Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Oct 13, 2008

Kembalinya Mahathir : Pembawa Malapetaka atau Penyelamat UMNO

Assalamualaikum.

Umum telah mengetahui bahawa Tun Mahathir telah pun menyatakan hasrat ingin menyertai UMNO semula setelah dipujuk oleh orang no.3 negara, tak salah dan tak bukan siapa lagi kalau bukan Tan Sri Muhyiddin Yasin, Mantan MB Johor. Agak tinggi juga ilmu Muhyiddin ni ya,hingga berjaya bawa pulang Mamak Bendahara. Sedangkan ramei yang mencuba tetapi gagal. Teringat cerita Panglima Hang Tuah yang berjaya pujukrayu Tun Teja datang ke Melaka. Melaka lagi!!. Melaka oh Melaka. Lama sangat BN memerintah, sampai nyanyuk beri anugerah datuk. ishk..ishk.. ishk.. ishk!!

Samada beliau yang berjaya memujuk Mamak Bendahara pulang atau Mamak Bendahara yang dah teringin sangat nak pulang tidaklah hamba ketahui. Hanya mereka berdua ajer yang tahu ceritanya.

Arakian, tatkala tersebarnya berita kepulangan ini maka mashyurlah nama Temenggung Muhyiddin seketika. Adapun bagi Bendahara Dolah tidaklah gumbira hatinya mengenangkan beliau sering disakat oleh Mamak Bendahara bertahun lamanya. Sekonyong-konyong mata nak terkalip, pulang semula dia. Akan tak lenalah beradu Bendahara Dolah walaupun telah dipasang bersamanya si jin. Manalah tahu bimbang kalau-kalau dirasuk lagi dan lagi. Gerangan apakah yang membuatkan Panglima 3 ini membawanya pulang ke istana.??

Shahdan, penduduk-penduduk negeri penggemar dacing mulalah memasang angan akan aman dan makmurlah semula negeri ini dari segala sengketa setelah kembalinya mamak bendahara. Adapun bagi cacai tentera Dolah, ini adalah malapetaka bukannya penyelamat kepada penduduk negeri negeri keris.

Apa ada kebenarankah kemunculan mamak Bendahara semula bisa membawa Malapetaka yang lebih besar atau menjadi penyelamat kepada UMNO dan BN.

Apa pun kembalinya Mamak Bendahara tidak dapat merubah Timbangan Dacing. Sudah lama hamba rakyat merasa terbeban kerana masih lagi menggunakan Dacing yang lama dan berkarat. Udah ler lama...senget pulak tuu....Sedangkan 5 negeri-negeri di atas angin dan wilayah tengah telahpun mengguna pakai sistem Metrik.

Hamba Panglima 7

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara