Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Oct 18, 2008

Kelab BN : UMNO Sedang Mencari-cari Formula


Paklah headache-mencari-cari Formula

Assalamualaikum wbr.

Seperti yang umum sedia maklum Parti-Parti terbesar yang berada di dalam Barisan Nasional adalah parti yang berteraskan Semangat Perkauman. Parti-parti ini yang terdiri daripada Parti UMNO yang kononnya memperjuangkan nasib orang-orang Melayu, manakala parti kedua terbesar, MCA memperjuangkan nasib orang-orang Cina manakala kaum India pula diperjuangkan oleh Parti MIC.

Sekiranya anda seorang India, pergilah mengadu kepada UMNO yang merupakan salah satu parti dominan dalam Barisan Nasional dan lihat sekiranya parti UMNO ini mampu membantu anda. Besar kemungkinannya anda akan pulang dengan hati yang redam. Kerana apa....sudah terang bahawa parti ini HANYA MENOLONG ORANG-ORANG MELAYU. Anda perlu mengadu untung nasib anda kepada Parti MIC iaitu parti berasaskan kaum India jika ingin meminta pertolongan. Tetapi belum tentu permohonan anda akan dilayan. Nasiblah kalau menyokong Parti Dacing ini.

Lain pula berlaku jika anda mengadu nasib anda kepada parti-parti yang anda di dalam Pakatan Rakyat yang terdiri dari PAS, PKR dan DAP. Sudah pasti anda akan diberi bantuan seadanya. Kerana apa....parti-parti ini bukan seperti parti BN yang mana.. luar sahaja nampak elok tetapi hakikat didalamnya penuh dengan semangat perkauman.

Walaupun kelihatan persefahaman parti-parti komponen dalam Barisan Nasional agak kukuh jika dibandingkan dengan Pakatan Rakyat tetapi di dalam hati ketua-ketua kaum ini tersemat kesangsian diantara satu sama yang lain. Masih tersemat semangat perkauman. Gemar mengata belakang, kutuk mengutuk parti komponen yang lain di hadapan kaum sendiri bagi meraih sokongan dan bila bertemu dengan parti kaum yang lain, percakapan telah berubah dan bertukar menjadi lain.

Lihat sahaja apa yang dipertikaikan oleh Parti MCA mengenai Kontrak Sosial baru-baru ini juga meminta agar diadakan satu jawatan Timbalan Presiden Barisan Nasional dari Parti MCA. Lihat bagaimana UMNO yang menjadi tunjang Barisan Nasional menanganinya dengan menyemai dan menanam semangat perkauman dikalangan orang-orang Melayu agar bangkit juga mempergunakan Sultan dan Raja-Raja Melayu bagi menutup mulut kaum-kaum yang lain. Sila Klik Pandangan Prof. Dr. Hamirdin.

Walaupun sudah kuat kedengaran dalam parti-parti komponen Barisan Nasional agar berubah menjadi satu parti yang mewakili semua kaum jika ingin survive pada Pilihanraya yang akan datang tetapi UMNO belum lagi berjumpa satu formula untuk merealisasikannya. Jika UMNO menubuhkan parti baru untuk semua kaum maka hilanglah kuasa dominan mereka dan hilanglah UMNO dari takhta pemerintahan. Ini sangat ditakuti oleh pimpinan-pimpinan UMNO. Disebabkan itulah Abdullah Bodowi mencadangkan agar Barisan Nasional menjadi kelab penyokong kepada mereka-mereka yang tidak menyokong mana-mana parti seperti UMNO, MCA dan MIC yang berada di dalam Barisan Nasional. Sila Klik

Perlu diingat bahawa Barisan Nasional bukanlah sebuah Parti, Barisan nasional hanya sebuah gagasan yang bernaung dibawahnya Psrti-parti yang lain seperti UMNO, MCA dan MIC. Mana mungkin perkara ini boleh berlaku.

Apapun hayat mereka sudah sampai di penghujung. Semua parti ada masa ajal masing-masing. Apabila sampai masanya...segala apa yang mereka lakukan semuanya tidak akan berjaya dan mendapat sokongan rakyat lagi.

Inilah bezanya Pakatan Rakyat dan juga Barisan Nasional. Apakah anda masih ingin memilih Barisan Nasional dalam pilihanraya Umum ke 13 yang akan datang atau memilih Pakatan Rakyat yang jauh lebih baik daripada Barisan Nasional.

Tepuk dada dan lihatlah arahtuju generasi anda di masa hadapan.

Wallahualam.
Panglima7: bersiap kuburkan Barisan Nasional.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara