Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Oct 12, 2008

R.A.H.M.A.N : Suratan Atau Kebetulan

Assalamualaikum wbr.

Sudah lewat benar rasanya menulis pada malam ini berbanding pada malam-malam kebiasaannyaa. Mana taknya sebelah pagi sampai jam 3 petang sibuk menguruskan urusan kerja, manakala sebelah petangnya bergegas ke majlis jemputan rumah terbuka, siapa lagi kalau tak bukan penulis Blog Terkenal, Prof. Dr. Hamirdin Ithnin. Seperti mana yang dikata oleh Al-brangi sebagai penulis blog yang paling tersohor di Bandar Baru Bangi. Siapa yang tak kenal Prof. Dr. Hamirdin Ithnin. Sebut sahaja Dr. Hamirdin semua orang tahu lah...kalau orang itu tak tahu maka bukan orang politik lah jawabnya.

Kehadiran saya di rumah beliau yang ketika itu dikelilingi oleh Al-brangi juga rakan-rakan seperjuangan disambut dengan perasaan gembira apatah lagi dengan laungan mengusik "Pang5", "Pang5 tengku7"..nape tak Pang lima 4 ke...nape 7? Saya cuma mampu tersengih. Senyum kambinglah katakan....

Setelah beberapa ketika di rumah beliau saya sekeluarga meneruskan schedule perjalanan ke Serdang dan penghujungnya ke Shah Alam. Agak penat juga tapi seronok dapat bertemu dengan bertukar-tukar pendapat bersama rakan-rakan sebendera dan yang sewaktu dengannya.

Dalam perjalanan pulang saya mula terfikir adakah persepsi perkataan R.A.H.M.A.N yang diwar-warkan oleh juak-juak UMNO ini satu suratan atau mungkin juga satu kebetulan?

Kalau dilihat, seakan menjadi kenyataan apabila perkataan RAHMAN ini melibatkan nama-nama pangkal semua Perdana Menteri Malaysia mengikut turutannya. Ini bermula dengan R-Rahman (Tunku Abdul Rahman, A-Abdul Razak, H-Hussein Onn, M-Mahathir Mohamed, A- Sepatutnya Anwar Ibrahim laa..tapi anda sudah maklum huruf A ini telah tertukar dengan Abdullah Bodowi dan N- yang mungkin akan berakhir dengan Najib Razak.

Persepsi yang dimainkan oleh juak-juak UMNO ini seakan-akan ada kebenaran apabila Najib Tun Razak diwar-warkan menjadi pengganti Pak Lah pada pertengahan tahun 2010. Tetapi apabila Pak Lah didesak agar mempercepatkan pengundurannya maka Nama Najib tiada disebut lagi oleh Pak Lah sebagai Penggantinya. Malah jika beliau teringin menjadi Perdana Menteri yang keenam, Najib perlu bertanding merebut Jawatan Presiden UMNO terlebih dahulu. Itu pun jika cukup pencalonan oleh setiap Bahagian UMNO. Maka untuk Najib merealisasikan Persepsi RAHMAN ini tidak dapat dipastikan lagi.

Peluang sekarang di tangan DS Anwar Ibrahim untuk mengubah RAHMAN ini kepada RAHMAA. Apa pulak maksud RAHMAA ini..jangan bermaksud nama tuhan agama lain sudah..!!!
Atau mungkin juga RAHMAT- jika Tengku Razaleigh menang menentang Najib.

Kita saksikan aje nanti....

Wallahualam bissawab.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara