Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Oct 23, 2008

Penyakit Tua UMNO Apakah Ada Penawarnya

Assalamualaikum wbr.

Terkedu saya bila membaca pandangan Tun Musa Hitam yang mengatakan " Generasi muda diperlukan untuk membantu pulihkan penyakit tua UMNO yang sudah berusia 61 tahun."

Bolehkah penyakit tua dipulihkan agar tampak seperti muda??? Buah kalau dah kecut atau kerenyut bolehkah dimudakan kembali? Kulit badan kalau dah tua atau berusia bolehkah ditegangkan atau dimudakan kembali??? Mungkin boleh ditegangkan menggunakan botox atau selainnya tetapi tidak dapat disembunyikan dari penyakit nyanyuk.

Nak tahu nyanyuk atau tak nyanyuknya UMNO nie ialah apabila Kerajaan Melaka yang diperintah oleh UMNO memberikan jawatan Datuk Kepada Pelakon Shah Rukh Khan baru-baru ini. Alasan yang diberikan sungguh tidak dapat diterima akal orang-orang muda.

Dan selepas generasi muda mula mempertikaikan alasan nyanyuk ini maka kedengaran pula komen dari seorang yang begitu hebat dari segi fizikal juga pemikirannya sepanjang 24 tahun yang lalu tetapi malangnya kenyataan beliau menampakkan ciri-ciri nyanyuk dek kerana umurnya yang telah menjangkau lewat 70an. Sila klik pandangan beliau.

Apabila sampai umur lanjut, maka penyakit nyanyuk akan datang dengan sendirinya. Makanlah apa jenis ubat dan vitamin pun, ia tetap menyerang juga. Inilah kuasa Allah Taala dalam membezanya antara yang berusia dan juga yang tua.

Don't get me wrong. Bukan niat saya untuk menghina orang tua atau orang yang lebih senior daripada saya mahupun mereka yang digelar warga emas. Saya pun jika panjang umur akan merasai alam ketuaan kerana setiap yang muda akan tua juga akhirnya. Ini fitrah kehidupan di dunia. Di akhirat...manusia tidak akan tua buat selama-lamanya. Mereka Kekal dan abadi dengan usianya.

Fakta yang ingin saya bawakan ialah....penyakit tua yang mewarisi bersamanya nyanyuk memang tiada ubatnya di dunia ini.

Wallahualam.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara