Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Oct 21, 2008

Najib Memasang Badan, Mahathir Pula Yang Gian


Najib Mula Memasang Badan Sebagai Perdana Menteri Malaysia keenam.
Assalamualaikum wbr.

Setelah 5 tahun melepaskan jawatannya sebagai Perdana Menteri yang ke 4 pada tahun 2003, Mahathir kembali gian. Apa yang giannya beliau di sini? Giannya Mahathir dalam hal ini ialah suka kepada perbalahan, menguasai dan mendominasikan UMNO mengikut telunjuknya. Walaupun jika Najib menjadi Perdana Menteri yang keenam, suara-suara Mahathir akan berkumandang di telinga menteri-menteri kabinet di bawah seliaan Najib. Seolah-olah Najib menjadi puppet atau boneka Mahathir. Najib adalah seorang yang tidak berjiwa besar dan tidak berani bersuara di hadapan Abdullah, inikan pula dihadapan Mahathir.

Sekarang ini kita telah saksikan bagaimana pertikaman lidah di antara Mahathir dan juga Pak Lah mengenai orang-orang yang perlu berada di dalam kabinet Najib. Belum lagi Najib memerintah, suara-suara Mahathir sudah jelas kedengaran.

Sila klik kenyataan Balas terkini Mahathir terhadap Abdullah.

Secara beransur-ansur pengaruh Pak Lah mulai kendur. Ini dapat dilihat dengan rendahnya sokongan Kahiri Jamaluddin dalam pemilihan Ketua Pemuda UMNO. Rendahnya sokongan terhadapa Ali Rustam Muhammad taib, juga Azalina Othman. Sedangkan bagi orang-orang Mahathir seperti Najib, Muhyiddin dan Mukhriz, sokongan terhadap mereka adalah diluar jangkaan.

Senario ini mencemaskan Pak Lah dan memaksa beliau menyerang Mahathir secara terbuka tanpa selindung lagi. Perang terbuka Pak Lah ini adalah perang yang terbaik pernah dilakukan sejak beliau memegang jawatan sebagai Perdana Menteri. Tapi serangan balas Pak Lah tidak membawa erti di saat ini, seperti Harimau Kehilangan Gigi kerana Pak Lah sudah mulai kehilangan kuasa dan juga sokongan.

Hanya Anwar sahaja yang dapat menghancurkan cita-cita dan impian Mahathir juga angan-angan Najib, dengan menumbangkan Kerajaan BN dan menubuhkan suatu kerajaan Baru Pakatan Rakyat dalam waktu terdekat ini.

Wallahualam

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara