Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Oct 22, 2008

Akhbar Berita Harian Diberi Kata Dua

Assalamualaikumw Wbr.

Akhbar Berita Harian telah disekat dan ditarik balik kebenarannya dalam membuat liputan sepanjang persidangan DUN Kelantan berlangsung semalam berikutan akhbar itu tidak melapurkan berita sebenar mengenai titah ucapan Sultan Kelantan.

Umum sudah sedia maklum bahawa akhbar ini memang menjadi dalang UMNO & Barisan Nasional dalam memutarbelitkan kenyataan. Akhbar ini juga adalah sekutu rapat dengan TV3. Baru semalam TV3 mengambarkan Sultan Kelantan amat Murka kepada Kerajaan Pas pimpinan TGNA kerana gagal mentadbir Kelantan. Tidak pula akhbar ini menyiarkan yang Sultan Kelantan Murka kepada Kerajaan Persekutuan yang tidak memberikan bantuan sepertimana yang dijanjikan dahulu. Siar separuh sorok separuh.

Penyiaran berita yang sekerat-kerat seperti cut and paste ini amat tidak bermoral, hina, keji dan dungu dan telah diamalkan sejak BN berkuasa. Setengah abad tau. Mana-mana berita yang boleh menguntung UMNO dan Barisan Nasional maka akan diedit dan make up seolah-olah ianya benar-benar dimaksudkan oleh tuan yang empunya diri.

Speaker DUN Kelantan Ustaz Nasharuddin Daud memberi kata dua kepada Akhbar Berita Harian agar menarik balik kenyataan yang tidak benar tersebut atau akhbar tersebut yang akan ditarik balik kebenaran dalam membuat liputan dalam DUN Kelantan. Tindakan tegas speaker amatlah tepat dan disokong.

Kita bukan nak menyekat tugas pemberita. Memang itu tugas pemberita menyiarkan berita sebenar, tetapi apabila sampai kepada pihak atasan, berita itu telah disunting dan diedit agar menguntung kerajaan UMNO & BN.

Malulah pada rakyat asyik nak menipu ajer....sampai bila nak jadi barua UMNO dan BN.
Hinggakan kebebasan Akhbar Perdana Negara jatuh merudum rankingnya ke level 132 dalam dunia. Sila Klik.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara