Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Oct 24, 2008

Rombakan Kabinet : Muhyiddin Mula Terasa Bahangnya

Assalamualaikum wbr.

Pengumuman Abdullah semalam kononnya akan melakukan rombakan kabinet dalam masa terdekat ekoran kemenangan pucuk pimpinan baru di dalam MCA amat meresahkan Muhyiddin.

Keresahan ini berikutan tentangan yang begitu hebat dan terang-terangan dilakukan oleh Muhyiddin terhadap kepimpinan Abdullah dalam mempastikan pengunduran yang lebih awal dari apa yang dirancangkan oleh Abdullah sendiri.

Usaha Muhyiddin ini berjaya menyebabkan Abdullah kehilangan jawatannya namun ianya dibalas dan kecam hebat oleh Abdullah 3 hari yang lepas. Apabila Abdullah menyerang Mahathir yang merupakan bosnya yang sangat ditaatinya suatu ketika dulu, juga mengecam keras Muhyiddin, dan sekarang pula menyuarakan akan merombak kabinetnya pula. Percubaan ini dilihat sebagai suatu usaha membalas dendam terhadap mereka-mereka yang menentangnya juga yang condong kepada Tun Mahathir Mohammad.

Begitulah politik, kalau menentang akan menerima padahnya. Dan Muhyiddin yang mempunyai "Six Sense" ini sudah mula terasa bahangnya.

Apakah apabila Muhyiddin disingkirkan sebagai Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri membenarkan lagi dakwaan bahawa Muhyiddin akan menyertai Pakatan Rakyat dibawah pimpinan sekutunya dahulu Anwar Ibrahim..???

Lu Pikir la...sendiri...

Kita ikuti kenyataan penganalisis politik Safar Jumaat untuk analisis selanjutnya.
Sila Klik

Wallahualam.
Panglima7

1 comment:

al-brangi Online said...

macam cacing tanah, atau ayam berak kapor

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara