Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Oct 27, 2011

Renungi Kata-Kata Nik Aziz

Bismillahirrahmaanirrohimmm.

Assalamualaikum Wbr.


Nik Abdul Aziz Nik Mat

Renungi Kata-Kata Nik Aziz Selaku Menteri Besar Kelantan.
"Ambil wudhuk tidak perlu banyak, tetapi biar sempurna. Ini kerana basuhan dengan air itu hanyalah simbolik. Yang hendak dibasuh bukanlah najis yang ada di wajah dan anggota kita, tetapi kotoran dosa yang dibawa oleh mata, mulut, telinga, tangan dan kaki..."

Panglima7
Islam itu Cantik....begitu juga Hudud.
Tak Kenal maka tak cinta.

4 comments:

Anonymous said...

Salam P7.

Islam memang cantik. Yg tak cantik penganutnya yg meminggirkan agama. Agama hanya tempelan. Tapi mana cantiknya agama islam? Penganutnya cantik2 belaka tanpa memperdulikan hukum hakam. seri wajah? Ah tepek peluntur kat kulit muka berseri2 wajah!! Pilih le produk yg bersepah kat pasaran. Cantik dlm masa 4 hari bukan 4 minggu. Ha ha...

Ikut agama hanya bila nak nikah ( itu pun kalu ada hati nak nikah. Yg melata rata2 hdup ngalahkan org yg dah nikah.) Bila potong jambul bila kenduri arwah bila mati org tak pandai ngucap pun ingat pada agama. Islam hanya anutan pada acara tertentu yg memerlukan kehadiran imam.

Persoalan pertama yg ditanyakan adalah "Nak salahkan siapa?" Nak salahkan siapa lagi kalau anak yg soleh itu proses pembinaanya dari sebelum bernikah.

Tepuk dada tanya iman. Masih berbekas lagikah keimanan kalau wudhuk pun tak lepas? Kata2 TGNA ni satu tamparan maut kpd kita semua.

Kak Amy said...

as'salammualaikum panglima,

agak lame amy tidak ke sini, alhamdulillah bila lihat tuan guru amy sudah mula jatuh cinta dengan ajarannya.. betul kata hubby tuan guru is the best

Panglima7 said...

Terima kasih anonymous dgn pandangan tuan. Semoga dirahmati Allah hendaknya.

Panglima7 said...

Waalaikumsalam Wbr Amy,
Alhamdulillah. TG Nik Aziz nie...dalam ilmunya. Kata-katanya berbekas di dalam hati. Setiap apa yang dituturnya pasti mendapat berita headline baik kawan mahupun lawan.
Itulah dia, bila penghuni langit mencintainya...maka secara tindak langsung....ia dicintai juga oleh penghuni di bumi.

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara