Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Jan 6, 2011

SPA @ UMNO BN Kurang Ajar Langkah Bahu Khalid Ibrahim

Assalamualaikum Wbr.



 Kemelut perlantikan Khusrin semakin panas dan bertambah panas dengan isu Sultan terseret sama.   Itulah sebabnya......dalam soal politik dan pentadbiran Kerajaan Negeri, Sultan kena main jauh-jauh.....jangan mendekati ia akan politik dan pentadbiran kerajaan ini...kerana dikhuatiri mencemar duli dengan kritikan-kritikan dari rakyat dan pemimpin.

Khalid Ibrahim tidak salah dalam hal ini....kerana sebagai Menteri Besar beliau ada hak untuk memilih dan melantik SUK Negeri Selangor yang baru walaupun SPA ada hak juga untuk memilih sesiapa yang dikehendakinya.  Sultan hanya memperkenankan sahaja.   Ada Pahemmmmm !!!!  

Kesalahan Pertama
Tetapi apabila SPA melalui Kerajaan Persekutuan memandai-mandai dengan melangkah bahu Khalid Ibrahim untuk bertemu Sultan....bagi memperkenankan calon pilihan Kerajaan Pusat.....tanpa merujuk dahulu kepada calon pilihan Kerajaan Negeri.....Itu tandanya Kerajaan Persekutuan di bawah penguasaan UMNO BN sangatlah  kurang ajar dan Biadab terhadap rakyat serta berniat jahat terhadap Kerajaan Negeri Selangor.  Inilah Punca kepada Kemelut Perlantikan Khusrin.    Sultan kena baca dari awal....apa akan berlaku sekiranya Seteru kepada Kerajaan Negeri iaitu UMNO datang mencalonkan orangnya untuk Kerajaan Pakatan Rakyat dan Sultan Perkenankan.  Kena baca tuu....Sultan kena bijaksana. 

Kesalahan Kedua
Kerana desakan SPA / UMNO BN laaa....Sultan terus sahaja memperkenankan Si Khusrin tanpa Merujuk dan meminta pendapat @ nasihat dari Memanda Bendahara Negeri iaitu Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar seperti kelazimannya oleh Raja-Raja atau Sultan di setiap negeri.

Apabila kesalahan pertama berlaku dan ditambah oleh kesalahan kedua.........Inilah jadinya.  SPA Langkah bahu Menteri Besar....Ko ingat ini Negeri Engkau yang Punya ker???  Tak rujuk dahulu kepada Ketua Pimpinan Negeri iaitu Khalid Ibrahim untuk beliau mengadap Sultan.

Siapakah DALANG atau Lahabau yang menghuru harakan Perlantikan ini...Tentulah SPA yang diarahkan oleh Kerajaan Persekutuan dibawah penguasaan UMNO & BN.

Siapakah yang menjadi mangsanya......Sultan dan Khalid Ibrahim.
Siapakah yang menerima impak kemelut ini....Seluruh Rakyat Negeri Selangor.
Siapakah yang gembira dengan kemelut ini...Tentunya UMNO dan Barisan Nasional.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara