Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Oct 7, 2011

Laksanakan Hukum HUDUD....


Bismillahirrahmaanirrohim…..
Assalamualaikum Wbr.

Khutbah Jumaat pada hari ini di Masjid Hj Kamaruddin membicarakan hukum hudud.  Ako tunggu ajer kalau ada mana-mana qariah yang melenting dan menyerang khatib yang membacakan Teks Hukum Hudud.  Samada itu Teks dari Jakim atau pun tidak…tiadalah aku ketahui.  Tetapi jika beliau diserang atas dasar kononnya membicarakan isu politik di masjid…..memang bengong laa orang itu.   Memang ako lepuk dia kat situ juga kalau dia berani sentuh khatib selepas solat.   

Dalam Islam memang ada bab perundangan Islam iaitu hudud..ini bukan Politik Melayu..inilah Politik Islam.  Dah Parti Islam..menyeru pada Islam laa.  

Islam itu cukup syumul dan lengkap.    Yang mengkucar-kacirkannya adalah orang-orang kafir yang tidak mengetahui dan juga orang-orang UMNO yan memang berdolak dalih dalam perlaksanaan hudud terutama pemimpin-pemimpin mereka.  Dalam Islam…..cukup lengkap. Islam ada Sosio Ekonominya, Islam dah ada cara perbankkannya..Muamalat, Islam ada cara dan bab undang-undang dan politiknya, Islam ada bab halal dan haram.

Islam dah lengkap dah…yang dok pi cari hukum kafir buat aper…..ko cari hukum kafir…maka jadi la ngko orang kafir.   Mengambil hukum yang selain dari hukum Allah untuk dilaksanakan di dalam kehidupan adalah salah satu daripada perbuatan Syirik iaitu menyengutukan Allah dengan sesuatu.  

Tang ini…engkau menyengutukan Allah dengan hukum yang selain dengannya.   Mengatakan panadol ini menyembuhkan pening kepala ngko juga…..SYIRIK.
Bersambung……

Panglima7
ada hal sikit...

2 comments:

Kak Amy said...

As'salammualaikum panglina..

apa khabar?? harap baik2 aje ye..

Panglima7 said...

Waalaikmsalam..Wbr.
Panglima di sini Alhamdulillah sihat.
Terima Kasih sudi berkunjung ke sini...;)

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara