ratusan Juta..Beri cuma RM350 ajer.

Assalamualaikum Wbr....


Check balik...Apakah tujuan MAIS ditubuhkan??? Adakah untuk memberi pekerjaan kepada umat Islam bekerja di MAIS atau untuk membantu orang-orang ISLAM yang hidup susah, papa dan miskin serta ASNAF yang dhoif.

Memang bengang dan berdengung telinga bila menerima khabar dalam sesi Tazkirah, yang MAIS tidak mempergunakan sepenuhnya wang zakat dari sumbangan rakyat untuk membantu asnaf yang susah.   Sedangkan jumlah zakat yang MAIS kutip mencecah hingga ratusan juta, dan pada tahun lalu sahaja jumlahnya....RM360Juta melebihi budget bagi Kerajaan Negeri Terengganu.
Cuba bayangkan besar tak besar kutipan zakat...sama besar dengan budget Kerajaan Negeri Trengganu dan KEDAH.   

Tapi ke mana wang itu...kenapa masih ada lagi asnaf yang masih susah hingga ke hari ini....?  Apa sudah jadi dengan ko nie MAIS.  Kenapa begitu sayangkan duit...Heii...Ini bukan duit korang laaa.....duit ini untuk orang susah, papa dan miskin.   Kenapa masih lagi terkebelakang dalam menghulurkan bantuan.  Dari dulu sampai sekarang masih berada ditakuk lama dengan menghulurkan RM350 bagi suatu keluarga susah.
Sungguh memalukan.....Aku BENCI dengan MAIS yang sebegini.
    

Cukup ker makan bagi keluarga miskin yg ramai anak....Ingat-ingatlah....gaji beribu sekarang pun ramai daripada kita yang tak cukup nak makan yang sedap-sedap sikit..  Inikan pula mereka yang miskin lagi papa ini.   

Sedangkan Pihak Gereja Kristian menghulurkan bantuan kepada umat Islam yang susah sepalat-palatnya RM1000 seorang. MAIS pula bagi RM350,   Mana org Islam tak termakan dengan umpan duit ini jika mereka susah.  orang kalau dah susah hidupnya......bunuh orang pun mereka sanggup.
Kalau mereka masuk Kristian...MAIS laa yang menanggung DOSANYA.   Ko jawablah di hadapan Allah nanti...Tak payah tunggu dihadapan Allah....dalam kubur ko dah kena belasah.

Ini menunjukkan salah urus MAIS.    Hinggakan mereka yang ISLAM ini terpaksa menerima bantuan yang dihulurkan dari pihak Gereja Kristian.  Dan mereka dikristiankan dalam diam-diam akibat termakan budi dan wang.

Panglima7
Inilah jadinya bila ada Badan-Badan ISLAM yang tak tahu menjaga kemashlatan umat Islam .....jika korang tidak mengambil peranan dan endah.....mubaligh Kristian pula yang akan menjaga mereka, seperti yang berlaku sekarang..  Bila orang Kristian bawa mereka ke gereja....tahu pulak korang melenting marah.

7 comments:

suarapakatanrakyat said...

Jais sudah melampau. baca selanjutnya di suarapakatanrakyat.com

fadzliabuhanifah said...

...bila Ust. Asri Zainal Abidin tegur dan kritik "kemana pergi wang zakat", macam-macam tuduhan kena atas batang hidung Ust. MAZA, tak dak jalan lain, tuduh di Wahabi.
Pusat Pungutan Zakat berlumba siapa paling banyak kumpul duit zakat, bila dah banyak,banyakla juga "amil" dapat habuan.asnaf belakang kira.
selagi UMNO perintah negara,selagi tu isu tak akan selesai...

azman said...

Salam, kadang-kadang kita bercakap macam kita ini telah ditentukan surga oleh ALLAH swt. Alangkah baiknya kita berdiam diri daripada bercakap perkara-perkara yang boleh menyinggung orang ramai dan mengeji perkara-perkara yang baik yang disuruh oleh ALLAH. terdayakah kita untuk memohon maaf kepada hamba-hamba ALLAH yang berniat untuk berbuat baik kepada agama. Adakah dengan bertaubat sahaja kepada ALLAH dapat menghapuskan dosa kita kepada manusia. Muasasahlah diri sendiri sebelum bercakap mengenai orang lain. Kadang-kadang kita lupa siapa diri kita apabila bercakap macam kita kita ah cong, mutu sedangkan kita ni hamba ALLAH

Panglima7 said...

Tulisan sdr Azman yang membengongkan diri sendiri. Aku malu punya org ISLAM sebegini. Marah bila ada yang cuba menegur dan meluruskan MAIS.
Dia seakan rela dan menyokong agar MAIS beri zakat RM350 kepada org miskin walaupun MAIS kutip ratusan juta. Dia lebih rela MAIS kaya daripada nak bantu umat ISLAM. Dia lebih rela umat ISLAM masuk kristian daripada duit zakat disalurkan kepada org susah. Siapakah org ramai yg tersinggung di sini...engkau sorang laa. Heii..ko ingat dapat RM350 hinggit tuu mcm dapat seribu ker...celaka la engkau.

Panglima7 said...

Inilah yg dikatakan...baik tak kena pada tempatnya. Kalau nak komen takde fakta, jgn komen laaa. Aku dalam hal agama nie dan umat Islam...."no compromise" tak betul aku libas.

Anonymous said...

ye aku sokong. inilah ..hasil(revenue) ..dari acuan salah yang di senggara oleh para pemimpin yang kita anggap'bijakpandai' ..pentadbir yang terhasil dari kumpulan pengipas pengipas...inilah hasilnya.. dia orang tetap bangga walaupun hasilnya sungguh menyedihkan.. kajian semula terhadap para pemimpin ini perlu dibuat.. selagi mereka mentadbir selagi itulah keegoan itu menyusahkan orangramai..

Anonymous said...

Aku rasa si azman ni salah sorang amil MAIS yang sebat duit zakat tu kot.....

KIMAK tol!!!!! duit tu memang la kau boleh amik sikit pasal amil pun memang salah satu asnaf...

tapi bukan bermaksud kau pegang duit tu... maknanya SUME jadi harta mak bapak kau!!!!..

Orang Islam susah tu yang sepatut nya kau dulukan sebelum kau buat bangunan pungutan zakat hebat-hebat....

tu pasal aku secara peribadi kalau nak bayar zakat aku bayar direct kat orang miskin yang aku tau dia benar-benar miskin ataupun sorang mualaf yang suasah hidupnya dibuang keluarga setelah peluk agama islam.....

nak bayar duit zakat kat MAIS??....
Sorry.... silap-silap duit tu dapat kat Rosmah dia joli beli cincin lagi sebijik arga RM 30 Juta pulak.........

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara