Pengikut-Pengikut Panglima7

Kalendar Islam

Aug 6, 2011

Ramai Orang Berpura-Pura Berpuasa

Assalamualaikum Wbr.



Boleh dikatakan di mana-mana jua, terutamanya di tempat kerja, secara terang-terangan ataupun sembunyi ramai daripada kita yang tidak berpuasa.  Yang lelaki dan yang telah bergelar suami dan juga ayah kepada anak-anak pun masih menipu isteri dan anak-anak dalam berpuasa.  

Di hadapan isteri dan anak-anak mengaku berpuasa....buat-buat letih, ditempat kerja pagi-pagi dah minta kawannya yang "non muslim" untuk membeli makanan untuknya untuk dimakan pada waktu tengahari nanti.

  Bila pulang ke rumah...kasihan si anak setengah mati menahan lapar dan dahaga.....anak yang berumur 8-11 tahun asyik menjenguk jam aje....tapi si bapak yang tak tahu malu ini....sanggup berlakon depan anak kononnya berpuasa.  Tidak terdetik kah di hatimu wahai lelaki untuk mencontohi anakmu untuk berpuasa.  

Lelaki tak tahu malu.....kecik-kecik tak mahu belajar berpuasa....dah besar dan berkahwin menipu anak dan isteri kononnya berpuasa.  

Panglima7

2 comments:

Amy Syaquena said...

Amy x akan repect orang macam tue , x malu dengan diri sendiri macam mane nak malu dengan orang..

Pak Dollah said...

benar tuan, makin ramai yg bersikap mcm tu. Bila ditegur mereka kata kubur masing2... Tpi saya jawab dgn selamba menyampah .'' yes bro kubur memang masing2 tpi watnya kubur lu sebelah kubur wa cam ne, ce cite2''.. Tpi yelah itu yg mereka nk, ku doakn moga2 korang bertaubt sebelum Mahluk Allah yg ditugaskn cabut nyawa jumpa ko.. Amin. Bila ditegur mereka kata kubur masing2... Tpi saya jawab dgn selamba menyampah .'' yes bro kubur memang masing2 tpi watnya kubur lu sebelah kubur wa cam ne, ce cite2''.. Tpi yelah itu yg mereka nk, ku doakn moga2 korang bertaubt sebelum Mahluk Allah yg ditugaskn cabut nyawa jumpa ko.. Amin.

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara