Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Aug 16, 2011

Engko Solat Cepat, Engko Nak Kemana...???




Assalamualaikum Wbr.

Begitu cepat dan ekspress nya jemaah ini bersolat Terawih di Turki. Ko solat cepat-cepat nie...nak kejar ape...??? Nak ke mana engko nie...
Kalau dilihat pada video clip ini...adakah ada tanda-tanda video ini dicepatkan?. namun ada diantara kita yang solat cepat dan ekspress seperti ini...lebih-lebih lagi dalam menunaikan solat secara sendirian. Kali ini kita berpeluang melihat satu jemaah yang sedang bersolat berimamkan imam yang solat ekspress. Kelam kabut makmun mengikutnya.

Ditakuti solat yang dilakukan secara cepat ini mengkategorikan kita di dalam Firman Allah SWT di dalam Surah Al-Maaun.
Surah Al Maaun.
[1] Tahukah kamu (orang) yang mendustakan agama? [2] Itulah orang yang menghardik anak yatim, [3] dan tidak menganjurkan memberi makan orang miskin. [4] Maka kecelakaanlah bagi orang-orang yang solat, [5] (yaitu) orang-orang yang lalai dari solatnya, [6] orang-orang yang berbuat ria. [7] dan enggan (menolong dengan) barang berguna.     

Dan...Sabda Nabi SAW.
“Sejahat-jahat pencuri adalah orang yang mencuri dalam solatnya. Para sahabat bertanya : “Wahai Rasulullah, bagaimana ia mencuri dalam solatnya?” Baginda menjawab : “Ia tidak menyempurnakan rukuk dan sujudnya.” (HR Ahmad)

Panglima7
Wallahualam.

1 comment:

scootster said...

Tapi orang yang shoot video tu lagi hampeh. Orang lain solat, dia wat shoot video lak?

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara