Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Jan 16, 2011

Ko Nak Derhaka Pd Sultan ??..Kalau Tak, Kembalikan Kuasa Sultan Selangor.

Assalamualaikum Wbr.

Apa Tunjuk-Tunjuk Jari nie...Noh Omar (gambar hiasan)

Telah nyata sekarang bahawa UMNO BN Negeri Selangor telah membuat keputusan untuk tidak hadir pada persidangan DUN Tergempar Negeri Selangor pada 24hb Januari ini bagi mengelakkan diri dari meminda Undang-Undang Tubuh Negeri Selangor untuk mengembalikan kuasa perlantikan tiga pegawai eksekutif termasuk Setiausaha Kerajaan (SUK) Negeri kepada Sultan.

Menurut Noh Omar " Undang-Undang Tubuh Negeri Selangor tidak perlu dipinda kerana telah diamalkan sekian lama sebelum ini di negeri ini". 

Ya kuasa Sultan dilucutkan dahulu....pada zaman UMNO.  Kini zaman pemerintahan PR bukan lagi zaman UMNO.  Ikutlah peredaran zaman dan siapa yang memerintah.  Kena akurlah dengan pendirian pemimpin kerajaan Negeri.   Jangan derhaka.  Berapa lama ajer....umur pindaan tersebut...baru 14 tahun Noh Omar.  Bukannya 50-100 tahun pun.  Baru 2-3 kali pilihanraya umum.


Menurutnya lagi, "PR perlu jelas dengan akta itu, yakni kita (Kerajaan BN) tidak pernah membelakangkan Sultan dan mendapat perkenannya terlebih dahulu sebelum apa-apa keputusan diambil." Katanya kepada Sinar Harian di sini semalam. 

UMNO yang perlu jelas di sini....,mendapatkan restu atau perkenan Sultan adalah jauuhhhh...... berbeza dengan Sultan yg ada kuasa melantik, bilamana hak Sultan yang dilucutkan UMNO BN 14 tahun yg lalu dikembalikan semula oleh Kerajaan PR kepada Sultan.


Kenapa UMNO tidak mahu mengembalikan kuasa sultan?.... kerana UMNO tidak mahu Sultan campur tangan dalam perlantikan tersebut, mereka hanya suka Sultan memperkenankan sahaja apa yg mereka usulkan. 


Kenapa pula UMNO mahu mengenepikan kuasa melantikkan dari Sultan ???..... kerana UMNO mahu memilih orang-orangnya atau kroni-kroninya sahaja.  As sebab itulah Khusrin dipilih oleh UMNO supaya dapat menjadi duri dalam daging bila diselitkan didalam Kerajaan PR Selangor.  Tidakkah huru hara jadinya.   Sepatutnya Sultan atas nasihat Menteri Besarlah yang mempunyai kuasa melantik SUK di negeri yang diperintahnya sendiri...tetapi UMNO dengan muka tak malunya.....senang2 melantik SUK untuk kerajaan Negeri yang bukan miliknya.....kerana apa???? Kerana Sultan sudah tiada kuasa.....Hanya mengangguk dan memperkenankan sahaja.   Jadi mengapa perlu takut apabila PR Selangor mahu memulangkan dan mengembalikan kuasa tersebut kepada Sultan.  Memperkenankan sahaja tidak cukup.....Biar Sultan yang lantik....bukan perkenan.  Macam itulah kita menghormati Sultan dan Raja-Raja Melayu.    Jangan ikut cara UMNO...hormat Sultan bila ada udang di sebalik batu.


Dan diulangi lagi...Jangan Sesekali DERHAKA kepada SULTAN SELANGOR.  Pantang Melayu Derhaka kepada tuannya.  

Panglima7
Pantang nenek moyang aku...orang Melayu yang menganut UMNO derhaka kepada Sultan.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara